boek vooral niet bij hostelbookers.com!!!
boek vooral niet bij hostelbookers.com!!!
Ik heb een slechte ervaring met hostelbookers.com. Miin eerste boeking bij hun was niet goed doorgekomen bij een jeugdherberg en de jeugdherberg wist er niet van dat de reeds betaalde borg bij hostelbookers.com in minder gebracht moest worden.
Ik heb hostelbookers.com meerdere malen verzocht mijn borg terug te betalen, maar ze laten na eerdere correspondentie niets meer van zich horen. Ik vind zelf dat ik recht heb op het geld van hun: het is niet mijn fout en ik ben met hun een overeenkomst aangegaan. Het zou sowieso klantvriendelijk van ze zijn.
Met www.hostelworld.com heb ik overigens hele goede ervaringen! Dus boek vooral via hun!!!
Ik heb hostelbookers.com meerdere malen verzocht mijn borg terug te betalen, maar ze laten na eerdere correspondentie niets meer van zich horen. Ik vind zelf dat ik recht heb op het geld van hun: het is niet mijn fout en ik ben met hun een overeenkomst aangegaan. Het zou sowieso klantvriendelijk van ze zijn.
Met www.hostelworld.com heb ik overigens hele goede ervaringen! Dus boek vooral via hun!!!
- bolletjeom
- Reisexpert
wij hebben een minder goede ervaring met http://www.hostelworld.com
Het hostel dat we geboekt hadden ...en dus ook een aanbetaling voor hadden gedaan bestond niet!!!
geen idee of hostelworld daar echt iets aan kan doen maar leuk was het niet. Het geld hebben we ook van hostelworld niet terug gekregen
Ik gebruik de site van hostelworld om reviews te lezen en dan google ik het hostel van mijn keus en boek direct.
Ik ben er op die manier achter gekomen dat hostels vaak meer variatie in kamers hebben dan op hostelworld staat EN regelmatig een eurotje goedkoper zijn wanneer je direct boekt.
Het hostel dat we geboekt hadden ...en dus ook een aanbetaling voor hadden gedaan bestond niet!!!
geen idee of hostelworld daar echt iets aan kan doen maar leuk was het niet. Het geld hebben we ook van hostelworld niet terug gekregen
Ik gebruik de site van hostelworld om reviews te lezen en dan google ik het hostel van mijn keus en boek direct.
Ik ben er op die manier achter gekomen dat hostels vaak meer variatie in kamers hebben dan op hostelworld staat EN regelmatig een eurotje goedkoper zijn wanneer je direct boekt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
-
Qreply
Ook slechte ervaringen met HOSTELBOOKERS !
Via hen 'een reservatie gedaan voor een hostel in Cusco - maar dit was daar niet doorgekomen ...en er was dus geen plaats ! van het betaalde voorschot niets meer gezien !!
Via hen 'een reservatie gedaan voor een hostel in Cusco - maar dit was daar niet doorgekomen ...en er was dus geen plaats ! van het betaalde voorschot niets meer gezien !!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: boek vooral niet bij hostelbookers.com!!!
Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen met Hostelbookers gehad en vind dat ook de fijnste site voor hostels zoeken.. al boek ik de laatste jaren steeds minder vaak en ga ik er gewoon ter plekke op af 

Ik denk dat dit echt een geval van pech hebben is, ik heb dit nog nooit gehad al zag ik wel dat een hostel dat ik geboekt heb een mail stuurde met het totale bedrag erin en de deposit er nog niet is afgehaald. Ik moet hen sowieso nog mailen dus dan zal ik dat meteen even vragen (misschien krijg ik dus hetzelfde
)
Ik heb ook eens een hostel geannulleerd en dat ging ook vlekkeloos.
Verder kijk ik, net als bollletjeom, ook op de websites zelf. Afhankelijk van de prijs en de wijze van boeken (soms doet de hostelwebsite het niet) boek ik dan via hostelbookers of direct.
Wist je trouwens dat de hosteleigenaar altijd je naam kan zien ook al staat je review bij Anonymous?
Ontdekte ik vandaag toen ik uitcheckte in een hostel.

Ik heb ook eens een hostel geannulleerd en dat ging ook vlekkeloos.
Verder kijk ik, net als bollletjeom, ook op de websites zelf. Afhankelijk van de prijs en de wijze van boeken (soms doet de hostelwebsite het niet) boek ik dan via hostelbookers of direct.
Wist je trouwens dat de hosteleigenaar altijd je naam kan zien ook al staat je review bij Anonymous?

