Gitaar mee op reis naar Thailand.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Gitaar mee op reis naar Thailand.
Hallo!
Ik ga dit jaar naar Thailand voor 2 maanden en ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn gitaar mee te nemen.
De anwb was er namelijk niet zo positief over, ivm het omgaan met de bagage op vliegelden... Of kan het gewoon mee als handbagage? Ik vlieg met China Airlines.
Alvast bedankt,
Tom Bijlholt
Ik ga dit jaar naar Thailand voor 2 maanden en ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn gitaar mee te nemen.
De anwb was er namelijk niet zo positief over, ivm het omgaan met de bagage op vliegelden... Of kan het gewoon mee als handbagage? Ik vlieg met China Airlines.
Alvast bedankt,
Tom Bijlholt
Re: Gitaar mee op reis naar Thailand.
Het zal niet voldoen aan de eisen van handbagage, wat bepaalde afmetingen mag hebben,
maar de laatste keer dat ik vloog (naar noorwegen) had er ook iemand een gitaar bij als handbagage.
wat volges mij iedereen ook erg vervelend vond aangezien de stewardessen niet wisten waar ze dat hele geval moesten opbergen omdat het niet in de vakken boven je hoofd pasten.
waardoor alles ook niet echt vlotte omdat we dus niet verder konden aangezien deze man halverwege wou gaan zitten en de
rest van het vliegtuig nog in moest stappen, de gitaar ook nog niet opgeborgen kon worden, en de rest van t vliegtuig zich
luidkeels afvroeg waarom deze man in hemelsnaam een gitaar als handbagage bij had.
misschien dat je het van te voren aan kunt geven bij de vliegmaatschappij waar je mee vliegt.
er zal hier vast wel een regeling voor zijn.
maar de laatste keer dat ik vloog (naar noorwegen) had er ook iemand een gitaar bij als handbagage.
wat volges mij iedereen ook erg vervelend vond aangezien de stewardessen niet wisten waar ze dat hele geval moesten opbergen omdat het niet in de vakken boven je hoofd pasten.
waardoor alles ook niet echt vlotte omdat we dus niet verder konden aangezien deze man halverwege wou gaan zitten en de
rest van het vliegtuig nog in moest stappen, de gitaar ook nog niet opgeborgen kon worden, en de rest van t vliegtuig zich
luidkeels afvroeg waarom deze man in hemelsnaam een gitaar als handbagage bij had.

misschien dat je het van te voren aan kunt geven bij de vliegmaatschappij waar je mee vliegt.
er zal hier vast wel een regeling voor zijn.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Ah zo,
Ik wil natuurlijk geen mensen lastig vallen
Maar er moet wel iets zijn om je gitaar mee te kunnen nemen op een vliegreis zonder dat je hem kapot terugvindt bij aankomst (:
Ik neem wel even contact op met China Airlines.
Toch bedankt, groetjes,
Tom
Ik wil natuurlijk geen mensen lastig vallen

Ik neem wel even contact op met China Airlines.
Toch bedankt, groetjes,
Tom
Ik heb gitaren regelmatig ingecheckt zien worden als 'odd size lugguage'. Gewoon goed verpakken (in een speciale koffer), zorgen dat de snaren niet te strak staan, en dan zou het moeten lukken?
Ik weet niet hoe fanatiek je speelt, maar zou het geen optie zijn om een goedkope gitaar mee te nemen op reis? Nog los van het vliegen, ik kan me voorstellen dat de verhoogde temperatuur en luchtvochtigheid in Thailand er voor kan zorgen dat het hout gaat werken....
Ik weet niet hoe fanatiek je speelt, maar zou het geen optie zijn om een goedkope gitaar mee te nemen op reis? Nog los van het vliegen, ik kan me voorstellen dat de verhoogde temperatuur en luchtvochtigheid in Thailand er voor kan zorgen dat het hout gaat werken....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Ah oke, Ja, dan doe ik dat
Ik speel vrij fanatiek, alleen ben wel van plan om een wat oudere gitaar mee te nemen voor het geval dat...
Thanks in ieder geval
Groetjes, Tom

Thanks in ieder geval

Groetjes, Tom