FAQ van kenissen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wow 10 weken vakantie per jaar
is er nog een facature open???
Geen idee wat je doet maar ik wil het ook!!! :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Arrrgggghhhh, Ruth, trap tegen het zere been.... Soms is het niet fijn met je eigen 'keuzes' geconfronteerd te worden....

Ook ik heb belachelijk veel vrije dagen, 43 ofzo. Maar ja, ik werk dan wel in het onderzoek. Geen vaste aanstelling dus, maar contractjes voor een of twee jaar. En wanneer je al die vrije dagen op neemt, bereik je te weinig en heb je meer moeite met het vinden van een volgende baan. Tja, en dan heb je meer vrije dagen dan je lief is!

Dus: als ik werk neem ik niet al mijn vrije dagen op, maar tussen contracten door kan ik wel lekker weg. Het jammere is alleen dat alle niet-opgenomen vakantiedagen niet uitbetaald worden en dan ik ook niet iemand ben die gaat reizen met een WW.

Keuzes, ja....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met een normaal aantal vrije dagen is het in ieder geval erg lastig om een lange vakantie te plannen. De dagen die je dan hebt zijn in zo'n grote vakantie dan meteen op. Als je dan ook nog eens geen extra uren kunt opbouwen is het helemaal zuur.

Ach ja, dan maar andere oplossingen proberen te vinden
bolletjeom
Reisexpert

niet werken bijvoorbeeld :wink:
ik ga snel mijn gespaarde geld opmaken voordat ik weer een baan heb waarbij iemand me verteld dat ik maximaal 2 weken achter elkaar mag opnemen :(
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Buiten alle vragen over waar je naar toe gaat, hoeveel dat kost, hoe je aan het geld komt, wat je met je baan/huis/auto etc gaat doen wordt ons ook regelmatig gevraagd wat we in hemelsnaam een heel jaar lang gaan doen... Je wordt toch helemaal gek als je een jaar lang vakantie hebt? Wat moet je dan doen heel de dag? En "het lijkt me ook erg vermoeiend als je nooit zeker bent van een slaapplaats of niet weet waar je de volgende dag bent".
Wij antwoorden dan maar dat het toch heerlijk is dat je een jaar lang kunt reizen en omdat we een jaar gaan dus ook geen stress hoeven te hebben want we hebben alle tijd. Het valt me vooral op dat veel mensen zich gewoon niet voor kunnen stellen dat je een jaar lang geen structuur hebt (werken, eten, slapen, werken, eten, slapen, etc). Nou mij lijkt het heerlijk!! :D
bolletjeom
Reisexpert

mensen die zich niet kunnen voorstellen wat je moet doen met een jaar vrije tijd moeten dringend opzoek naar zichzelf!! :lol:
Tsjeee, best zielig eigenlijk. zoek een hobby!!! 8)

Dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat ze een jaar lang geen structuur en zekerheid qua slaapplek hebben, dat snap ik wel. Heb er zelf geen last van maar ik heb vrienden die niet op vakantie gaan omdat ze alleen maar lekker slapen in hun eigen bed.

Om eerlijk te zijn is dat ook wel 1 van de dingen die af en toe minder leuk is aan reizen. Soms verlang je ernaar om op een vertrouwde plek te zijn met een goed bed. Waar je gerust kunt slapen en niet allert hoeft te zijn op geluiden van buiten af. En ik miste soms wel eens een kledingkast en een koelkast.
Niet de deur uit hoeven voor iedere maaltijd en in 1 oogopslag zien waar je schone onderbroek ligt.....

wat betreft structuur en naar je werk moeten. wij hebben 2 jaar gereisd en om te voorkomen dat we reismoe zouden worden hebben we vrijwilligersprojecten ingebouwd. Want op een gegeven moment is de spons gewoon vol. Je doet iedere dag mooie indrukken op en na een tijdje zie je niet meer dat het mooi is. Je word ook een beetje lui want alles kan ook morgen. We misten ook heel erg het gevoel "nuttig" te zijn. Nadat iemand weer een tijdje tegen je heeft gezegd hoe laat je op moet staan en wat je moet doen is het weer heerlijk om verder te reizen.
Wij besloten onze reis af te ronden toen we "ruzie" begonnen te krijgen over wie de LP moest door lezen om te zien wat we de komende periode gingen doen en dat we bijna niets de moeite nog waard vonden om een dag voor in een bus te zitten. het begon op huiswerk te lijken :lol:
Dan is het de hoogste tijd om weer naar huis te gaan, een baan te zoeken en weer een tijdje af te zien.
En nu staan we weer te trappelen om te ontsnappen aan dit keurslijf
bolletjeom
Reisexpert

ik heb trouwens een nieuwe in de catogorie "vragen van Kennisen"

