Nadat ik mijn VWO diploma heb gehaald ga ik 7 weken naar Thailand (Juli-augustus)
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en inlezen, waaronder op dit forum!
Nu vroeg ik me een paar dingetjes af en ik hoop dus jullie me daarover wat advies kunnen geven

Ik wil van te voren niet teveel vast hebben staan, eigenlijk alleen het ticket en de eerste hostelovernachting in Bangkok. Verder wil ik graag naar Pai, maar daar houdt het vooraf plannen zo'n beetje mee op.
Nu vroeg ik me af, stel dat ik op één van de eilanden terecht kom en ik wil ene duikcurus doen, kan dat zomaar of moet je echt van te voren boeken. EN hoelang van te voren is dan aan te raden?
Ik zit er ook over te denken om vrijwilligerswerk te doen, zodat ik wat terug kan doen voor het land (heel cliché, I know) Maar dan wel max 2 weken, is dat te weinig? Kan ik het dan beter nu niet doen, maar een andere keer als ik meer tijd ben. En moet je vrijwilligerswerk ook van te voren afspreken?
Het is, zoals jullie misschien merken, mijn eerste grote backpack ervaring. Heb al wel 2 jaar geleden 6 weken Zwitserland gedaan en vorig jaar Slovenië, maar dus nog niet buiten Europa!