Vloeistoffen in je handbagage

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Anne
Wereldreiziger

Vloeistoffen in je handbagage

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Volgende week ga ik na lang wachten eindelijk naar Thailand! Ik vlieg met het Duitse LTU vanaf Dusseldorf naar Bangkok en terug. Ik weet dat de regels voor het meenemen van vloeistoffen in het vliegtuig zijn aangescherpt. Je mag alleen verpakkingen van max. 10 ml meenemen volgens mij, maar maakt het dan uit hoeveel van die verpakkingen je mee neemt? En moeten die dan in een doorzichtige plastic zak? En wat voor zak moet dat dan zijn?

Wie kan mij hier antwoord op geven?

Alvast super bedankt!

Groetjes Anne
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ben net terug van een tripje Manchester, de regels zijn nu hetvolgende:

- je mag vloeistof meenemen in verpakkingen van max 100 ml, welke je moet stoppen in een hersluitbare plastic zak. de totale hoeveelheid vloeistof mag niet meer zijn dan een liter.

- de plastic zakjes zijn gratis te krijgen op Schiphol, maar bv niet in Engeland. geen idee of er in Dusseldorf dergelijke zakjes zijn...

- mocht je zelf op zakkenjacht gaan: het moet een doorzichtige zak zijn met zo'n sluitstrip (zo'n plastic gootje waar je dan zo'n identiek gootje in moet duwen, help, hoe moet ik dat omschrijven?)...

groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je mag zeker dan ook geen drinkflesjes meenemen? Ik vind dat zelf altijd wel handig / prettig aangezien ze niet ieder moment van de vlucht met drinken aan komen zetten.

Als het echt moet laat ik hem wel afgesloten zitten zodat men kan zien dat het nog niet open geweest is tot ik in het vliegtuig zit, of mag dat ook niet?!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zelf meegenomen afgesloten flesjes en blikjes mogen ook niet (in NL, Indonesie, Maleisie en Engeland althans...).

Wat je wel ect kan doen is iets kopen in een van de tax free shops (bv wisky en een blikje cola) en dat dan laten seelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie