kosten en tips voor tripjes en excursies Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
suusss

kosten en tips voor tripjes en excursies Thailand

Bericht door suusss »

Hallo allemaal

Over 19 dagen vertrek ik naar Thailand en ben even bezig met het berekenen van de kosten daar.
Op zich kom ik er redelijk uit, maarik heb geen idee wat de kosten zijn van de onderstaande dingen die ik wil gaan doen:
Duikbrevet halen
Jungle tocht in Chaing Mai
Bezoek aan river Kwai en de attracties daar
Met de tuctuc de tempels in Bangkok af
Met de boot eilandhoppen in het zuiden (Koh Pangang, Koh Toa, Koh Sok e.d.)
Bezoek aan de bergstammen in het noorden

en verder zit ik nog te twijfelen of ik met de trein of het vliegtuig zal reisen van Bangkok naar Sunat Trani en Chaing Mai naar Bangkok. Heeft er nog iemand daar tips over??

X!!
TRB
Wereldreiziger

Re: kosten en tips voor tripjes en excursies Thailand

Bericht door TRB »

Daar kan ik je wel mee helpen, ik ben net terug uit Thailand..

Je duikbrevet halen kost je op Koh Tao overal 180-200 euro. Op andere plaatsen zal dit misschien iets hoger liggen, maar niet zoveel.

Een jungletocht in Chiang Mai kost je voor een dag denk ik zo'n 30 euro. Maak je er twee dagen van, kom je rond de 50-55 euro uit waarschijnlijk. Ik heb zelf een trekking in Chiang Rai gedaan en die was 20 euro voor een dag. Je moet er alleen rekening mee houden dat Chiang Mai wat verder van bergstammen etc. afligt.

Bezoek aan de River Kwai en andere attracties; dit heb ik allemaal in 1 dag gedaan. De beste tour die ik tijdens mijn reis heb gehad eigenlijk. Overal bieden ze voor zo'n 20 euro een dag aan met alle hoogtepunten. Je gaat dan naar de Erawan Falls, je doet een olifantenritje, je gaat met een bamboevlot over de rivier en je gaat naar de Death Railway (waar je ook een stuk met de trein rijdt) en een grot in de berg om te eindigen bij de Bridge over the River Kwai.

De tempels in Bangkok zou ik niet met een tuktuk afgaan. Neem lekker een taxi of de skytrain, of ga gewoon lopen. Veel tempels liggen namelijk erg dicht bij elkaar (Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Wat Saket). Entree voor het paleis met Wat Phra Kaew is iets van 15 euro, Wat Pho kost je denk ik 4 euro en Wat Saket is gratis.

Eilandhoppen kun je op verschillende manieren doen. Je hebt een snelle, dure boot (van Bangkok naar Chumphon met de bus en dan met de boot naar Koh Tao voor 18 euro) of een langzamere, die is iets goedkoper. Van Koh Tao kun je dan weer naar Ko Samui en Koh Pangang.

Bergstammen in het noorden kun je vanuit Chiang Mai al bezoeken, beter is om dit vanuit Chiang Rai en misschien Pai te doen. Verwacht hier overigens niet veel van. Aan zo'n dagje ben je zo'n 20 euro kwijt.

Wat betreft reizen van Chiang Mai naar Bangkok en andersom: als je op tijd boekt is vliegen goedkoop. Denk er wel aan dat je van en naar het vliegveld moet. Anders is de trein (ook redelijk vroeg boeken, 14 uur) of de bus een andere prima optie (10-12 uur). De slaapbus van Chiang Mai naar Bangkok kun je al voor 7 euro boeken.

Succes!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tempels in Bangkok kun je inderdaad te voet doen als je slaapt in de buurt van Khao San road.
Aangezien ik niet van die georganiseerde excursies hou (vrijheid, blijheid) huurde ik een brommertje bij Kanchanaburi voor 6 of 7€ per dag.
Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van alle prijzen, maar een duikbrevet kostte 2 jaar geleden zo'n 170€.
Wat betreft reistips voor je traject naar 't zuiden, is de nachttrein een goede optie. Eventueel een dag ofzo op voorhand reserveren. Je kan een pakket kopen op't station in Bangkok: trein-bus-boot. Eerlijke prijs.
Margahayu
Reiziger

Bericht door Margahayu »

suusss schreef: Met de tuctuc de tempels in Bangkok af
Kost je misschien 30 eurocent. Maar dan word je wel minimaal langs één winkel en één t.a.t. gereden, want het koninklijk paleis opent niet vóór 1300 uur haha ;) De chauffeur zal je vertellen dat hij tankbonnen krijgt van de winkeleigenaren waar hij je langsbrengt. In werkelijkheid ontvangt hij echter 200 baht per winkel of t.a.t.
Het koninklijk paleis is overigens de gehele dag geopend :W
Plaats reactie