Ethiopië: treinreis van Addis n. Dire Dawa

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Antje

Ethiopië: treinreis van Addis n. Dire Dawa

Bericht door Antje »

Hallo,

Ik ben op zoek na ervaringen over het reizen met de trein in Ethiopië. Heb er wel wat in de reisgidsen gelezen.
Maar die informatie vind ik voor mij niet genoeg. Is er iemand die zelf al met de trein is gegaan, of ken je iemand? Dan zou ik blij zijn met je belevenissen.

Groetjes,
Antje
Antje

Re: Ethiopië: treinreis van Addis n. Dire Dawa

Bericht door Antje »

Hallo,

Inmiddels ben ik wel zelf aan informatie over de trein gekomen, wel teleurstellend maar ja...
De trein rijdt al 5 jaar helemaal niet meer vlgs. een Ethiopisch gids. Er schijnen wel plannen te zijn om die weer aan de praat te krijgen maar dat zou zeker nog een hele poos duren.
Misschien heeft iemand wat aan die informatie.

Groetjes Antje
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de update. ik was ook wel benieuwd want ik kon zo snel er niets over vinden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik kon ook niets vinden en nu gaan we in okt. 4 weken met een auto + chauff/gids op stap. Zowel noorden en zuiden.

Antje wanneer ga je en heb je verder al plannen uitgewerkt hoe je reis er verder uit gaat zien?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik zou het fijn vinden indien jullie je ervaringen met ons willen delen. Deze bestemming interesseert me erg, maar er is inderdaad weinig te vinden over de mogelijkheden om alles individueel te doen.
Alvast bedankt ;)
Antje

Bericht door Antje »

Hallo,
Ik ga morgen naar Ethiopië :D
Ik ga met 3 kennissen (via startpagina Ethiopië ontmoet, inmiddels al een jaar geleden) voor zo'n 14 dagen naar Zuid Ethiopië met jeep en gids.
Daarna ga ik samen met een meisje (via around the globe ontmoet) ook nog eens zo'n 14 dgn. door het Noorden trekken, dan wel een beetje meer individueel. Ik laat het weten als ik weer terug ben :)
Woont iemand van jullie in Amsterdam?
Groetjes Antje
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ik zie dat je je berichtje vannacht hebt geplaatst. Weet dus niet of je vandaag of morgen vertrekt. Hoe dan ook wens ik je een hele fijne reis. Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Wel spannend of je het met die 3 anderen goed kunt blijven vinden. Is toch altijd afwachten. Het scheelt natuurlijk wel dat jullie al een tjdje met elkaar omgaan. Het belangrijkste is dat jullie gezamenlijke interesse Ethiopie is, dus dan komt het volgens mij wel goed.
Nee wij wonen niet in A'dam, maar Friesland.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Antje, ben je al terug?
Hoe was het?
Heb je het boek: 'Trein van de Negus' van Patrick Forrestier al gelezen?

Beschrijving
Hij ontspoort, stort in een ravijn en wordt soms beroofd en beschoten door rebellen en rovers - de Ethiopische trein is ongetwijfeld de meest waanzinnige trein ter wereld, en ook de gevaarlijkste. Desondanks moet deze 'trein van de negus', zo genoemd omdat negus Menelik hem ooit bij de Fransen bestelde, elke dag het traject Addis-Abeba-Djibouti afleggen, dwars door het christelijke Ethiopie, dat lange tijd gesloten is geweest voor buitenlanders en ondanks de revolutie die er heeft plaatsgevonden een geheimzinnig land blijft, waar de invloed van het Westen bijna nihil is. Patrick Forestier ontmoet tijdens zijn expeditie per trein mensen die een leven leiden waarvan men zou denken dat het niet meer bestaat. Op zijn reis in het voetspoor van Arthur Rimbaud en Henry de Monfreid ontdekt de auteur dat er in het Harargebergte en in de Ogadenwoestijn sinds de vorige eeuw niet echt iets veranderd is. Van Addis-Abeba tot aan de oever van de Rode Zee laat Patrick Forestier ons, niet zonder gevoel

Wij zijn net 2 weken terug vanuit Ethiopie. Ons reisverslag is zo goed als klaar, maar moet nog 'websiteklaar' worden gemaakt. Wie niet kan wachten......... stuur een mailtje dan stuur ik de ruwe versie vast op.
De foto's gaan niet zo snel als ik hoopte. Ik had er weer veel te veel gemaakt: 3724. Hiervan moeten er ongeveer 700 - 900 van over blijven. De eerste 1100 zijn gedelete. Dan al dat nummeren etc. De eerste 3 dagen staan op de site. De rest gaat langzaam (want ik moet momenteel veel werken), maar komt beslist z.s.m.
Laatst gewijzigd door Maaike T op 28 nov 2010 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Koraya, heb je onderstaande site al gezien van Christophe en Miranda?
(dan krijg je alvast een aardige indruk)
http://www.zondagen.be/rondreisethiopie/index.html
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi Maaike

ben benieuwd naar je verhalen maar ik kan wel wachten op de websiteversie hoor!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Alle foto's staan er inmiddels wel op.
Plaats reactie