Visa Cuba vanuit San Jose

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Martijn
Reiziger

Visa Cuba vanuit San Jose

Bericht door Martijn »

Hallo medeformmers :)

Over 6 weken is het dan zover! Ik stap op het vliegtuig in Brussel, vlieg naar Madrid en vanaf daar naar Guatemala. Ongeveer 9 weken later vlieg ik dan van San Jose (Costa Rica) naar Havana 8-) Maar.... daarvoor heb ik een toeristen Visa nodig. :?

Ik heb even wat research gedaan en de Cubaanse ambassade in Den Haag en(?) Rotterdam ge-emaild (in English) om te vragen of ik mijn visa op een bepaalde dag kan laten ingaan en al eerder kan verkrijgen. Helaas tot dusver geen reactie.

Verder heb ik op andere fora al gevonden dat je op Schiphol bij de Neckerman-balie je visa kan halen voor de kale prijs van 22 EUR! Helaas vlieg ik dus vanaf brussel <B>én<B> moet mijn toeristenvisa pas veel later ingaan.

Heeft iemand hier ideeën over of oplossingen voor? _O_
onedollar

Re: Visa Cuba vanuit San Jose

Bericht door onedollar »

Volgens mij staat er geen datum op je visum. Degene die ik gehaald heb (bij de Neckerman balie op schiphol) in ieder geval niet. Je krijgt gewoon een leeg visumformulier welke je helemaal in moet vullen met gegevens en zodra je het land in gaat komt er een datumstempel op of zo denk ik. Vanaf dat moment is je visum dus ook pas geldig.
onedollar

Bericht door onedollar »

Oh ja, de prijs is inmiddels geen 22 euro meer, volgens mij betaalde ik 30a35 euro op schiphol....
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Soms zit het visa bij je vliegticket inbegrepen.
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Helaas zit de visa niet bij de ticket. Morgen eens het consultaat bellen...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Voor cuba heb je geen visa nodig maar een touristen kaart. Die haal/koop je bij de ambassade en soms zit ie bij je vliegticket in begrepen. Die touristen kaart wordt gestempeld als je Cuba in komt en lever je weer in als je vertrekt.
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Bedankt Hildo!

Ik wist inderdaad al dat ik een toeristenkaart moest hebben. De telefonische dienst van het consulaat geeft niet meer informatie dan een bandje die zegt hoe duur het is... Maandag ga ik maar eens op bezoek! :)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Martijn schreef:Bedankt Hildo!

Ik wist inderdaad al dat ik een toeristenkaart moest hebben. De telefonische dienst van het consulaat geeft niet meer informatie dan een bandje die zegt hoe duur het is... Maandag ga ik maar eens op bezoek! :)
je zou het eens bij een reis organisatie kunnen proberen die zelfstandige reizen naar cuba organiseren. Misschien dat ze tegen een klein bedrag extra je zo'n kaart kunt kopen.
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Martijn schreef:
Bedankt Hildo!

Ik wist inderdaad al dat ik een toeristenkaart moest hebben. De telefonische dienst van het consulaat geeft niet meer informatie dan een bandje die zegt hoe duur het is... Maandag ga ik maar eens op bezoek!

je zou het eens bij een reis organisatie kunnen proberen die zelfstandige reizen naar cuba organiseren. Misschien dat ze tegen een klein bedrag extra je zo'n kaart kunt kopen.
Ik woon zelf in Delft, dus het is geen groot probleem even op en naar naar Rotterdam te gaan :)
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Even een update om het topic af te ronden:

Ik heb afgelopen maandag mijn toeristen Visa voor Cuba gehaald. Dit papiertje bestaat uit 2 identieke zijden, waarvan er één bij binnenkomst van het land word ingenomen. De ander geef je, maximaal 30 dagen later, af bij vertrek. Het maakt niet uit via welk land je Cuba binnenkomt.

Het toeristen visum krijg je op vertoon van een paspoort en na het tekenen van een overeenkomst (zonder speciale voorwaarden). Anders dan wat op de website van het consulaat staat, hoef je geen eerste verblijfplaats op te geven. Uiteindelijk kan je 22 EUR afrekenen (ik heb cash betaald, denk niet dat je kon pinnen).

Hopelijk hebben anderen hier wat aan! O-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de info Martijn.
Ik ken de kaartjes ondertussen ook maar al te goed...haha
Voor mensen die niet naar de ambassade willen is er dus ook nog altijd de optie om langs de neckerman bali op Schiphol te gaan en zo'n toeristenkaart te kopen en zelf in te vullen.

Bewaar het tweede deel goed! ik niet hem altijd vast in mijn paspoort. Overigens kan je een 30 dagen kaart verlengen met nog eens 30 dagen. Wie wil weten hoe dat werkt moet maar roepen. Het is namelijk niet heel eenvoudig. Dan zal ik de hele procedure eens beschrijven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sasssss
Vakantieganger

Bericht door sasssss »

Interessant topic!

Ik ga namelijk ook naar Cuba, maar dan vanuit Midden Amerika (waarschijnlijk Mexico). Hoe regel ik het visum dan? Koop ik die gewoon op het vliegveld in Mexico? Hoef ik verder in Nederland niets meer te regelen?

Groetjes, Saskia
MalleCon

Bericht door MalleCon »

Ja, ook in Mexico kun je gewoon het visum op het vliegveld kopen.
Plaats reactie