Waar Spaans leren in Zuid of Midden-Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tips gevraagd!: Spaanse les Antigua (Guatamala)

Bericht door bolletjeom »

pinnen is niet echt een probleem. natuurlijk niet in de kleinste dorpjes maar over het algemeen in de meeste stadjes wel. Als backpacker kom je met het openbaarvervoer toch vaak uit in steden. Gewoon inschatten hoeveel je nodig hebt voor de dagen die komen totdat je in de volgende stad bent
Wanneer je de eerste dagen strikt een kasboekje bij houdt heb je heel snel inzicht in de hoeveelheid geld die je nodig hebt op een normale dag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
onedollar

Spaans leren en duiken Bocas of Roatan/Utila

Bericht door onedollar »

Hallo allemaal,

Begin maart vertrek ik voor een reis door midden/zuid america, australie en azie. Ik kom aan in Botoga begin maart en wil beginnen met een cursus spaans in combinatie met een vervolg op mijn duikcursus. Nu ben ik mij aan het orienteren op een locatie waar ik dit kan combineren, hiervoor lijken mij Bocas del Toro of Roatan/Utila het meest geschikt, ook omdat ik hierna wil ik doorvliegen naar Cuba. Heeft iemand van jullie ervaring met een van beide locaties (of beide) en wat kunnen jullie hierover adviseren?

Voordeel van Bocas is dat dit makkelijk te bereiken is vanuit Bogata (Vlucht Panama City en Bocas) en makkelijk doorvliegen naar Cuba vanuit Panama City en een goede taalschool (spanish by the sea). Hoor echter over de duikspots bij Bocas dat dit soms nog wel tegenvalt.

Voordeel van Roatan/Utila zijn de uitstekende duikspots maar volgens mij wat moeilijker te combineren met (goedkope) vlucht Bogota/Cuba.

Of is het mogelijk dit in colombia te combineren, cartagena of andere kustplaats.

Alle info/ervaringen zijn welkom!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Spaans leren en duiken Bocas of Roatan/Utila

Bericht door Tikva »

Duiken op Roatan is super en ook nog eens erg goedkoop. Kijk voor een uitgebreid verslag eens bij de link.

Utila moet ook goed zijn maar volgens de verhalen net iets minder mooi en wat drukker met beginners. Wel is Utila voor accomodatie goedkoper. Met Bogas heb ik helaas geen ervaring.

Goedkoper vluchten zal lastig worden. Maar ik weet niet hoeveel tijd je hebt. Je kunt ook van roatan redelijk snel via belize (waar je dan ook nog super kunt duiken) naar cancun. Hier gaan de goedkoopste vluchten naar Cuba.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Re: Spaans leren en duiken Bocas of Roatan/Utila

Bericht door tom »

geen ervaring met bay islands maar wel gedoken op bocas.
het water daar is niet echt helder, visibility is dus best wel slecht. toch vond ik het erg leuk duiken daar, er is een scheepswrak wat leuk is. maar niet veel leven onder water gezien, veel is weggevist. vooral veel kreeften en kwallen (kwallen zijn prachtig onder water!) , maar ook leuke beestjes zoals stonefish. veel dood koraal.

voor mooi duiken zijn de bay islands beter denk ik. prijs ongeveer hetzelfde. voordeel van bocas is dat er op de eilanden zelf veel meer te doen is. prachtige junglehikes vol wildlife; traditionele indianendorpjes en makkelijker weg te komen van de toeristen.

maar wat ik echt aan kan raden is little corn; ligt tussen bocas en bay islands in, voor de kust van nicaragua. fantastisch duiken! superhelder, zoveel kleurig koraal en leven! plus eiland zelf is fantastisch, prachtige stranden, gezellige locals. weet alleen niet hoe dat zit met verbindingen naar cuba; daarvoor zul je iig terug naar managua moeten gaan.

wat je ook zou kunnen doen, is van cartagena zeilboot nemen naar san blas. dat is het ware paradijs. nog nooit zulke perfecte eilandjes gezien. zo mooi! snorkelen vanaf t strand is prachtig plus hele levende, bijzondere cultuur; de kuna.
heb daar geen duikschool gezien, maar die zal vast wel ergens zitten.
amassakoul
Martijn
Reiziger

Spaans les ter plekke regelen in Guatemala?

Bericht door Martijn »

Om dit topic toch maar weer nieuw leven in te blazen onder een andere titel... :)

Wie o wie weet of het mogelijk is ter plekke spaanse les te regelen in Guatemala? Ik zou dan ook graag bij een gastgezin gaan of in een leuk 'studentenhuis' ! :Y

Antigua leek me wel een mooie plaats om te beginnen ...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Spaans les ter plekke regelen in Guatemala?

