Wat mag er mee in het vliegtuig
Wat mag er mee in het vliegtuig
Wat mag er wel en niet mee in het vliegtuig. Hierbij gaat het me vooral om de regels zoals ze op dit moment gelden. Ook zijn slimme truukjes welkom om bepaalde veiligheidswaanzin te slim af te zijn.
Wat mag niet:
Aanstekers,
Nagelschaartje
Veilen
Lucifers
Vloeistoffen meer dan 100 ml. Zelfs flesjes die gesealed waren met een extra plastic mochten niet mee. Dus alles kun je inleveren wat vloeistoffen betreft.
Hoe neem je toch drinken mee in het vliegtuig?
Wij hadden ieder twee lege flesjes meegenomen welke we zonder problemen door de douane kregen en ook door de extra veiligheidsmaatregelen welke er getroffen waren. Vervolgens hebben wij vlak voor je het vliegtuig in stapt (en dus door de laatste controle heen bent en wacht tot je het vliegtuig in mag gaan) ons flesje water gevuld.
Dit mochten we gewoon meenemen.
Let op met het kopen van Tax-Free dranken.
Zelfs met een gesealde zak is je drank niet veilig. Dit mag alleen per vlucht mee worden genomen. Dus moet je nog een keer overstappen, kun je alles weer inleveren. Koop je drank dus alleen als je een directe vlucht hebt.
Grote vraag, wat komen jullie zoal al tegen wat wel en niet mag ?
Wat mag niet:
Aanstekers,
Nagelschaartje
Veilen
Lucifers
Vloeistoffen meer dan 100 ml. Zelfs flesjes die gesealed waren met een extra plastic mochten niet mee. Dus alles kun je inleveren wat vloeistoffen betreft.
Hoe neem je toch drinken mee in het vliegtuig?
Wij hadden ieder twee lege flesjes meegenomen welke we zonder problemen door de douane kregen en ook door de extra veiligheidsmaatregelen welke er getroffen waren. Vervolgens hebben wij vlak voor je het vliegtuig in stapt (en dus door de laatste controle heen bent en wacht tot je het vliegtuig in mag gaan) ons flesje water gevuld.
Dit mochten we gewoon meenemen.
Let op met het kopen van Tax-Free dranken.
Zelfs met een gesealde zak is je drank niet veilig. Dit mag alleen per vlucht mee worden genomen. Dus moet je nog een keer overstappen, kun je alles weer inleveren. Koop je drank dus alleen als je een directe vlucht hebt.
Grote vraag, wat komen jullie zoal al tegen wat wel en niet mag ?
Of lege flesjes door de douane mogen, hangt een beetje af van de good will van de mensen bij de security check. Ik heb ze meer dan eens in moeten leveren
Bij mijn vlucht 2 wkn geleden van Sharm el Sheikh naar Nederland had ik met mij domme kop mijn zakmes nog in mijn handbagage tas zitten. STOM! Ik vroeg aan de beveiligingsman of ik mij zakmes misschien alsnog in kon checken, omdat het me heel dierbaar is. (Is echt zo!) Ik kreeg het zakmes in mijn hand gestopt, onder het motto: geef maar af bij de gate. Omdat er echter niemand bij de gate stond, heb ik mijn zakmes maar in mijn broekzak mee naar NL genomen. Raar maar waar!!!
Ook water (1.5 liter flessen) mochten daar zo mee het vliegtuig in. Superhandig, want bij Transavis krijg je geen eten en drinken aan boord en zijn ze drukker met het verkopen van tax-free producten dan met het verkopen van drankjes.
Heb ik nog meer dingen meegesmokkeld? Toen mijn enkelbanden aan gort waren heb ik eens een verbandschaar in mij broekzak gehad. Aangezien de metaaldetector afging door de rolstoel, viel de schaar niet op.
Ik heb ook wel een spullen voor mijn werk (ik werk in een lab) stiekem meegenomen. Offieel moet je dan een hoop papieren invullen en stempels krijgen, maar dat is heel veel gedoe voor een klein monster. En dan nog zegt men soms (uit onwetendheid) nee. Dan maar zonder papieren... Maar begrijp me goed: dit zou ik NOOIT met materiaal gedaan hebben wat gevaarlijk zou zijn! Behalve mijn zakmes dan
ops:

Bij mijn vlucht 2 wkn geleden van Sharm el Sheikh naar Nederland had ik met mij domme kop mijn zakmes nog in mijn handbagage tas zitten. STOM! Ik vroeg aan de beveiligingsman of ik mij zakmes misschien alsnog in kon checken, omdat het me heel dierbaar is. (Is echt zo!) Ik kreeg het zakmes in mijn hand gestopt, onder het motto: geef maar af bij de gate. Omdat er echter niemand bij de gate stond, heb ik mijn zakmes maar in mijn broekzak mee naar NL genomen. Raar maar waar!!!
Ook water (1.5 liter flessen) mochten daar zo mee het vliegtuig in. Superhandig, want bij Transavis krijg je geen eten en drinken aan boord en zijn ze drukker met het verkopen van tax-free producten dan met het verkopen van drankjes.
Heb ik nog meer dingen meegesmokkeld? Toen mijn enkelbanden aan gort waren heb ik eens een verbandschaar in mij broekzak gehad. Aangezien de metaaldetector afging door de rolstoel, viel de schaar niet op.
Ik heb ook wel een spullen voor mijn werk (ik werk in een lab) stiekem meegenomen. Offieel moet je dan een hoop papieren invullen en stempels krijgen, maar dat is heel veel gedoe voor een klein monster. En dan nog zegt men soms (uit onwetendheid) nee. Dan maar zonder papieren... Maar begrijp me goed: dit zou ik NOOIT met materiaal gedaan hebben wat gevaarlijk zou zijn! Behalve mijn zakmes dan

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Af en toe is het verwonderlijk wat je allemaal nog mee krijgt wat je "per ongeluk" mee het vliegtuig in krijgt.
Ik zag laatst een nieuwsbericht waarin een jongetje een nep pistool mee had in het vliegtuig en op passagiers aan het schieten was. Je zou toch zeggen dat ze dit soort dingen juist in beslag moeten nemen en mij lekker mijn flesje drinken mee laten nemen.
Wat ik ook vreemd vind is dat vliegtuigmaatschappijen hier niet (goed) op in spelen door iedereen een flesje te geven wanneer je het vliegtuig binnenkomt. Dan hoeven de stewardessen ook niet zo hard te lopen om iedereen van drinken te voorzien.
Ik zag laatst een nieuwsbericht waarin een jongetje een nep pistool mee had in het vliegtuig en op passagiers aan het schieten was. Je zou toch zeggen dat ze dit soort dingen juist in beslag moeten nemen en mij lekker mijn flesje drinken mee laten nemen.
Wat ik ook vreemd vind is dat vliegtuigmaatschappijen hier niet (goed) op in spelen door iedereen een flesje te geven wanneer je het vliegtuig binnenkomt. Dan hoeven de stewardessen ook niet zo hard te lopen om iedereen van drinken te voorzien.
ja goed punt, hoeveel kost het nou eenmaal om iedereen een flesje water te geven. Als je het aanbied in de boarding wachtruimte kost het geen extra vlieggewicht en is iedereen voorzien als hij of zij het vliegtuig ingaat.evanerp schreef:Wat ik ook vreemd vind is dat vliegtuigmaatschappijen hier niet (goed) op in spelen door iedereen een flesje te geven wanneer je het vliegtuig binnenkomt. Dan hoeven de stewardessen ook niet zo hard te lopen om iedereen van drinken te voorzien.
Wat vreemd is is dat we afgelopen zondag het vliegtuig niet inkwamen met twee 150gr yoghurt toetjes hoewel ze keurig in het plastic zaten maar er werd niet gezeurd over de ruime kilo aan kaas die meeging in de handbagage... wat is in hemelsnaam het verschil...
waarom zijn vloeistoffen uberhaupt niet meer toegestaan? Wat is er gevaarlijk aan?
Niks. Maar in de strijd tegen het 'terrorisme' is alles geoorloofd. Oftewel, de bevolking nog banger maken dan ze al is.Jos schreef:Wat is er gevaarlijk aan?
Is er ooit een aanslag gepleegd met een flesje drinkwater, of een bak yoghurt? Nee. Maar 'wij' willen met z'n allen een veilige wereld. En daar zullen we offers voor moeten maken (lees: onze privacy en vrijheden opgeven).
Je kan met een flesje drinkwater best een vliegtuig opblazen :twisted:
Herinner je je dat experimentje was je ooit op de middelbare school had: electrode in water, hoge spanning erop, kijk electrolyse. (Het splitsen van water in waterstofgas en zuurstof.) Hou daar maar eens een lucifer bij.... BOEM!!!!!
Maar of je in een vliegtuig aan een spanningsbron komt waarmee je water kan 'ontleden'...
:
Herinner je je dat experimentje was je ooit op de middelbare school had: electrode in water, hoge spanning erop, kijk electrolyse. (Het splitsen van water in waterstofgas en zuurstof.) Hou daar maar eens een lucifer bij.... BOEM!!!!!
Maar of je in een vliegtuig aan een spanningsbron komt waarmee je water kan 'ontleden'...

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik denk best dat ze met een vloeistof en wat andere middelen een bommetje kunnen maken. Neem maar een soort van omgebouwde walkman mee en daar heb je je spanningsbron. Als je soms ziet hoe inventief ze zijn en hoeveel informatie er beschikbaar is om doeltreffend aanslagen te plegen is het best "eng".
Maar dat neemt niet weg dat ze ons als reiziger in ieder geval ook tegemoet moeten komen. Waarom alleen maar hogere belastingen, meer controles en vage onvolledige regelgeving.
Ik denk dat de yoghurt niet was toegestaan om dat het meer een vloeistof is dan b.v. kaas.
Maar met een kaas kun je harder gooien 
Maar dat neemt niet weg dat ze ons als reiziger in ieder geval ook tegemoet moeten komen. Waarom alleen maar hogere belastingen, meer controles en vage onvolledige regelgeving.
Ik denk dat de yoghurt niet was toegestaan om dat het meer een vloeistof is dan b.v. kaas.

- bolletjeom
- Reisexpert
kaas mag je niet meenemen naar engeland en ook geen appels maar wel bananen
oll:
Dat heeft dan weer te maken met ziektes enzo. Ze zijn veel te bang dat bepaalde ziektes die dieren of boomgaarden kunnen treffen van het ene land naar het andere land gaan.
Gister op schiphol wilde iemand bloembollen kopen en de dame van de kassa vroeg waar de reis heen ging (engeland) en toen mocht ze ze niet kopen omdat de bollen het vliegtuig niet in mogen
Ik kocht gister na de douane een flesje water. of ik hem mee wilde nemen in het vliegtuig?
Eh, ja ....nou dan moest ie gecealed in een plastic tasje. Ik mocht dus niet eerst een slokje nemen pas wanneer ik door de beveiliging heen was
oll:
zucht
Er waren mensen met flesjes water en cola die nog dicht waren, waarvan de dop dus nog gecealed was maar die gingen de prullenbak ik. 1 meisje had haar make-up in een boterham zakje en ze stonden op het punt om het weg te gooien. ze maakte veel stampij dat ze dan zo'n dichtdrukzakje wilde. Werd haar verteld dat ze die zelf had moeten regelen, dat die alleen in het begin gratis te krijgen waren op schiphol maar dat nu iedereen het maar eens moest snappen
op naar de supermarkt dus voor de diepvrieszakjes met druksluiting!

Dat heeft dan weer te maken met ziektes enzo. Ze zijn veel te bang dat bepaalde ziektes die dieren of boomgaarden kunnen treffen van het ene land naar het andere land gaan.
Gister op schiphol wilde iemand bloembollen kopen en de dame van de kassa vroeg waar de reis heen ging (engeland) en toen mocht ze ze niet kopen omdat de bollen het vliegtuig niet in mogen
Ik kocht gister na de douane een flesje water. of ik hem mee wilde nemen in het vliegtuig?
Eh, ja ....nou dan moest ie gecealed in een plastic tasje. Ik mocht dus niet eerst een slokje nemen pas wanneer ik door de beveiliging heen was

