Back Pack Rugzak (Kleine wasjes, grote wasjes...)

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Danielle

Back Pack Rugzak (Kleine wasjes, grote wasjes...)

Bericht door Danielle »

Hallo!!
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij snel aan een antwoord kan helpen!!

Ik heb de rugzak van me vriendin geleent, maar die moet gewassen worden want ligt al tijden op zolder enz...
We weten niet of we hem in de wasmachine kunnen doen.... Ik heb de metalen onderdelen eruit gehaald.
We dachten dat het misschien wel kon op 30 graden kort wasje...

Wie kan mij helpen???
Alvast bedankt!! Groetjes, Danielle
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb er geen ervaring mee maar weet niet of het een goed idee is, misschien dat je met het schoonspoelen in een bak met water minder schade aanricht. Je weet namelijk niet wat er gebeurd met alle sluitingen en riempjes?!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou mij eigen rugzak niet in de was doen.. geen idee of het goed gaat maar het risico is me te groot.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Ik was mijn rugzak(ken) altijd in de wasmachine. Lekker makkelijk en ze komen er altijd goed schoon uit en heb er nooit problemen mee gehad.

Hoang
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

panky schreef:Ik was mijn rugzak(ken) altijd in de wasmachine. Lekker makkelijk en ze komen er altijd goed schoon uit en heb er nooit problemen mee gehad.

Hoang
En op welke manier doe je dat dan?!
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Rugzak wassen? Die hoort toch gewoon vuil te zijn... :P En op zolder wordt ie niet echt vies.. misschien beetje stoffig.

Ik zou hem in ieder geval niet in de wasmachine stoppen... gewoon mee onder de douche lijkt me het verstandigste, of in bad stoppen ofzo als hij echt stinkt of vies is.
En als je toch de wasmachine wil gebruiken, stop de rugzak dan iig ergens in, bijv. beddengoed en zorg dat de rugzak er niet uit kan (knoop erin misschien?) Zo is de kans op schade hopelijk erg klein! En ik zou de centrifuge overslaan...

(Ik zou er vooral nog een keer over nadenken of wassen echt nodig is! Misschien is een warm washandje en even luchten al genoeg??)

Succes!
Broaden your minds
Danielle

Bericht door Danielle »

Nou die backpackrugzak is stoffig, vies, en waarschijnlijk zit er kattepis overheen van haar kat... Zo te ruiken wel...
(Sorry, beetje goor maar het is dus wel nodig dat'ie echt goed gereinigd word...)
En omdat de Stomerij ook niet goedkoop is dacht ik vraag het hier gewoon eens even, wat de ervaring van anderen is.

Ik hoorde trouwens net dat ik ook de rugzak van een andere vriendin kan lenen, maar ze zei dat'ie zo groot is, dus ook niet al te handig als je zelf niet zo groot bent...

Alvast bedankt voor de reacties mensen!!
Groetjes, Danielle 8)
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Ik heb mijn backpack nog nooit gewassen en toch is hij al ruim 6 jaar oud en overal mee naar toegeweest. Wel moet ik regelmatig het zand overal uit kloppen omdat anders op den duur de spullen stuk gaan die daar niet tegen kunnen. Zoals mp3 speler, en camera enzo.

Ik denk dat ik hem zelf met een natte doek plaatselijk zou schoonmaken maar niet helemaal zeik nat wil hebben.
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Uhoh... Kattepis Danielle??

Heb ik ook een keer gehad, over mijn kleine dagelijkse jansport rugzak. 3 keer inweken, 4 keer wassen, nog een keer weken, nog 3 keer wassen.. deo, nog een keer wassen... weggooien.
Stank ging er echt niet meer uit!!
Nou had die rugzak een leren onderkant, waar het waarschijnlijk niet uit te halen was, dus misschien heb je nog kans..!
Broaden your minds
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Een backpack in de wasmachine gooien lijkt me geen goed idee. Met een simpele dagrugzak zonder extra's zou het misschien nog wel kunnen maar aan een backpack zitten toch wel veel meer (onzichtbare) onderdelen die makkelijk stuk kunnen.
Ik heb vandaag toevallig een nieuwe (dag-)rugzak gekocht en hier staan duidelijke wasvoorschriften bij:

Verwijder losse bandjes, (ijzeren) staafjes en accesoires.
Gebruik milde handzeep en een zachte borstel, was op de hand in koud water.
Gebruik geen wasmiddel of bleekmiddel
Goed naspoelen in koud water, minimaal twee keer.
Als er staafjes in de rugzak zitten (bijvoorbeeld op de rug) dan moet je die terugstoppen voor je de rugzak laat drogen, anders kan het later niet meer doordat het materiaal is gekrompen.
Hangend laten drogen in de schaduw.
Buiten direct zonlicht op een koele droge plek bewaren.
Niet stomen en geen schoonmaakmiddelen gebruiken

Hier kun je wellicht wat mee? Succes!

Groetjes Anne
Danielle

Bericht door Danielle »

Nou Mensen,

Ik heb hem vandaag toch in de wasmachine gedaan, in 2 kussenslopen, en alles is goed gegaan!!!
Hij is helemaal lekker schoon, en ruikt lekker, haha!!
Bedankt voor alle tips, en het is echt goed gegaan!

Morgen naar Thailand!! 8)
Groetjes, Danielle
Plaats reactie