Reis planning voor midden en zuid Amerika, Tips iemand?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Karina

Reis planning voor midden en zuid Amerika, Tips iemand?

Bericht door Karina »

Hallo,
Wij vetrekken 3e week van mei dit jaar voor een mooie reis midden en zuid Amerika.
We zijn druk bezig met een beetje een planning / route.
Huis en werk is al opgezegd...

Heeft iemand nog ideeën?
We zijn al wel een eindje op weg(verschillende routes tot nu toe en moeten dus nog kiezen) maar ik ben heel benieuwt waar jullie bijvoorbeeld zouden beginnen?!
Wij vinden het best lastig met al die verschillende seizoenen. Je kunt niet overal het perfecte seizoen treffen.
En we zouden ook graag Antarctica aan doen maar daar denken we gewoon weg geen geld genoeg voor te hebben.
Geld hebben we wel gespaard maar dat doet toch wel een aanslag in je budget....
Een retour datum hebben we niet en willen we ook nog niet afspreken, we zien wel. Maar we blijven wel een jaar weg.

heel graag jullie idee over de route

Groetjes karin
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reis planning, pff moeilijk, Tips iemand?

Bericht door Tikva »

Ik zou beginnen in Midden-Amerika. Bijvoorbeeld cancun (i.v.b. goedkope tickets vanaf europa). Je kunt dan lekker relaxt beginnen op het strand en in dat deel van Mexico wordt nog veel engels gesproken. Daarna door naar Belize (ook engels) en dan in Guatemala (want goedkoper dan Mexico) eerst een crashcourse spaans doen van 2 weken tot een maand.

Vervolgens langzaam omlaag zaken. In Honduras kan je heel goedkoop je duikbrevet halen of lekker veel duiken. Dan 3 tot 5 maand later naar zuid-amerika. Je bent dan ruim voor in oktober het orkaanseizoen begint weg uit midden-amerika.

Je zou ook kunnen beginnen in Mexico stad of vanuit L.A. langzaam omlaag zakken. Dat laatste lijkt me erg gaaf maar alleen als je al wel wat spaans kan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reis planning, pff moeilijk, Tips iemand?

Bericht door bolletjeom »

Spaans kunnen is mooi meegenomen maar geen must. En afzakken van Los Angeles of Mexico City kan. Ik zou eerder voor het eerste kiezen. Wij zijn onze reis begonnen in Mexico City en dat was best een heftige binnenkomer.

ik dacht in eerste instantie aan het tegenovergestelde van Tikva omdat de seizoenen niet zoveel uitmaken in midden-amerika. Ik zou dus eerder beginnen in Argentinië en dan afzakken naar Patagonië en Chille doen enzo en dan omhoog. Dan kan je voor de serieus koude landen de beste reistijd uitzoeken.

Landen waar je goed spaans kan leren ( van harte aan te bevelen al doe je het maar 2 weken) zijn Bolivia, Ecuador en Guatamala. Dat heeft met makkelijke uitspraak enzo te maken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Karina

Re: Reis planning voor midden en zuid Amerika, Tips iemand?

Bericht door Karina »

Bedankt voor jullie reacties!!

Wij zitten zelf inderdaad ook te denk om in Mexico te beginnen. Beginnen met strand lijk me wel wat :)
Dan afzakken naar Guatemala, Honduras, costa Rica.... en dan zuid Amerika verder kijken.
In ieder geval Ecuador, Peru, Bolivia, chili, Argentinië.
Maar ach wij zijn niet van die hele planners dus wie weet wat het allemaal nog wordt, we zien het daar wel..

Cursus Spaans staat zeker op ons lijstje en ook het liefst redelijk in het begin.
Via dit forum info gevonden over een heel leuk kleinschalig schooltje in Guatemala.
Dat ziet er allemaal goed uit, maar we gaan niks van te voren boeken ofzo gewoon daar bekijken en beslissen te plekke waar het ons geschikt lijkt.

En duiken natuurlijk!! In Thailand ons duikbrevet gehaald nu de wateren in en om zuid Amerika tjekken!! Daar heb ik ook wel zo'n zin aan, heerlijk!

Vinden het wel lastig met de seizoenen en waar heen waneer. Je leest en hoort zo veel van iedereen. Welke hoogte punten per land, must see's noem maar op. Maar we hebben er heeeeel veel zin aan!

Bedankt voor jullie input! We moeten binnen kort maar gewoon eens beslissen en een ticket kopen.

>Bolletjeom wat een mooie informatie rijke site hebben jullie

groeten,
Karin
eschippe
Contacteer:

Bericht door eschippe »

Omdat we gewoon ECHT niet van kou houden, maar wel graag naar Ushuaia wilden hebben wij ervoor gekozen om in december in het zuiden van Argentinie te zijn. Echt heel warm is het daar dan ook niet, maar het is te doen. (Het is er in ieder geval warmer dan in Nederland momenteel)

Consequentie van deze beslissing is dat we in januari/februari in Boliva/Ecuador/Peru zijn waar het nu regentijd is. In Bolivia en Ecuador hebben we daarom iets meer binnenlandse vluchten genomen. Wij zien dat niet als een probleem, maar als je ECHT niet van regen houdt, zou ik in een andere periode hier heen gaan.
Martijn
Reiziger

Bericht door Martijn »

Hoi allen!

Dit is ongeveer mijn route voor Midden-Amerika: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... bb&t=h&z=6

Misschien heb je er wat aan ;)
Plaats reactie