zucht
Er waren mensen met flesjes water en cola die nog dicht waren, waarvan de dop dus nog gecealed was maar die gingen de prullenbak ik. 1 meisje had haar make-up in een boterham zakje en ze stonden op het punt om het weg te gooien. ze maakte veel stampij dat ze dan zo'n dichtdrukzakje wilde. Werd haar verteld dat ze die zelf had moeten regelen, dat die alleen in het begin gratis te krijgen waren op schiphol maar dat nu iedereen het maar eens moest snappen
op naar de supermarkt dus voor de diepvrieszakjes met druksluiting!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
geen kaas naar Engeland... dan hebben we waarschijnlijk geluk gehad, we hebben ze ook niet aangegeven ofzo maar we hadden toch mooi twee heerlijke stukken oude kaas meegenomen (cadeau voor vrienden)... en op de terugweg twee stukken Cheddar. Ik heb ze gewoon in de handbagage laten zitten en er geen gezeur over gehad.
strijd tegen het terrorisme, angst en bang maken, amerikaanse praktijken waar ik persoonlijk heel erg op tegen ben omdat ze echt tot niets goeds leiden.
strijd tegen het terrorisme, angst en bang maken, amerikaanse praktijken waar ik persoonlijk heel erg op tegen ben omdat ze echt tot niets goeds leiden.
Sluit ik me volledig bij aan. Ik snap ook niet waarom deze regels voor alle vluchten gelden, en niet alleen de vluchten richting de vs. Dat zij zulke eisen stellen, prima, maar val anderen daar dan niet mee lastig.Jos schreef:strijd tegen het terrorisme, angst en bang maken, amerikaanse praktijken waar ik persoonlijk heel erg op tegen ben omdat ze echt tot niets goeds leiden.
het feit dat je geen vloeistoffen meer mag meenemen is omdat de douane niet elk flesje fo vloeibaar middel kan controleren op het feit dat het echt drinkbaar is of een vloeistof om een bom te maken.evanerp schreef:Ik denk best dat ze met een vloeistof en wat andere middelen een bommetje kunnen maken. Neem maar een soort van omgebouwde walkman mee en daar heb je je spanningsbron...
(heb ik gehoord)
Dat snap ik maar dan is dit toch niet de ideale oplossing, ik bedoel wanneer ik 10 flesjes water meeneem van elk 100ml is dat precies binnen de grenzen van de regels en mag ik het meenemen in het vliegtuig. Die tien flesjes kunnen ze toch ook niet allemaal losdraaien om te ruiken of proeven of er wel water in zit. Bovendien, hoeveel incidenten zijn er geweest met betrekking tot vloeistoffen?Lynn schreef:het feit dat je geen vloeistoffen meer mag meenemen is omdat de douane niet elk flesje fo vloeibaar middel kan controleren op het feit dat het echt drinkbaar is of een vloeistof om een bom te maken.evanerp schreef:Ik denk best dat ze met een vloeistof en wat andere middelen een bommetje kunnen maken. Neem maar een soort van omgebouwde walkman mee en daar heb je je spanningsbron...
(heb ik gehoord)
Het is een absurde regel die onnodig veel irritatie opwekt bij passagiers en die geen enkele invloed heeft op de vliegveiligheid voor zover ik het kan zien.
Afgelopen week moest ik op de vlucht van kopenhagen naar amsterdam mijn parfum inleveren. Ik wist wel dat je maar 100ml mee mocht nemen maar wie niet waagt... de fles is dus voor 125ml maar zat maar voor de helft vol. Helaas no mercy moest 'm gewoon inleveren. Mijn aansteker is trouwens zonder problemen mee het vliegtuig in gegaan... vervolgens heb ik aan de andere kant van de douane gewoon een nieuwe fles parfum gekocht...blijft toch raar!
- bolletjeom
- Reisexpert
dat over die amerikaanse praktijken enzo is niet helemaal waar.
Ik heb er net een paar vluchten op zitten in de VS en daar kijkt niemand naar vloeistoffen. Dat is echt een europesche regel.
Paar maanden geleden kwam ik uit jordanie...je weet wel...in dat enge enge midden oosten....en had ik een liter fles water bij me....terwijl ik toch echt opweg was naar Europa :lol:
Dus ik kwam duitsland binnen met 1 liter Jordanees drinkwater. en moest het daar inleveren voor de vlucht naar nederland
oll:
Ik heb er net een paar vluchten op zitten in de VS en daar kijkt niemand naar vloeistoffen. Dat is echt een europesche regel.
Paar maanden geleden kwam ik uit jordanie...je weet wel...in dat enge enge midden oosten....en had ik een liter fles water bij me....terwijl ik toch echt opweg was naar Europa :lol:
Dus ik kwam duitsland binnen met 1 liter Jordanees drinkwater. en moest het daar inleveren voor de vlucht naar nederland

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Re: Wat mag er mee in het vliegtuig
Verpakkingen van vloeistoffen die zich met uw bagage in het laadruim bevinden, mogen niet groter zijn dan 500 ml.
Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon;
Eén haarkrultang op gas: mag alleen wanneer de haarkrultang beveiligd is met een veiligheidskap. Reservegaspatronen zijn niet toegestaan;
Eén kwikthermometer in een stevige verpakking;
Eén doosje lucifers of één sigarettenaansteker per persoon. Deze mag u alleen bij u dragen en niet in uw ruim- of handbagage stoppen.
Batterijen voor consumentenelektronica. Denk hierbij aan horloges, rekenmachines, mobiele telefoons, laptopcomputers en camcorders. Reservebatterijen mogen alleen in de handbagage worden meegenomen. Verpak uw reservebatterijen zodanig dat er geen kortsluiting kan ontstaan.
Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon;
Eén haarkrultang op gas: mag alleen wanneer de haarkrultang beveiligd is met een veiligheidskap. Reservegaspatronen zijn niet toegestaan;
Eén kwikthermometer in een stevige verpakking;
Eén doosje lucifers of één sigarettenaansteker per persoon. Deze mag u alleen bij u dragen en niet in uw ruim- of handbagage stoppen.
Batterijen voor consumentenelektronica. Denk hierbij aan horloges, rekenmachines, mobiele telefoons, laptopcomputers en camcorders. Reservebatterijen mogen alleen in de handbagage worden meegenomen. Verpak uw reservebatterijen zodanig dat er geen kortsluiting kan ontstaan.