Nieuwe luchthaven Bangkok

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Nieuwe luchthaven Bangkok

Bericht door Erik »

Een vraag bij vliegveld in Thailand
Hoi
Wij vliegen a.s. woensdag naar BKK en willen dan donderdag, dus meteen na aankomst, door naar Ayutthaya. Van internet begrijp ik dat de nieuwe luchthaven 28 sept. open gaat. Op welke luchthaven we nu dan landen, is mij volstrekt onduidelijk. We vliegen KLM. Op het ticket staat als luchthaven SUV, maar dat zegt natuurlijk niets.
Ik heb begrepen dat je vanaf luchthaven Don (nogwat) wel met de trein kunt. Is die Don.... dan de oude luchthaven, dus waar je nu tijdelijk landt?
Hoe heb jij het uiteindelijk gedaan, Giesela?
Alvast bedankt voor jullie (hopelijk snelle) reacties.
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Hoi, hoi,

Dat is het nieuwe vliegeveld Suvarnabhumi dat vorig jaar in september al open gegaan is. Vanaf dit vliegeveld kun je onder andere met Bangkok airways en Air Asia naar Chiang Mai. Als je een ticket boekt moet je goed opletten vanaf welk vliegveld ze vertrekken. NokAir vertrekt namelijk vanaf het oude Don Muang. Ik heb ook vernomen dat NokAir gewoon vluchten annuleerd als er naar hun mening te weinig passagiers zijn...
Ik reis zelf veel met Air Asia. Als je ruim van te voren boekt zijn ze goedkoop en ze vliegen over het algemeen met nieuwe vliegtuigen.

Veel plezier in Thailand.

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi
We zijn er inmiddels uit hoor. Er wordt weer gewoon geland op Suv. Het schijnt dat de landingsbanen van deze luchthaven door een fout bij het aanleggen, steeds onder water bleven staan, de reden waarom de luchthaven weer snel dicht ging. Dit euvel is inmiddels verholpen en er wordt dus weer op Suv. gevlogen.
De Skytrain rijdt daar nog niet dus de oplossing is : Met de taxi naar het treinstation in BKK en dan op de trein naar Ayutthaya.
Bedankt Erik voor je hulp!
Gr. Inge
Plaats reactie