Laos of Vietnam ?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
El-Bruno
Reiziger

Re: Laos of Vietnam ?

Bericht door El-Bruno »

zijn dat achteraf niet de tofste dingen om mee te maken dan? lijkt me wel....

ik ga gewoon een ruime planning maken, zodat ik daar rekening mee kan houden.

waar ik alleen wel een beetje voor vrees is dat er uberhaupt geen trekkingen worden georganiseerd. is de kans hierop groot?
of blijft het bij rekening houden met vertragingen tijdens reizen, en voor/tijdens trekkingen?

nu we het over het regenseizoen hebben: is het verstandig om een brommertje te kopen/huren en daarmee verder te reizen?
(dus niet je backpack achter laten in guesthouse en in een paar dagen de omgeving verkennen, maar echt verder reizen)

heeft iemand hier ervaring mee?
janna

Bericht door janna »

Hallo,

wij zijn net terug van 2 weken Laos.
we zijn naar Luang Prabang,Vang Vieng en Vientiane geweest.
na 2 keer Vietnam bezocht te hebben, noord en zuid, vonden wij dit een relaxt land
de mensen zijn super vriendelijk en totaal niet opdringerig
in Vietnam zijn ze dat vaak wel
het is in Laos absouluut veilig.
ik heb nog wel adressen voor een goede/superschone accomodatie in Luang Prabang en Vientiane.
hoor wel als jullie dit willen weten

Janna
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Hoi Janna,

Misschien is het een idee deze hostels toe te voegen in de hosteldatabase van deze site? Dan kunnen meer mensen van jouw goede ervaringen profiteren!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

el bruno; absoluut! dat zijn zeker de mooiste momenten, ik vond het iig fantastisch. niet iedereen kan zich daar echter in vinden en sommigen zouden het een verschrikking vinden vast te zitten in een of ander gat.

trekkingen worden wel gedaan, maar afhankelijk van de dag kan het opeens niet doorgaan. ik zat halverwege mijn trek met een duidelijk einddoel; een speciaal meer dat ik wilde zien. het was jammer om daar uiteindelijk niet heen te kunnen maar de meeste gidsen zijn erg creatief. zo heb ik toen een hele vette hike gedaan in een stuk jungle waar normaal gesproken nooit iemand komt. ik wil maar zeggen; er zijn altjid oplossingen.

Ik heb alleen voor een paar dagen een brommer gehuurd, was erg leuk en zeker aan te raden. als je echt verder wilt kan dat natuurlijk, ook in het regenzeisoen. houdt wel rekening met van alles en nog wat dat je reis in de weg kan staan. zoals je zelf al zegt: veel tijd uittrekken.

tenzij je uiteindelijk terug wilt rijden naar je beginpunt wordt het wel een brommer kopen.
amassakoul
Plaats reactie