medicatie op reis

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
annetje

medicatie op reis

Bericht door annetje »

Hoi,

Ik heb een vraagje over medicatie tijdens het backpacken. Ik heb een hoop medicatie tegen epilepsie, ik kan voor een jaar niet alles meenemen want dan zit mijn backpack helemaal vol.
Heeft iemand enig idee hoe dat werkt en hoe dat met de verzekering zit?

Groetjes Anne
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik weet niet in hoeverre je reis vastligt maar ik heb een keer met een bergbeklimmer gesproken die suikerziekte heeft. Insuline is maar een bepaalde tijd houdbaar dus voor een jaar alles meenemen is voor hem gewoon niet mogelijk dus hij liet de Bever pakketjes versturen naar postkantoren zodat hij ze er af kan halen.

Dit vergt echter behoorlijk wat coà¶rdinatie, planning en overleg omdat het bij de verschillende partijen bekent moet zijn wanneer en waarheen de pakketjes verzonden moeten worden. Bovendien geld dan dat de pakketjes binnen drie weken afgehaald moeten worden omdat ze anders retour gestuurd worden. (ik weet ook niet of alle landen dit ondersteunen en of het overal even betrouwbaar is).

Het is slechts een suggestie, misschien heb je er wat aan :)

succes ermee!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er staat mij iets bij dat de ziektekosten verzekering( of was het de reisverzekering) ook de mogelijkheid biedt om medicatie op te sturen.

Of je zou eens moeten informeren hoe goed jou medicatie wereldwijd te krijgen is. de eventuele afwijkende product namen hiervan noteren en een doctersverklaring vragen.
dan kan je ter plekke nieuwe voorraad aanschaffen en de kosten declareren bij je verzekeraar.

ik zou in dit specifieke geval echt even info inwinnen bij je verzekeraar en arts
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
duikinazie

Bericht door duikinazie »

Hoi,

Ik heb ook de nodige medicijnen mee en flink voor vertrek lopen zoeken naar informatie hierover. Een aantal tips.

- Je kunt je medicijnen wel voor een heel jaar meekrijgen als je hier van te voren contact over hebt met de verzekering. Ook kun je regelen dat iemand anders halvewege nieuwe medicijnen ophaalt bij de apotheek.
- Zorg voor een goede box, ik heb een Curver doos gekocht met blauwe deksel. Redelijk waterdicht en stootproof, gaat in rugzak niet barsten ofzo.
- Reisverzekering of ziekteverzekering sturen alleen in noodgevallen medicijnen op, niet als je van te voren al weet dat je ze nodig hebt (althans die van mij)
- Opsturen kan wel maar niet naar elk land soms doet het ministerie van gezondheid dan ingewikkeld zoals bijvoorbeeld in Indonesie en Maleisie. Ik heb gebeld met een heel aantal duurdere postservices maar kwam er niet echt uit alleen dat het duur is! iets van 100 euro. Uiteindelijk is mijn zusje ze komen brengen.,
- Zorg voor een document waarop staat dat je ze medicijnen nodig hebt en laat hier lekker veel stempels opzetten door arts en apotheek, handig bij de douane (maar ik heb ze in 5 maanden nog niet nodig gehad).
- Bel eens met de fabrikant van de medicijnen en kijk of je in een iets meer ontwikkeld land ze kunt krijgen. Ga dan daar naar de dokter, leg het uit en neem weer een nieuwe voorraad mee. (helaas ging dat voor mijn nuvaring niet op die was niet in Azie op de markt.
- Vergeet niet de latijnse naam van het middel op te schrijven.

Hoop je iets verder te hebben geholpen.

Groeten uit Maleisie

Jessica
www.duikinazie.punt.nl
Plaats reactie