Bericht door Tikva »

Ter plekke regelen in makkelijk zat. Loop gewoon een van de vele talenscholen binnen, bevalt het je kan je vaak de volgende dag al beginnen. Vaak hebben talenscholen meer familie's die homestay willen aanbieden dan dat er studenten zijn, ook dat is daarom snel te regelen.

Wil je in een klasje spaan leren dan moet je er wel rekening mee houden dat die meestal op maandag beginnen. Prive lessen kan je elke dag starten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Dat klinkt goed! Ik ga gewoon een paar scholen langs en degene die beste overkomt kies ik uit :) .

Ik hoop wel dat ik dan in een leuke homestay terecht kom. Een paar andere studenten, 's avonds samen eten.... :Y)
bolletjeom
Reisexpert

De beste homestays zijn die zonder andere studenten.....dan ben je namelijk verplicht om je spaans te oefenen met je gastgezin ~O>
Je loopt het risico dat je geen fluit uitvoert qua zelfstudie als het te gezellig is en dat je met medestudenten die in je huis wonen engels praat in plaats van spaans.

ik zou zeggen: In je eentje bij een gezin gaan zitten en overdag of af en toe 's avonds medereizigers opzoeken. Ik spreek hier uit ervaring. Ik heb maanden bij een gastgezin gezeten. Af en toe alleen en af en toe met andere mensen. Als er andere bij waren moest ik moeite doen om ze te vragen of het gesprek aan tafel ook in het spaans kon zodat onze gastvrouw het ook kon volgen en niet degradeerde tot onze serveerster.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik zou ook zeggen, gewoon gaan! Mocht je nog een kleinere plaats willen uitkiezen dan is San Pedro La Laguna een uitstekende optie. Hier heb ik met mijn vriendin twee weken Spaans gehad en het is uitstekend bevallen.

We zaten bij Cooperativa Spanish School, een school die ik bijzonder aan kan raden. Veel studenten stappen over van San Pedro Spanish school naar Cooperativa omdat het een hoger niveau heeft.

Mocht je nog dingen na willen zoeken dan is dit een uitstekende website: http://www.123teachme.com/search.php?relCountryID=2
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Goede tips! Ik ben ook wel iemand die snel afgeleid kan zijn terwijl ik toch echt graag Spaans wil leren! Er blijft toch no genoeg tijd over voor de kroeg :)

Wat betreft dat Engels praten terwijl je te gast bent... Dat is eigenlijk gruwelijk onbeleefd!

Ik ben wel van plan in een een wat grotere plaats te blijven zodat ik wat meer mensen tegen kom.
bolletjeom
Reisexpert

San Pedro de laguna is niet groot maar voor de helft bevolkt door toeristen die spaans komen leren.
Ik had het idee dat de partycultuur daar nogal overheerste en hoorde ook wel mensen (met wat minder ruggengraat) klagen over hun gebrek aan tijd voor zelfstudie.
Het is een hele mooie plek, genoeg mensen om je heen om je te vermaken maar misschien net iets té gezellig.
Misschien is een combinatie een idee. eerst les in Antigua en daarna nog een weekje of wat bij lago atitlan
ketting
Reisexpert

Waar Spaans leren in Zuid of Midden-Amerika?

Bericht door ketting »

In 2012 wil ik 4 á 5 maanden gaan rondreizen in Peru, Bolivia, Argentina en Chili. In deze periode wil ik 1 á 2 maanden Spaanse les volgen bij een school. Mijn voorkeur gaat uit naar een mooie stad waar weinig touristen komen (leven is goedkoper en er wordt minder Engels gesproken) maar die toch in een mooie omgeving ligt zodat je er zo nu en dan op uit kan. Ik spreek geen Spaans (behalve; senorita, dos cerveza por favore etc.). Ik spreek wel heel goed Engels (weet niet of dat een voordeel is). Ik dacht zelf aan La Paz, Sucre (Bolivia) of Arequipa (Peru).

Tips, ervaringen, suggesties zijn welkom.
bolletjeom
Reisexpert

Re: waar Spaans leren in ZA?

mijn ervaring is dat je met engels niet ver komt. Het is het handigste dat je spaans leert aan het begin van je reis. Verder heb ik me laten vertellen dat Bolivia, Ecuador en Guatamala de 3 beste landen zijn om spaans te leren ivm de duidelijke uitspraak.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik was sowieso van plan om het aan het begin van de reis te doen, dan heb ik er het meeste profijt van. Ecuador zou ik ook heen kunnen gaan, Guatemala is me iets te ver uit de richting.
bolletjeom
Reisexpert

stel dat je naar Ecuador gaat dan kan ik je nog wel een school aanraden in Quito. Die geeft ook les in een kleiner jungledorpje
Plaats reactie