Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
hoi Gerald :!:
Ik ga ook in september naar Australië . Ik ben al een tijdje op zoek naar een goedkoop jaarticket. Je schreef dat een ticket via Duitsland wel 400 euro kon schelen, ik ben op deze site geweest, maar zag geen verschil met Nederlandse prijzen. Wat is het goedkoopste ticket dat jij hebt gezien? Vanuit welke haven is dit en met welke maatschappij?
Alvast bedankt !
groetjes naomi
Het kan inderdaad behoorlijk schelen qua prijs als je vanf Duitsland vliegt, met name vauit Frankfurt of Munchen, maar het ligt er echt helemaal aan hoe lang je blijft en waar je precies heen wilt vleigen. Er zijn verschillende soorten tickets, 1 maand geldig, 3 mnd, 6 mnd of 1 jaar. Als je een jaarticket wilt vanaf Duitsland voor een goede prijs ga dan eens langs bij Kilroy Travels, een studenten/jongeren reisorgansiatie. Ik heb de mijne daar gehaald en heb er destijds voor een jaarticket retour eur 1100 inclusief luchthavenbelasting voor betaald. Hiermee mocht ik ook nog 2 binnelandse vluchten doen en op en neer naar Nieuw Zeeland en op de heen en terugweg stoppen in Thailand. ( Qantas) Succes!
hoi lotte,
Heb kilroy travels opgebeld en het ticket waar jij het over had, geld helaas niet meer, quantas heeft haar tarieven verhoogd. Het goedkoopste ticket is nu 1300 euro's exclusief luchthavenbelasting !
Alsnog bedankt voor de tip, het was in iedergeval te proberen.
groetjes naomi