Rondje ZO-Asië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
tessa0248312
Contacteer:

Rondje ZO-Asië

Bericht door tessa0248312 »

Hallo allemaal,

ik ga ven eind nov-begin feb het rondje BKK-cambodja-vietnam-laos-thailand maken. Nou zie ik eigenlijk overal mensen die het andersom doen, dus van thailand-laos-vietnam-cambodja. Heeft iemand ervaring met het rondje wat ik wil gaan maken?
Ik heb dus ook vragen als: is de grensovergang van Vietnam naar Laos moeilijk/makkelijk? Hoe is die van Cambodja naar Vietnam? Kan ik die overgangen het beste met het openbare vervoer doen of is boeken bij een tourburo beter?

Heeft ook iemand ervaring met de Gibbon Experience in Laos (slapen in hoge boomhutten en door het oerwoud slingeren met kabelbanen in het kader van ecotoerisme?)

En ik wil eigenlijk de visa voor zowel Cambodja als Vietnam en Laos in Bangkok regelen, hoe lang moet ik daar voor uittrekken. Ik weet dat het altijd sneller kan maar dan kost het ook meer... Ik heb in totaal maar 9 weken hiervoor allemaal...

En laatste vraag (voorlopig;-)) heeft iemand wel eens kerst/oud en nieuw in Vietnam gevierd?

Badankt alvast!

gr. Tessa
loesopreis
Wereldreiziger

Re: Rondje ZO-Asië

Bericht door loesopreis »

Hoi Tessa,

Je zegt het zelf al, 'ik heb hier maar 9 weken voor'. Dat betekent 2 weken per land. Dit betekent dat je van elk land een klein stukje kunt zien en snel moet reizen. Wil je dat? Als je 3 landen kiest kun je wat relaxter reizen en per land meer zien dan de hoogtepunten.

Je kunt het rondje door deze landen op veel manieren maken. De volgorde die jij beschrijft kan prima.
De grensovergangen die je noemt zijn makkelijk. Ik was er 2 jaar geleden en kon visum voor Laos aan de grens regelen (maar vooraf in een stad kan ook). Van Cambodja naar Vietnam kun je makkelijk met een tour doen. Met de bus, of met de boot via de Mekong, regelen in Pnom Penh.

Er zijn verschillende manieren en prijzen om je visa te regelen. Dat hoeft niet persé goedkoper te zijn in Bangkok. Voor Laos zou ik in Vietnam doen of aan de grens. Voor Cambodja in Bangkok of aan de grens. Voor Vietnam in Phnom Penh of Bangkok. Hoeveel dagen het duurt weten ze in ieder geval bij de tourbureautjes in Bangkok te vertellen, ik denk 2 dagen per visum. Misschien weet een andere forummer dat uit ervaring.

Ik ben in december in Vietnam geweest, en de kerstversiering, sneeuwpoppen en dennebomen vlogen me om te oren in 30 graden. Met de feestdagen zelf was ik er niet meer, maar vooraf vond ik de sfeer al leuk.

Een topic over de Gibbon Experience vind je hier http://www.wereldwijzer.nl/showthread.p ... post209216

Groetjes Loes
Plaats reactie