Route Sydney-Melbourne-Adelaide-Perth

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
sylviaatje

Route Sydney-Melbourne-Adelaide-Perth

Bericht door sylviaatje »

Hallo allemaal!

over 5 maanden vertrek ik naar Oz, en druk bezig met voorbereidingen. Nu wil ik vooral die westkust bekijken, en ben niet in de luxe om een auto te kopen etc. Heb dus zitten kijken naar bustrajecten; makkelijk in-uit-hoppen zodat je ook vanalles kunt bekijken onderweg; niet zo'n pendel/nachtbus die enkel van A naar B reist. Nu heb ik vershcillende sites afgeploegd, maar een organisatie zoals Greyhound richt zich niet op dit gebied voor hop-in/hop-out.... of heb ik nu verkeerd gekeken??? :roll:
Wie kan me helpen in mogelijkheden om dit traject af te leggen en veel te zien. ZIjn backpacker-tours misschien een optie? Iemand ervaring mee??

Alvast ontzettend bedankt!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een backpackersbus in Australie is Ozzexperience
ben er niet bekend mee en heb ook even de site niet bij de hand....dus google even

groetjes (sorry...beetje haast)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

de backpackersbus is inderdaad de OzExperience.
http://www.ozexperience.com/

Ik weet niet zeker of deze bussen ook in het Westen rijden. Maar dat staat vast wel op de website. De westkust is relatief duur om te bereizen heb ik vernomen.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ik zou het zelf gewoon stukje bij beetje doen, dus eerst van Sydney naar Melborne en daarna zien we wel weer. Zo hou je maximale vrijehid en fleibiliteit. Met een beetje mazzel kom je bijvoorbeeld iemand tegen waarbij je mee kunt reizen! Verder kun je van Melbourne naar Adeleide makkelijk een complete tour doen er zijn veel aanbieders die dan ook echt het land laten zien vanwege de Great Ocean Road daar. Adeleide naar Perth lijkt me nog het moeilijkste stukje. Weet ook niet of er veel te zien is op dat traject?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey martijn
weet dat er ook en bus onder de naam easyrider van perth naar broom gaat!!! weet alleen niet waar ze stoppen onderweg. en wat ik kon heugen was het niet echt goedkoop. wat ik aanraad is om iemand te vinden die een auto heeft en samen met die persoon of personen de weskust te gaan bekijken want er zijn echt heel veel mooie stukken daar een eindje van de weg af soms. weet uit ervaring dat er genoeg lift offers zullen zijn die kant uit, dus niet te gehaast kunt rustig in perth kijken wat je gaat doen. heb zelf geleerd dat voor australia echt van te voren alles plannen niet werkt. ben dan zelf ook heengegaan zonder echt concrete plannen alleen dat ik zo veel mogelijk wou zien, en kan je vertellen heb daar plannen gemaakt die binnen 24u wel 3 x waren veranderd.

mijn advies gewoon zien als je daar bent en misschien een grof plan maken qua wat je wil zien.

sterkte
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
sylviaatje

Bericht door sylviaatje »

Thanx allemaal!

zal jullie tips eens allemaal meenemen; en eens bekijken wat er aan zuidkust te doen is; na Perth wordt het iig mooi(er)!
Plaats reactie