ik weet er niet veel van behalve dat ik ooit een hele club mensen heb ontmoet die ongeveer hetzelfde hebben gedaan. je moet eens googelen op overlanders afrika en dan kom je bij reissites uit. Misschien dat die mensen je willen helpen.
Zelf zitten we te kijken om het eerste deel van je reis te gaan doen over een tijdje. We zitten er over te denken om Berlijn, Polen, Slowakije, hongarije, Slovenië, Croatië, Bosnië, Montenegro, Albanië en dan via Bulgarije naar Turkije.
We slaan Griekenland dus waarschijnlijk over. We denken er nog over om even Iran in te schieten en daar een rondje te maken en dan via Oost-Turkije naar Syrie
We nemen misschien ook Libanon mee.
Wat betreft Jordanië/ Egypte zijn we er al wel achter dat we de boot zullen moeten nemen. Die zijn behoorlijk prijzig. ik geloof al over de €400 voor de auto alleen. Maar Israel in en uit kan meer problemen geven.
De meeste overlanders proberen vanaf egypte de doorsteek naar beneden te maken. wij willen ook Lybië en tunesië meenemen. Oa omdat dit de enige/beste plek is om weer de oversteek naar Europa te maken. Over Algerije doen een helehoop horor verhalen de ronde maar ik heb geen idee hoe up to date die zijn. Maar dat land zou ik even goed nazoeken.
Het hele stuk tussen Marokko en Namibië zal pittig zijn. Ik heb begrepen dat Maurtanië prachtig is maar heel lastig om in (of uit) te komen. Midden afrika is relatief onveilig gebied. Ik zou me zeker daar op gaan inlezen om te zien welke landen je beter kan vermijden.
En als je dan toch in Zuidelijk-Afrika bent...waarom stop je dan bij de kaap? Maak nog even een rondje zuidelijk afrika met Lesotho, Swaziland, een hoekje Mozambique en/of Botswana