JORDANIE groepsreis?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

JORDANIE groepsreis?

Bericht door bolletjeom »

ik wil Jordanie van dichtbij bekijken en heb gehoord dat het voor een vrouw alleen vooral erg practisch is om mee te gaan met een groepsreis.
Aangezien het onderhandelen (als vrouw) heel lastig kan zijn over vervoer enzo

wie o wie is wel eens in Jordanie geweest?
En met een groepsreis?
Verder nog tips waar ik op moet letten qua route van de verschillende aanbieders of bij welke organisatie je lekker veel vrijheid hebt.

ik ben benieuwd
gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Paully3108

Bericht door Paully3108 »

Hoi Rudi,
Een aantal bureaus hebben interessante groepsreizen door Jordanie...kijk maar een op onderstaande sites(directe links) en vergelijk qua prijs en andere opties:
Ikzelf heb de reis met SNP gedaan....alles prima geregeld.

SNP Jordanie

Djoser Jordanie

Koning AAP Jordanie

Baobab Jordanie

Shoestring Jordanie

Summum Jordanie

Groeten, Paul

[admin wijziging]
Geen affiliate links plaatsen
bolletjeom
Reisexpert

dank je wel Paully

ik had onderstaande adressen ook al gevonden behalve SNP
ik ga gelijk even kijken!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben ooit met Shoestring naar Jordanie geweest. Niet vanwege het vrouw alleen idee (hoewel ik inderdaad wel behoorlijk aangegaapt werd!), maar omdat een groepsreis inclusief hotel en vervoer ter plekke niet echt duurder was dan een retour ticket!

Probeer wel voor een reis te gaan waar je de tijd hebt Petra te ontdekken.

Enneh, qua reisbureaus heb ik nog wat aanvullingen:
- Rosetta reizen (http://www.rosettareizen.nl)
- Dessert tracks (http://www.deserttracks.nl) (met hen heb ik ooit een wandelreis door Cappadocie gemaakt, een aanrader!)

Meer reisbureaus en tips zijn vast te vinden op jordanie.startpagina.nl.

Groet,

Jenny

P.S. http://www.ikreis.net/main.php?cid=120 voor mijn verslag van de Shoestring reis
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Hi Jenny

ben je daar ook al geweest!!! :shock: zal gelijk eens je verhalen lezen!

nou, ik heb dus een dag gegoogled en heel veel aanbieders gevonden. En die vraag van de route die ik stelde kan wel het raam uit ...hahaha.
Want die is dus bij iedereen exact hetzelfde.
Er zitten maar iniminie kleine verschillen in de reis en ook niet eens zo gek veel verschil in prijs.
Inderdaad is alleen vliegen bijna net zo duur.
Er is gewoon ook maar 1 optie, 8 dagen! en dat is het.
Eigenlijk vind ik alle reizen een beetje aan de "drukke" kant. In mijn ogen mogen alle reizen wel 2 dagen langer. Shoestring lijkt inderdaad de meeste vrijheid te hebben

gister heb ik een optie genomen op een Shoestring reis omdat die nog iets beschikbaar had in april en omdat je dus meer vrijheid hebt.

ok, ik ga snel je verhalen lezen en als je nog tips hebt dan hoor ik het graag.....want volgens mij ga ik eind april naar Jordanie!!!!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tips.... Ehhhh.... 't Is nu niet dat je een onervaren reiziger bent, toch? :wink:

Tijdens onze reis probeerde onze gids me er van te overtuigen om met de groep Petra te bezoeken. Mooi niet dus!!!! Ik ben al een uur eerder vertrokken, met als gevolg dat Petra nog bijna verlaten was toen ik er aan kwam. De zon die net op was, de Siq die sprookjesachtig verlicht werd, helemaal geweldig! Rustig alles beklimmen en bekijken, tuurlijk, je wordt op den duur wel ingehaald door de anderen maar je hebt tenminste het rijk even (bijna) voor je alleen.

Wanneer je nog een tweede dag (ochtend) naar Petra gaat, moet je vooral Little Petra niet vergeten. (Zie m'n site.) En laat je vervolgens afzetten bij de 'achteringang' van Petra, je wint hier een hoop tijd mee die je kunt gebruiken om nieuwe delen van de oude stad te verkennen. Want ook bij Shoestring is de tijd in Petra aan de korte kant...

En neem vooral veel 'laagjes-kleding' mee. Ik heb (OK, dat was wel in december, maar toch) dagen gehad dat ik het ene moment in een winterjas liep en een paar uur later in de (dode) zee lag te dobberen. Met alle mogelijke andere klimaten er tussen in! (Handschoenen voor de kameeltrip in de woestijn zijn ook wenselijk, het is koud in de vroege morgen.)

Maareh, kom gewoon een keer gezellig naar Utrecht, dan laat ik je wel wat foto's zien.

Jenny
bolletjeom
Reisexpert

langs komen en foto's bekijken. Leuk!!
Mail me maar even op wat voor tijden/dagen jij tijd hebt....ik heb op het moment tijd zat.

groetjes rudi
bolletjeom
Reisexpert

Jennnnnyyyyyy!!!
ik ben je kwijt :(
Mijn hotmail adresboek is deels gestorven en daar zat jouw mailadres ook in. Het mailadres op je "ikreis" site bestaat niet meer dus.....wil je mij even mailen zodat ik je mailadres weer heb??

groetjes rudi
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

:?: :?: :?:

Volgens mij doet-ie het gewoon... Maar ik heb je inmiddels op je 'bolletjeom' adres gemaild, komt goed!
Desire

Bericht door Desire »

Hoi,

Ik vraag me idd (ook) af of t verstandig is of mogelijk om als vrouw alleen te reizen in Jordanie.
Ik ben van plan om alleen petra te bezichtigen en dan door naar Israel.
Weet iemand hoe ik de aftand tussen deze 2 kan achterhalen,
en of t als vrouw mogelijk is dit te regelen????

bvd!
Desire
Welke meid van rond de 30 zoekt ook een reismaatje voor China 2007 ?
Plaats reactie