Ik ben dus vorig jaar getrouwd, gewoon even snel het gemeentehuis in en een handtekening zetten, om praktische redenen.
Een paar van mijn vriendinnen zijn de afgelopen periode ook getrouwd maar dan met de hele heisa erbij en met alle romantische ideeen erachter.
Al deze prachtige geemancipeerde vrouwen stoppen om onduidelijke redenen met werken om....???....hun teennagels te lakken???? ik weet het niet.
Waarschijnlijk met plannen om kindertjes te maken ofzo. Anyway, deze onafhankelijke vrouwen leven nu allemaal van het geld dat hun "man" nu binnen brengt.

ik ga de komende periode alleen reizen en J. blijft werken.
nu zie je de mensen denken (je zult het niet horen ...haha):
"zooo....die J. verdient meer dan ik dacht als hij de reizen van zijn vrouw kan betalen!" ( dit denken zowel mannen als vrouwen)
Of "J. is gek, je gaat toch de reizen van je vrouw niet betalen!!" ( dat denken de mannen)
of " waarom kan ik dit niet?" ( haha...dat denken de vrouwen)
En dan heb je nog de niet getrouwde vrouwen die denken:
"goh, ik dacht dat zij een zelfstandige vrouw was maar ze laat zich nu onderhouden door haar vent?!?!"

En niemand die iets hardop durft te vragen ( maar we horen het wel via roddels)
En het antwoord is zo simpel:
IK HEB MIJN EIGEN SPAARGELD :lol:

maar ik ga mijn energie er niet in stoppen hoor, ze denken maar wat ze willen 8)
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Hahaha, je weet het mooi te beschrijven Rudi! Ik ben waarschijnlijk een paar jaartjes jonger want ik ken nog geen geemancipeerde vrouwen die van hun voetstuk vallen, maar ik kan me er zo een levendige voorstelling van maken :wink:

Vooral de vraag: "Maar wat ga je daar dan eigenlijk DOEN?" is een erg bekende. En ik moet eerlijk toegeven dat ik nog steeds moeite heb om een bevredigend antwoord te geven :D (hoewel ik me nooit heb verveeld.)

*heeft opeens weer heel veel zin om te reizen*
ruthandrijkjan
Vakantieganger

Bericht door ruthandrijkjan »

Jeetje, best wel shocking om al die vooroordelen te lezen Rudi! (ik weet dat je nu lekker in Frankrijk aan het WERKEN bent voor je geld haha.. dit lees je dan later wel)
Gelukkig ken ik weinig vrouwen die na het trouwen stoppen met werken.. vreemde toestanden... Ben zelf ook net getrouwd :wink: , met iets meer toeters en bellen als jullie (maar dan wel in Indonesie he!!), maar er is geen haar op m'n hoofd die aan die optie gedacht heeft... Wat een idee, ik ga het even overleggen met m'n man, denk dat 'ie me heel hard gaat uitlachen, damn.
Oh, wat werk betreft Rudi: onderwijs! En dan ervoor zorgen dat je geen docent bent en ook geen ondersteunende dienst, want die moeten zich aan de schoolvakanties houden :wink:

De vraag wat we dan gingen doen en of we ons dan niet gingen vervelen hebben wij ook gekregen. Ook de boute opmerking "nou, dat zou ik niet kunnen hoor, een jaar niets doen, ik zou me zoooo nutteloos voelen..!" Hoezo steek onder water.. pff. Wilt u even noteren: wij hebben hier heel hard voor gewerkt. Maar goed, links laten liggen die opmerkingen.
Voor mij was echter 1 jaar reizen ook wel genoeg en voelde ik een soort van behoefte om weer even terug te keren in The Matrix. Dat maakt het reizen ook weer bijzonder. Zonder werk geen vakantie zeg ik altijd maar weer.. Overigens was die behoefte om terug te keren heel snel voorbij.. We gingen al heel snel weer naar een volgende reis verlangen.
En het is ook moeilijk om uit te leggen Marijn... je bent toch in ieders ogen aan het lanterfanteren. Soms voelt het reizen zelfs als hard werk, als je net 14 uur in een krap busje hebt gezeten en dan nog het hele stadje door moet lopen op zoek naar dat goedkope hostel en dan blijkt na 2e inspectie er toch geen water te zijn in de douche waar je zo graag onder wilde staan en hoewel je net een gedeelte van je tas al hebt uitgepakt ga je dan tóch maar op zoek naar een ander hostel en ondertussen krijg je trek en... :wink: (en een uurtje later zit je fris gewassen op de beranda naar de zonsondergang te kijken met een Bintang in je handen!)

Goed. Onze volgende bestemming is ondertussen bekend, onder voorbehoud: Argentinie. Terug naar Patagonie, terug naar Zuid-Amerika. Bueno!
groetjes, Ruth
Plaats reactie