Wat voor klamboe????

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
TravelMe
Reiziger

Wat voor klamboe????

Bericht door TravelMe »

Hoi allemaal :)

Ik ben al een tijdje aan het lezen op dit forum, erg interessant en leerzaam allemaal, maar nu heb ik toch nog een vraagje.

Mijn vriend en ik gaan eind november richting Thailand (en Laos, Cambodja, Birma & Maleisië) voor 4 maanden. Ik weet dat veel van jullie geen klamboe mee hebben genomen, of meegenomen hebben en nooit hebben gebruikt etc etc. Wij willen er in ieder geval wel één bij ons hebben en gebruiken. Maar nu is mijn vraag, moeten we dan gewoon een 2-persoons nemen of ieder 1 apart. We reizen low budget, dus ik weet niet of ze daar ook aan 2-persoonsbedden doen???

Wat zouden jullie doen??

Alvast bedankt!!!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoi

wij hadden 1 1-persoons bij ons en 1 2-persoons. We hebben eigenlijk alleen de laatste gebruikt maar dan ook alleen tijdens ons vrijwilligers project.

Ik zou ( als je dan perse een klamboe mee wilt nemen :wink: ) gaan voor een 2 persoons. Want je zult hem echt nauwelijks nodig hebben.
Of ze hangen er of er is een ventilator.
Hoewel het regelmatig voorkomt dat er 2 1-persoonsbedden staan kun je daar nog wel iets aan doen. Ze gewoon naast elkaar schuiven bijvoorbeeld
8)

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

en dan is het ook weer de vraag, koop je een goedkope bij de Xenos en ben je voor 6 euro klaar, of haal je een duurdere, 30 euro bij de Perry Sport en zelf 50 euro bij de Bever voor een speciaal geimpregneerde die gewoon alle insecten doodt die er tegenaankomen.

Hoe klein moeten de gaatjes zijn? Het gebeurd hier in Zwolle nog wel eens dat een klein shitbeestje er door glipt en je een heel onaangename nacht geeft. Gelukkig is nu de klamboe niet meer nodig, maar in de zomer was het een paar weken flink beroerd... (ja ik weet het, Thailand is helemaal een hel en ik stel me aan, maar toch...).
bolletjeom
Reisexpert

als je de goedkope koopt met te grote gaatjes en zonder impregnatie kan je net zo goed hem helemaal thuis laten en lekker onder de ventilator gaan liggen!
Daar heeft Jos helemaal gelijk!
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Dat is idd waar, 2 singles kun je makkelijk tegen elkaar aan schuiven. Ik wil er sowieso eentje meenemen dus dan wordt het waarschijnlijk dat we een 1 en een 2 persoons meenemen. Ik vind niet dat je hierop moet gaan bezuinigen, het is toch wel belangrijk. Je weet nooit waar je terecht komt en wat de omstandigheden zijn daar. En omdat we niet alleen in Thailand zullen zijn, dus ook naar de wat minder toeristische plekken gaan..

Oh en ik koop een geimpregneerde van waarschijnlijk care plus, die keuze had ik al gemaakt ;)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

zou je me willen weten waar en voor welke prijs je hem koopt. Ik ben zelf ook aan het rondkijken maar heb me er nog niet genoeg in verdiept om zelf tot een goed oordeel te kunnen komen.

alvast bedankt!
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Ja dat is goed. Ik ben alleen nog niet zeker welk model ik zal gaan kopen, daar zijn ook weer verschillende varianten van te koop. Maar dat zal ik zeker laten weten. De prijs zal sowieso tussen de €30,- en €50,- liggen.
bolletjeom
Reisexpert

omdat je hem waarschijnlijk ECHT! niet gaat gebruiken zou ik niet te veel letten op details als perfecte "pasvorm". Wel op kleine gaatjes en impregnatie enzo.

Let liever op klein en licht. Vaak zit er een houten "frame" in om een grote uit te waaieren. die kun je thuis laten waardoor het ding lichter is en makkelijker inpakt. Als je wilt dat ie breder uitwaaiert dan hang je hem gewoon lager op en span je hem rond je bed.

Let er op dat de impregantie verdwijnt als de verpakking eenmaal open is. ik geloof dat ie na een halfjaartje weg is. opnieuw goed inpakken in een plastic zakje en dicht tapen schijnt te helpen.

Wanneer je op stap gaat met een eigenklamboe is het ook wel zo handig dat je een ophang kitje meeneemt. want dat is waarschijnlijk nog je grootste probleem. niet dat er geen klamboe hangt maar dat je niet zou weten waar je die in godsnaam aan vast moet maken. Denk dus aan een rolletje touw, een punaise en een spijkertje enzo. of een zuignaphaak maar die houden niet altijd het gwicht
Carla
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Carla »

Hoi hoi,

Ik heb ook even gekeken naar klamboes, aangezien elke voorkoming van muggenbeesten voordelig is :D

Bij Joho lagen er klamboes die geà¯mpregneerd zijn en die 2 jaar goed blijven, ook als je ze gebruikt hebt. Ik weet even het merk niet meer, maar het was een gele verplakking. De prijs vond ik wel redelijk, maar ook dat weet ik niet meer precies...niet erg behulpzaam... :?

Heb ook veel info over impregnatie op www.careplus.nl gevonden. Als je dat merk koopt doneren ze ook 1 muskietennet aan de bevolking van Afrika...

succes met kiezen!
gr. Carla
Plaats reactie