Is backpacken in de zomer verstandig?
Is backpacken in de zomer verstandig?
Ik wil volgend jaar samen met mijn vriend graag 3 maanden naar Zuid Afrika backpacken, inclusief 2 of 4 weken deelnemen aan een wildlife project. We zitten te denken om van januari t/m maart te gaan, alleen vraag ik mij af of dit verstandig is ivm warm weer en regen. Ik lees veel verschillende informatie hierover, dus is er iemand die zelf eens in deze tijd is geweest en kan zeggen hoe dit was?
- bolletjeom
- Reisexpert
Dag Inguz
het is in Zuid-afrika niet zo warm als je misschien zult verwachten.
vouw de wereldkaart maar eens dubbel op de evenaar en dan zie je dat Zuid-Afrika op de hoogte van Spanje komt te liggen.
Wij hebben van september tot en met april in die regio gezeten ( voornamelijk Zululand)
We hebben in Januari zelf uitzonderlijk veel regen gehad. zoveel dat de mieren massaal hoger gelegen grond (=onze kamer) gingen opzoeken omdat ze anders zouden verzuipen.
Veel regen kan een probleem zijn maar het hoeft niet. het is ook daar ieder jaar weer anders en per regio verschillend.
Alles in de buurt van de kust heeft een landklimaat dus redelijk veel regen en meestal een koel windje. In de binnenlanden kan het wel oplopen qua temperatuur maar ik heb het er nooit echt heel heet gehad ( maar ik kan wel wat hebben). hoger gelegen gebieden zoals de drakensbergen zijn ook een stuk koeler.
wanneer je dus bang bent voor te veel hitte kun je zorgen dat je in de buurt van de kust of de drakensbergen een project gaat doen. ben je banger voor de regen dan ga je naar de hetere delen in de binnenlanden
groetjes rudi
het is in Zuid-afrika niet zo warm als je misschien zult verwachten.
vouw de wereldkaart maar eens dubbel op de evenaar en dan zie je dat Zuid-Afrika op de hoogte van Spanje komt te liggen.
Wij hebben van september tot en met april in die regio gezeten ( voornamelijk Zululand)
We hebben in Januari zelf uitzonderlijk veel regen gehad. zoveel dat de mieren massaal hoger gelegen grond (=onze kamer) gingen opzoeken omdat ze anders zouden verzuipen.
Veel regen kan een probleem zijn maar het hoeft niet. het is ook daar ieder jaar weer anders en per regio verschillend.
Alles in de buurt van de kust heeft een landklimaat dus redelijk veel regen en meestal een koel windje. In de binnenlanden kan het wel oplopen qua temperatuur maar ik heb het er nooit echt heel heet gehad ( maar ik kan wel wat hebben). hoger gelegen gebieden zoals de drakensbergen zijn ook een stuk koeler.
wanneer je dus bang bent voor te veel hitte kun je zorgen dat je in de buurt van de kust of de drakensbergen een project gaat doen. ben je banger voor de regen dan ga je naar de hetere delen in de binnenlanden
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ik ben van plan om in oktober richting zuid afrika, namibia en botswana te vertrekken. nu lees ik dat het daar dan nog wel eens kan regen aangezien het regen seizoen dan is/begint. nu vind ik dat niet zo heel erg maar is het dan wel mogelijk om dingen te doen overdag???
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl