Berlijn vliegveld-centrum

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
TRB
Wereldreiziger

Berlijn vliegveld-centrum

Bericht door TRB »

Hallo, ik zou graag snel antwoord krijgen op de volgende vraag.. aangezien ik morgenavond al vertrek! Hopelijk kan iemand mij helpen.

Morgenavond kom ik aan op vliegveld Berlin Schoenefeldt en mijn hotelletje zit op de Bleibtreustrasse 26, Charlottenburg, Berlin.

Nu heb ik een soort 9292ov.nl van Duitsland gevonden, maar daaruit blijkt dat je behoorlijk vaak over moet stappen. Bovendien rijdt de S-bahn blijkbaar tijdelijk niet vanaf het vliegveld. Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat de beste/snelste/goedkoopste manier is om naar het centrum te gaan? Of nog beter: naar mijn hotelletje?
menasil
Reisexpert

Re: Berlijn vliegveld-centrum

Bericht door menasil »

Balen, het is echt alleen dit weekend dat die s bahn eruit ligt! Maar er is een mogelijkheid met 1x overstappen en lopen en dat zou de korste route zijn.

Eerst neem je bij vliegveld bus 171 richting U Hermannplatz en stapt uit bij Ubahn van Rudow en van daaruit U7 richting Spandau, uitstappen Adenauerplatz en dan nog 12 minuten lopen. Dit kost je bij elkaar iets meer dan een uur.

S Flughafen Berlin-Schönefeld Bhf 06.03.10 14:34 Bus 171 Richtung: U Hermannplatz (Berlin)
barrierefrei
U Rudow (Berlin) 14:45
U Rudow (Berlin) 14:49 U7 Richtung: S+U Rathaus Spandau (Berlin)
barrierefrei, Fahrradmitnahme möglich
U Adenauerplatz (Berlin) 15:25
U Adenauerplatz (Berlin) Fußweg 12 Min.

Je kan dan ook nog kiezen op bus Bus M19 Richtung: U Mehringdamm te nemen op Adenauerplatz en in
Bleibtreustrasse uit te stappen. Maar kijk anders even via googlemaps of die 12 minuten te doen is want zou zelf liever nog stukje lopen dan wéér overstappen.

Je kan ook voor 4 minuten lopen kiezen met één overstap maar dan ben je 1 uur en 37 minuten onderweg in total dus aan jou de keuze :) Dan stap je uit bij bus 171 halte Pflugerstr. en stap je uiteindelijk over op M29 en stapt uit bij Bleibtreustrasse.

http://www.s-bahn-berlin.de/ staat ook de tarieven genoemd en kan je de sbahn verbindingen uitschakelen zodat je alleen de bus en ubahn verbindingen ziet! Enkele reis kaart is 2,80 volgens de site.

Omdat ik geen exacte tijd wist, heb ik maar even verschillende mogelijkheden bekeken dus ik raad je aan nog even zelf te kijken of dit ook voor de avonden geldt, maar de ubahn rijdt 's avonds sowieso en het lijkt me dat de bussen niet om 19:00 stoppen met rijden ;)

Nog een tip van andere orde: Berlin Welcome Card kan handig zijn. Zit een openbaar vervoers pas bij! Kan je aantal dagen onbeperkt treinen en is niet zo heel erg duur.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Oeps dubbelpost.
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Bedankt voor de info! Ik had zelf ook al zoiets gevonden, maar sowieso is het fijn om te horen dat ik dan op de goede weg zit.

Ik neem bus 171 naar U-bahn Rudow en dan kan ik zowel de U-bahn naar Adenauerplatz als naar Uhlandstrasse nemen. Daarna nog 10 minuten lopen naar de Bleibtreustrasse, moet te doen zijn!

groeten
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Ik zie dat ik kan kiezen tussen een Berlin Welcomecard en een Berlin Citytourcard. Wat is aan te raden? En is het uberhaupt wel de moeite waard?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Waarom Charlottenburg? Da's West. Mitte en Friedrichschein zijn cooler :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Een dagkaart kost 6,50 (voor tariefzonde A+B) dus als je kaart drie dagen neemt (19,50) dan heb je bij de Citycard voor 1,40 euro meer, een kaart mer korting op de toeristische attracties (zie de lijst: http://www.citytourcard.com/english/ber ... sicht.html). De welcome card is 22,90 voor AB zone maar heb de indruk dat daar meer attracties inzitten (http://www.visitberlin.de/welcomecard/index.php?lang=de).

Ik had zelf de Welcomecard omdat ik niet wist dat de Citycard bestond en in de Welcome card zaten kortingen op attracties die ik zelf graag wilde bekijken.
Plaats reactie