reistijd Adelaide-Melbourne-Sydney

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
LauraN
Contacteer:

reistijd Adelaide-Melbourne-Sydney

Bericht door LauraN »

Hi,

ik ga samen met een vriendin 7 maanden backpacken. Onze laatste bestemming is Australië waar we in Adelaide willen beginnen met n camper te huren welke we droppen in Sydney (via Wicked). Nu hebben we alleen geen idee hoe lang de trip van Adelaide naar Sydney ongeveer zal duren en voor welke periode we dus een camper moeten huren! Heeft iemand hier ervaring mee? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we in één stuk door rijden, we zullen wel de nodige stops gaan maken. Ik hoor het graag!

groetjes, Laura

P.S. mocht iemand een betere tip hebben voor het huren van een camper tijdens deze trip, dan hoor ik het natuurlijk graag! ;)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: reistijd Adelaide-Melbourne-Sydney

Bericht door Moira »

Hallo,

Van Melbourne naar Sydney is als je het in 1 keer rijd zo'n 2500 kilometer. Wij hebben zelf van Sydney naar Melbourne gereden in 1 week en zo'n 2500 kilometer gereden. Dit was met een auto. Met eeen wicked kun je toch minder hard rijden dan met een auto ik zou dan om ook langer op 1 plek te kunnen blijven voor zo'n 3 weken gaan. Dat moet genoeg zijn als je het nog rustiger aan wil doen zo'n 4 weken.

gr van Moira
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Als je echt wilt genieten is drie weken tot vier weken genoeg. Wij vonden het zuiden echt super. Adelaide is een harstikke leuke stad waar je gratis fietsen kan huren en dan lekker de stad verkennen op de fiets. Is ook wel weer is een leuke afwisseling. De trip van Adelaide naar sydney is super. Naast de Great oceaan road (ongeveer 5 dagen) heb je nog vele andere plekken waar je echt moet geweest zijn! Je gaat door vele wijngaarden waar je natuurlijk het enige nuttigt. Wij vonden onder andere Victor Harbor, port elliot, robe erg leuke relaxte plaatsjes. Wij hebben ook overal wild gekampeerd dus scheelde veel geld en is natuurlijk erg gezellig als er meerder backpackers dit doen. Meestal sta je aan het eind van de avond met nog een paar backpackers. The great oceaan road is geweldig ook hier heb je weer erg leuke plaatjes onder andere Lorne. Melbourne en Sydney zijn ook geweldige steden waar je uiteraard een paar dagen voor moet uit trekken. In ieder geval jullie gaan genieten!

Bekijk hier ons filmpje van de outback tot aan the great oceaan road

http://www.youtube.com/watch?v=ysb2OU4AWVo
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Moira schreef:Hallo,

Van Melbourne naar Sydney is als je het in 1 keer rijd zo'n 2500 kilometer. Wij hebben zelf van Sydney naar Melbourne gereden in 1 week en zo'n 2500 kilometer gereden. Dit was met een auto. Met eeen wicked kun je toch minder hard rijden dan met een auto ik zou dan om ook langer op 1 plek te kunnen blijven voor zo'n 3 weken gaan. Dat moet genoeg zijn als je het nog rustiger aan wil doen zo'n 4 weken.

gr van Moira
Volgens mij is MLB-SYD ongeveer 1000km.

Verder is twee weken in principe genoeg voor ADL-SYD. Hoe meer tijd hoe groter de mogelijkheden natuurlijk.
Plaats reactie