Autohuur usa

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Autohuur usa

Bericht door bolletjeom »

hallo

heeft er iemand ervaringen met autoverhuurbedrijf in de USA
ik zoek iets cheaps ;-)

nu hoorde ik over Rent a wreck maar ik krijg de site niet geopend.
Alle tips over goedkope huurauto's zijn welkom
ook tips hoe ik sneller online kan zoeken :oops:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
traveller
Vakantieganger

Bericht door traveller »

Rent a Wreck schijnt inderdaad wat goedkoper te zijn, omdat ze volgens wat ik gehoord heb werken met auto's die een paar jaar oud zijn. Bij andere verhuurbedrijven zijn het meest gloednieuwe auto's (is mijn ervaring altans).
Het hangt er ook weer vanaf of je de auto op dezelfde plaats inlevert of ergens anders. Soms worden drop-off kosten berekend. Maar hiervan ben je vast wel op de hoogte.
Wij hebben destijds via Hertz gehuurd. Via de ANWB heb je dan nog 10% korting. Dan is het vast nog niet de goedkoopste maar wel altijd perfect geregeld, en da's ook belangrijk!
Go Kiwi!!!
Dewereldomdehoek

Bericht door Dewereldomdehoek »

Hi Bolletjeom,

probeer eens via de site: www.autoeurope.nl. Ik weet niet in welke plaats je wil huren. Zelf heb ik de laatste keer bij ACE rentals in Los Angeles gehuurd. Kreeg voor 2 maanden een splinternieuwe PT cruiser mee voor USD 1600. Op zich niet duur. Je kunt ook vragen voor re-location auto's bij de grotere verhuurbedrijven zoals Hertz, Alamo, National, Thrifty enz. Soms kun je ook mazzelen bij de RV renatls van Cruise America. Zij hebben ook regelmatig relocations.
Als dat ook allemaal niet lukt zou je nog drive-away kunnen proberen. Dat zijn auto's van particulieren die binnen een bepaalde tijd van het huisadres naar de vakantiebestemming gereden moeten worden (of VV).

Kijk eens op: www.autodriveaway.com of google even naar "drive away cars".

Succes!

PS: let goed op de kleine lettertjes mbt de verzekeringen. Zorg dat je minimaal de CDW verzekering pakt!

Richard
Belle

Bericht door Belle »

Wij hebben een auto gehuurd voor zo'n 2 weken in California. Wie weet wat we ter plekke nog kwijt zijn aan verzekeringen? Ik hoor wat wisselende verhalen van helemaal niks tot minstens 200 dollar. Ik heb begrepen dat er niks onder je reisverzekering valt. Wat is verstandig om af te sluiten?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

weet de maatschappij waarbij je huurt dat niet?

tja, moet je het risico afdekken of niet? ik weet het nooit. Soms ga ik er gewoon van uit dat als ik Nederland nog nooit ergens tegenaan ben gereden dat me dat dan ook niet gaat gebeuren in het buitenland. En soms moet ik er niet aan denken dat een klein deukje mijn halve reisbudget op eet

In Californie rijden ze wel heel beschaafd hoor. ik zou denk ik zonder verzekering rijden daar....maar dat is dus helemaal persoonlijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
traveller
Vakantieganger

Re: Autohuur usa

Bericht door traveller »

Tsja, verzekeringen zijn altijd gewetensvragen. Eenmaal (op de laatste dag nog wel!!) een paaltje bij een Mall in de voorkant van de auto gedrukt. Maar omdat we toen verzekerd waren, hebben ze er niet eens naar gekeken toen we de auto inleverden en het meldden, want we waren verzekerd, dus zou alles in order worden gemaakt zonder extra kosten voor ons. Ja, dan ben je blij dat je daar geen rompslomp aan hebt. Je kan het nooit eerder weten dan achteraf!
Go Kiwi!!!
Plaats reactie