Thailand, wat vanuit Nederland regelen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Emmeline
Contacteer:

Thailand, wat vanuit Nederland regelen?

Bericht door Emmeline »

Hallo allemaal,

Nadat ik mijn VWO diploma heb gehaald ga ik 7 weken naar Thailand (Juli-augustus)
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en inlezen, waaronder op dit forum!
Nu vroeg ik me een paar dingetjes af en ik hoop dus jullie me daarover wat advies kunnen geven :D

Ik wil van te voren niet teveel vast hebben staan, eigenlijk alleen het ticket en de eerste hostelovernachting in Bangkok. Verder wil ik graag naar Pai, maar daar houdt het vooraf plannen zo'n beetje mee op.
Nu vroeg ik me af, stel dat ik op één van de eilanden terecht kom en ik wil ene duikcurus doen, kan dat zomaar of moet je echt van te voren boeken. EN hoelang van te voren is dan aan te raden?

Ik zit er ook over te denken om vrijwilligerswerk te doen, zodat ik wat terug kan doen voor het land (heel cliché, I know) Maar dan wel max 2 weken, is dat te weinig? Kan ik het dan beter nu niet doen, maar een andere keer als ik meer tijd ben. En moet je vrijwilligerswerk ook van te voren afspreken?

Het is, zoals jullie misschien merken, mijn eerste grote backpack ervaring. Heb al wel 2 jaar geleden 6 weken Zwitserland gedaan en vorig jaar Slovenië, maar dus nog niet buiten Europa!
Janneke
Reisexpert

Re: Thailand, wat vanuit Nederland regelen?

Bericht door Janneke »

Hoi,

Thailand is een goed land om als minder ervaren backpacker heen te gaan. Het is erg op toeristen ingesteld dus hoef je weinig moeite te doen om busvervoer/tickets/overnachtingen etc ter plekke te regelen. Ik zou niet meer dan je ticket en 1e overnachting in bangkok regelen. Duikcursussen kun je bijv goed doen op Koh Tao. Dit eiland leeft van duikers, er zijn zoveel duikscholen dat je niet ver van te voren hoeft te reserveren. Je kunt ter plekke informeren of er plaats is of via internet een paar dagen van te voren. Check wel even goed wat andere duikers van de duikschool vinden. Zeker wanneer je nog geen ervaring hebt is een goede instructeur erg belangrijk. Wij hebben onze PADI en Advanced destijds gehaald op Koh Tao bij 'Buddha View' een erg goede duikschool die ik je zeker aan kan raden! http://www.buddhaview-diving.com/ Prijzen zijn op Koh Tao overal gelijk, verschil zit 'm in de accomodatie.

Groet,
Janneke
bolletjeom
Reisexpert

Re: Thailand, wat vanuit Nederland regelen?

Bericht door bolletjeom »

Lees eens ons hoofdstuk vrijwilligerswerk in Thailand op deze site.
Vrijwilligerswerk voor 2 weken kan. Wij hebben dit zelf op onze eerste reis gedaan via het nederlandse (non-profit) SIW. Dat staat voor Stichting Internationale Werkkampen. Zit in utrecht en is ontstaan om studenten aan vrijwilligerswerk te helpen...meen ik

Wat je via hun doet is vrijwilligerswerk/culturele uitwisseling. Denk niet dat je in 2 weken de wereld kunt verbeteren of iemand mensen leven compleet kan veranderen. maar je kan wel een toilet bouwen, een weekje of 2 iemand engels oefenen etc etc etc.
Ik zou zeker eens op hun site kijken. Wij waren er heel tevreden over. ze hebben veel projecten om uit te kiezen (je moet er wel snel bij zijn). Ze organiseren het niet allemaal zelf maar werken samen met betrouwbare locale organisaties.
Kijk eens op mijn site onder thailand 2004 om te zien wat we hebben gedaan bij de Akha bevolking in het noorden van thailand

Duiken kan je gewoon terplekke regelen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie