reisgidsen nepal en tibet

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
sormel

reisgidsen nepal en tibet

Bericht door sormel »

Hoi,

Ik wil volgend jaar samen met een vriendin 3 weken naar Nepal en/of Tibet. Meestal eindig ik met de lonely planet reisgids... met andere (bv rough guides, trotter, footprint enz) heb ik weinig ervaring.
We gaan backpacken en zijn veel in voor actieve dingen, willen zeker ook gaan trekken!
Kan er iemand ervaringen delen met wat voor reisgids prettig is? En waarom?
Thanx!

Susanne
tom
Reisexpert

Re: reisgidsen nepal en tibet

Bericht door tom »

de LP van Nepal vond ik prima. de informatie over busroutes enzo klopte behoorlijk. uitgebreide info over treks. Nu ik er zo over denk klopte de LP van nepal verrassend goed, stuk beter dan in sommige andere landen het geval is.
amassakoul
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Ben ook best tevreden over de Lonely Planet. Merk alleen dat de plattegronden niet zo goed zijn (al kan dat ook aan mijn kaartleeskunsten, of het gebrek daaraan, liggen). Die klacht over de plattegronden heb ik van meer reizigers gehoord. Rough Guide wordt door een groot aantal als goed aangemerkt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De kwaliteit van de kaarten in de LP hangt heel erg van de uitgave af (en dus wie de kaarten gemaakt heeft). Over bv Syrie en Indonesie ben ik zeer tevreden, terwijl bv Bangladesh echt een ramp is!

Ik ga deze zomer pas naar Nepal en Tibet toe. De LPs heb ik reeds aangeschaft, deze zien er op het eerste gezicht gewoon goed uit. De LP van Tibet is ook echt een aanvulling op hetgeen er over Tibet beschreven staat in de China LP. Later meer :)

P.S. voor de mensen die alleen naar Kathamandu vliegen en niet echt geinteresseerd zijn in Nepal: In de LP van Tibet staat een redelijke omschrijving van de Nepalese hoofdstad, incl adresjes om te overnachten. Wellicht net voldoende om je tijd te vullen terwijl je op een permit voor Tibet wacht, en het scheelt je het slepen van een extra boek.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij hebben voor Nepal de LP gebruikt is prima hoor, bruikbaar genoeg.

Voor accomodatie of eten alleen niet gebruikt, vooral in kathmandu is er gewoon een wijk thamel waar zoveel zit dat net zo goed maar vaak goedkoper is dan in de LP vermelde adressen.

We hadden ook nog een andere nederlands boekje "voettochten in Nepal" over Nepal, die hadden we met name gebruikt voor omdat we een trekking gingen maken maar uiteindelijk heel veel gebruikt omdat er ook leuke achtergrondinformatie en kaartjes in stonden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

In Thamel (of Pokhara) vind je tal van boekenwinkels waar je tweedehands reisgidsen kan vinden. Vooral dat soort boeken waar Tikva het over heeft, zijn erg handig als je een trektocht wil doen zonder gids. Hierin staat vaak zeer nuttige informatie over hoe het pad er uit ziet en welke richting je op een bepaald moment moet volgen (er wordt dan verwezen naar herkenbare punten in het landschap of langs het pad).
Je zal ter plekke meer keus hebben en goedkoper af zijn dan hier.
Plaats reactie