trein guilin - chengdu
-
- Reisexpert
trein guilin - chengdu
hi,
Na verschillende site's en boeken te hebben gelezen, vind ik geen rechtstreekse verbinding van guilin naar chengdu.
Een tussenstop is geen probleem, maar alle boeken sturen je via kunming zo naar chengdu.
Mijn vrouw en ik zouden graag via chengdu zo naar het zuid westen van china gaan om dan ook via deze weg vietnam binnen te gaan.
Zelf vind ik het te dom om 2x de zelfde weg af te leggen en dus 2x betalen ( kunming-chengdu, chengdu- kunming).
kort gezegd ziet onze route er zo uit:
peking-xian
van xian per binnenlandse vlucht naar canton
canton -hong kong- macao
hong kong - guilin
guilin- chengdu
chengdu- kunming
kunming-vietnam
als iemand mij nuttige tips kan bezorgen....
alvast bedankt
Na verschillende site's en boeken te hebben gelezen, vind ik geen rechtstreekse verbinding van guilin naar chengdu.
Een tussenstop is geen probleem, maar alle boeken sturen je via kunming zo naar chengdu.
Mijn vrouw en ik zouden graag via chengdu zo naar het zuid westen van china gaan om dan ook via deze weg vietnam binnen te gaan.
Zelf vind ik het te dom om 2x de zelfde weg af te leggen en dus 2x betalen ( kunming-chengdu, chengdu- kunming).
kort gezegd ziet onze route er zo uit:
peking-xian
van xian per binnenlandse vlucht naar canton
canton -hong kong- macao
hong kong - guilin
guilin- chengdu
chengdu- kunming
kunming-vietnam
als iemand mij nuttige tips kan bezorgen....
alvast bedankt
Re: trein guilin - chengdu
Rijden er geen bussen die een alternatieve route door de bergen afleggen? Die zijn wss niet echt sneller, maar je ziet zo mss een ander uitzicht langs andere bezienswaardigheden. En bussen zijn net wat goedkoper.
Ik ben van Kunming naar Chengdu gereisd via Lijang en Zonghdian, ook wel Tibet buiten Tibet genoemd. Een prachtige route, maar wel ver om. Als je een week over hebt, kun je ook zoiets overwegen. Je maakt dan een rondje ipv twee keer dezelfde treinreis.
Ik ben van Kunming naar Chengdu gereisd via Lijang en Zonghdian, ook wel Tibet buiten Tibet genoemd. Een prachtige route, maar wel ver om. Als je een week over hebt, kun je ook zoiets overwegen. Je maakt dan een rondje ipv twee keer dezelfde treinreis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Kan je niet makkelijker vanuit Xi'an eerst per trein naar Chengdu, en dan van daar uit de vlucht naar Guangzhou?
qua route is dat absoluut logischer....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
De logische route zou zo zijn:
Beijing
Xi'an
Chengdu
Guillin
Canton
Hongkong/Macau
Kunming (Ga er vanuit dat je naar Dali, Lijiang enz wilt)
Vietnam
Het probleem is dat je dan 2x een visa voor China nodig hebt. Die kun je wel vrij makkelijk in HK halen. Maar je moet er toch wat moeite voor doen en het kost je een redelijk bedrag. Je zou van Chengdu ook eerst naar Kunming en omgeving kunnen gaan, daarna naar Guillin en door naar HK. Van Macau zou je misschien een goedkope vlucht met air asia kunnen pakken naar Vietnam. Een nadeel, je vliegt dan via Bangkok.
Beijing
Xi'an
Chengdu
Guillin
Canton
Hongkong/Macau
Kunming (Ga er vanuit dat je naar Dali, Lijiang enz wilt)
Vietnam
Het probleem is dat je dan 2x een visa voor China nodig hebt. Die kun je wel vrij makkelijk in HK halen. Maar je moet er toch wat moeite voor doen en het kost je een redelijk bedrag. Je zou van Chengdu ook eerst naar Kunming en omgeving kunnen gaan, daarna naar Guillin en door naar HK. Van Macau zou je misschien een goedkope vlucht met air asia kunnen pakken naar Vietnam. Een nadeel, je vliegt dan via Bangkok.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Mijn eerste (groeps)reis naar China ging vanuit Chengdu inderdaad ook eerst naar Yunnan, met een binnenlandse vlucht (op Guilin) naar Yangshuo, om dan in Guangzhou te eindigen.
-
- Reisexpert
bedankt voor de reacties,
Mijn man is zich momenteel aan het inlezen over China, en zoals het mannen betaamt geldt: "wat de vrouwen zelf doen , doen ze beter". No offence mannen.
Ik heb het ondertussen al zelf eens bekeken en inderdaad jullie logische route gevolgd.
Thanks, ellen
Mijn man is zich momenteel aan het inlezen over China, en zoals het mannen betaamt geldt: "wat de vrouwen zelf doen , doen ze beter". No offence mannen.
Ik heb het ondertussen al zelf eens bekeken en inderdaad jullie logische route gevolgd.
Thanks, ellen