- bolletjeom
- Reisexpert
geval van pech...ik weet het niet
een paar weken geleden stonden we in NY voor de deur van het hostel dat we via hostelworld geboekt hadden ....maar het bestond niet meer!!!!
niet geinig om in een grote dure stad op vrijdag middag te staan zonder Acco.
Ik doe het niet meer, boeken via hostelworld
een paar weken geleden stonden we in NY voor de deur van het hostel dat we via hostelworld geboekt hadden ....maar het bestond niet meer!!!!
niet geinig om in een grote dure stad op vrijdag middag te staan zonder Acco.
Ik doe het niet meer, boeken via hostelworld
Indd erg vervelend, ik keek ook nog op hun site maar het niet bij hun geboekt.
Ik gebruik bijna altijd booking.com nooit problemen mee en je vind er vaak goedkope accommodaties en ook hostels zijn er vaak te vinden!
Ik gebruik bijna altijd booking.com nooit problemen mee en je vind er vaak goedkope accommodaties en ook hostels zijn er vaak te vinden!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik kijk op hostelworld of booking.com en ga vervolgend direct naar de site van het hostel en boek daar
@bolletjeom: ik doelde eigenlijk op de TS van een "pechgeval" met hostelbookers... dat er iets mis is gegaan in het systeem. Jouw verhaal vind ik toch iets anders. Je hoort toch te weten wat je verkoopt.
Maar raad het of niet... ik heb zojuist te horen gekregen dat een hostel dat ik voor 1 nachtje had geboek niet doorgaat. Systeem fout waardoor ze teveel boekingen hebben. maar goed het hostel had al wat anders voor me (eh... een mega groot hostel wat ik dus niet zag zitten gezien de referenties) en na even bellen bleek dat in hun depedance wel gewoon plaats was!
Maar eh.. dit was dus het gevaletje "soms doet de hostelsite het niet" waar ik het over had in mijn post... alsof de duivel er mee speelde!
Maar raad het of niet... ik heb zojuist te horen gekregen dat een hostel dat ik voor 1 nachtje had geboek niet doorgaat. Systeem fout waardoor ze teveel boekingen hebben. maar goed het hostel had al wat anders voor me (eh... een mega groot hostel wat ik dus niet zag zitten gezien de referenties) en na even bellen bleek dat in hun depedance wel gewoon plaats was!
Maar eh.. dit was dus het gevaletje "soms doet de hostelsite het niet" waar ik het over had in mijn post... alsof de duivel er mee speelde!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik weet van een vriendin die ook via zo'n site in NY had geboekt dat die was overgeplaatst naar een luxer en nieuwer hostel dat net geopend was.. dus ze proberen echt hun best wel te doen, maar als een bedrijf niet afmeld dat het niet meer bestaat lijkt het me vrij lastig alle hostels te controleren al moet je naar de eerste meldingen wel actie ondernemen..
Hotel eigenaren hebben ook liever dat je via hun eigen site boekt want dan houden ze er meer aan over. (behalve het bedrag dat wij betalen aan hostelworld betaald de hoteleigenaar ook een bedrag). Dus ik probeer ook altijd de eigen site, alleen ook wel regelmatig gehad dat ze dan niet terugmailen o.i.d.
Dan is hostelworld toch soms minder werk.
Dan is hostelworld toch soms minder werk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re:
Klopt...heb dat twee keer gedaan met frisser tegenzin. Ik heb overigens alleen maar goeie ervaringen met hostelworld hoor. Dat hostelbookers ken ik niet.bokkie schreef:Blijkbaar zijn die ook niet zo goed.
Overigens: de reden voor mij om bij zo'n website te boeken, was dat veel jeugdherbergen je creditcardnummer willen hebben over de mail of een onbeveiligde verbinding. Dat weiger ik dus!
Dat deel dat je aan hostelworld betaalt, daar ziet het hostel trouwens nooit meer wat van terug. Ik geloof dat dat de bemiddelingsfee zo'n beetje is (heeft iemand van hostel in Rome me verteld.....).
- bolletjeom
- Reisexpert
oh, ik zie dat ik mijn slechte ervaring met hostelWORLD bij een hostelBOOKERS topic heb gezet...