We zijn een tijdsplanning aan het maken voor onze wereldreis, waarbij we waarschijnlijk gebruik gaan maken van een RTW ticket. Echter weten we niet precies of dit nu wel of niet goed te doen is. Je hoort overal tegenstrijdige verhalen. (totale reis 12 maanden
3,5 week Transiberie Express / Moskou
2 maanden China / Tibet / Nepal
1 week Hong Kong
1 maand Vietnam / Cambodja
3,5 week Borneo / Bali (of iets anders)
1 week Sydney
2,5 week Goldcoast/Coolangatta/Great Barier Reef
5 weken Nieuw-Zeeland
2 maanden Chili / Argentinie (incl 2 weken Antartica)
1,5 maand Bolivia / Peru
1 maand nog in te delen
Alle tips / advies zijn welkom.
Tijdsplanning en indeling wereldreis, wat wel wat niet
-
- Reiziger
Re: Tijdsplanning en indeling wereldreis, wat wel wat niet
Je planning ziet er wel goed uit. Een paar aandachtspuntjes:
2 maanden China / Tibet / Nepal > wat zijn je planning, wil je een trekking maken zoals de Annapurna of Everst basecamp trek dan ben je daar al 3 weken mee zoet. In totaal dan een week of 5 voor Nepal. Weet niet wat je plannen zijn voor titbet-china, maar je komt dan wellicht tijd te kort. Zou een trekking heel erg aanraden mits je in de juiste periode van het jaar er bent.
1 maand Vietnam / Cambodja > Wil je heel vietnam zien dan kan je beter iets meer tijd nemen. Bedenk ook even vanaf waar je wil vliegen naar Borneo of Bali, het kan voordeliger zijn iets meer tijd in te plannen om na cambodja nog naar bangkok te gaan.
2 maanden China / Tibet / Nepal > wat zijn je planning, wil je een trekking maken zoals de Annapurna of Everst basecamp trek dan ben je daar al 3 weken mee zoet. In totaal dan een week of 5 voor Nepal. Weet niet wat je plannen zijn voor titbet-china, maar je komt dan wellicht tijd te kort. Zou een trekking heel erg aanraden mits je in de juiste periode van het jaar er bent.
1 maand Vietnam / Cambodja > Wil je heel vietnam zien dan kan je beter iets meer tijd nemen. Bedenk ook even vanaf waar je wil vliegen naar Borneo of Bali, het kan voordeliger zijn iets meer tijd in te plannen om na cambodja nog naar bangkok te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Tijdsplanning en indeling wereldreis, wat wel wat niet
een dag of 4 voor Moskou is zat. Dan 5 dagen in de trein naar Mongolië. als je het geld er voor hebt zou ik daar zeker een week of 2 naar toe gaan en een goede trip weg van Ulan Bator regelen. Kan/wil je dit niet dan moet je er ook echt niet langer dan een week blijven. En 1,5 dag later sta je in Beijing.
Voor China moet je goed uitzoeken hoelang je op een visum kunt blijven. Visa bepalen vaak toch hoe lang je ergens blijft.
Vietnam verdient zeker een maand. Borneo verdient ook wel 3,5 week maar Bali is daar (in mijn ogen) veel te klein voor. Daar ben je met 2 weken echt wel klaar.
3,5 week voor australië vind ik echt wel erg weinig. ik zou dus een deel van de maand die je nog over hebt daar aan vast plakken. desnoods 1 weekje N-Z inleveren of een weekje Argentinië ofzo
Voor China moet je goed uitzoeken hoelang je op een visum kunt blijven. Visa bepalen vaak toch hoe lang je ergens blijft.
Vietnam verdient zeker een maand. Borneo verdient ook wel 3,5 week maar Bali is daar (in mijn ogen) veel te klein voor. Daar ben je met 2 weken echt wel klaar.
3,5 week voor australië vind ik echt wel erg weinig. ik zou dus een deel van de maand die je nog over hebt daar aan vast plakken. desnoods 1 weekje N-Z inleveren of een weekje Argentinië ofzo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika