wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Revolucion
Wereldreiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Revolucion »

Zo Bolletje, weer naar Cuba..ik ben stikjaloers!

Ik zou graag teruggaan, het liefst wel ieder jaar, maar ja er is meer op de wereld dan Cuba!
Maaike T

Bericht door Maaike T »

@ Bolletje: Mens wat ben je hier toch mooi ingerold (nou ja je hebt er wel veel voor moeten doen hoor). Eerst Cuba en dan ook nog Kenia en Tanzania............

van die 3 weken India zijn we nog steeds aan het bijkomen. We hoeven daar de eerste jaren niet meer naar terug. Te veel mensen, te veel ellende (we hebben anders al heel wat meegemaakt), te veel herrie, te veel stank, te veel gebedel, gewoon veel te veel van alles. Wat eten en drinken betreft leek het allemaal goed te gaan, maar eenmaal op Schiphol ging het goed mis: 2 antibiotica-kuren nodig gehad om weer mens te worden.

Wij gaan in april pas weer. Dan totaal iets anders en wat niemand van ons verwacht en het heeft helemaal niets meer met backpacken of zelf organiseren te maken. We gaan namelijk met een postboot langs de Noorse fjorden. We vliegen eerst 's morgensvroeg naar Oslo. Gaan hier eerst naar de beroemde beeldentuin (Vigenlandpark). De volgende morgen met de trein door een fantastisch landschap naar Bergen. Hier stappen we op de postboot, die 's avonds vertrekt.

Hieronder even wat gekopieerde info:
De mooiste zeereis van uw leven begint in Bergen, iedere dag, het hele jaar door. Op weg naar Kirkenes en de Noordelijke IJszee en terug worden 35 verschillende havens aangedaan. Sommige passagiers reizen maar een klein stukje mee; anderen maken de hele 11-daagse rondreis en zien zo bijna de gehele westkust aan zich voorbij trekken. Misschien heeft u geluk en ziet u tijdens een heldere nacht het noorderlicht; een unieke belevenis! Onderweg voelt u de sfeer van het ruige en eenzame leven in de afgelegen plaatsen. Ervaar het zelf en beleef eens in uw leven "de mooiste zeereis ter wereld". Het is in eerste instantie een vrachtschip met passagiersaccommodatie. Aan boord heeft u vanuit de lounges en het restaurant een geweldig uitzicht op zee, de fjorden en de met sneeuw bedekte bergen. De reis kunt u niet vergelijken met een "cruise"; de hutten zijn klein en eenvoudig (met name op de oudere schepen), de sfeer aan boord is ongedwongen en informeel en het aantal bemanningsleden niet zo groot. Onderweg leggen de schepen aan in interessante steden zoals de Jugendstilstad Ålesund, de rozenstad Molde, de stokvisstad Kristiansund, de voormalige Noorse hoofdstad Trondheim en het arctische Tromsø; terwijl ook de landschappelijk indrukwekkende eilandengroepen Lofoten en Vesterålen worden aangedaan. De Poolcirkel wordt overschreden en de Noordkaap gepasseerd

We hopen natuurlijk het Noorderlicht te zien en gaan tussendoor een excursie maken met sledehonden en een sneeuwscooter.
.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Tja, jij hebt echt zwaar werk!
bij vlagen is het absoluut een hondenbaan! (echt waar!) maar wel altijd op mooie locaties, dat dan weer wel.

@maaike. Die trip zou ik ook graag eens een keer maken. of het nu backpack-verantwoord is of niet, dat moet toch niet uitmaken.
Wat je over india schrijft is precies waarom ik niet zo nodig die kant op hoef. Hebben jullie wel ook mooie herinneringen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Maaike T

Bericht door Maaike T »

@maaike. Die trip zou ik ook graag eens een keer maken. of het nu backpack-verantwoord is of niet, dat moet toch niet uitmaken.
Wat je over india schrijft is precies waarom ik niet zo nodig die kant op hoef. Hebben jullie wel ook mooie herinneringen?

Mooie herinneringen? Ach wat zal ik er van zeggen. Het is dat Ed ontzettend graag een keer daar naar toe wilde, voor mij hoefde het niet echt. Had ook totaal geen zin om dingen voor te bereiden. Daarom een groepsreis, zodat we wel de 'hoogtepunten' hebben gezien van Noord-India. Ed is wat enthousiaster dan ik ben over deze reis. Ik was blij dat de vakantie voorbij was. Voor mij nooit weer. Ed hoeft trouwens ook geen 2e keer. Hij zegt: "Goed dat ik een keer ben geweest en de sfeer een beetje heb geproefd. Maar ik hoef niet terug." Gelukkig zijn er meer plaatsen op deze aardbol waar we nog naar toe willen: IJsland, Antarctica, div. landen in Zuid-Amerika, Mexico, Peru en natuurlijk blijft de zuidelijke helft van Afrika trekken. Voorlopig blijven werken en een lading geld bij elkaar zien te schrapen, want het reisvirus is en blijft een hele dure hobby.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik ben momenteel ook druk aan het kijken voor een volgende (korte) trip ergens in het voorjaar. Samen met een vriend ben ik tot nu toe tot de volgende shortlist gekomen:
- Noord-Korea (& China)
- Taiwan
- Iran
- (Noord-)India (met een beetje mazzel pikken we dan het Holi-festival mee...)
- Marokko
- Oezbekistan

Het gaat om allemaal georganiseerde reizen, met uitzondering dan van Taiwan. En behoorlijk uiteenlopende landen, dat wordt nog lastig kiezen. Dat zal ook deels te maken hebben met het feit hoeveel vrij we beiden kunnen krijgen in deze periode, mocht dat maar een weekje zijn dan blijft eigenlijk alleen Marokko als serieuze optie over. Komend weekend maar eens kijken of we de knoop kunnen doorhakken...
bolletjeom
Reisexpert

marokko is het enige land waar ik de eventuele meerwaarde van georganiseerd niet zie. Dat kan je makkelijk alleen.
Als je tijd hebt zou ik kiezen voor Iran uit je lijstje
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

bolletjeom schreef:marokko is het enige land waar ik de eventuele meerwaarde van georganiseerd niet zie. Dat kan je makkelijk alleen.
Als je tijd hebt zou ik kiezen voor Iran uit je lijstje
Zelfstandig door Marokko zou inderdaad ook nog wel een optie kunnen zijn, maar met mogelijk slechts een beperkte voorbereidingstijd is een georganiseerde reis wel zo makkelijk, ik weet eigenlijk vrijwel niks van het land. Zolang het maar geen reis is waarbij je continu gedwongen aan het handje door een reisleider wordt meegesleept vind ik het wel best, lekker ontspannen, in korte tijd veel zien zonder je ergens druk over te hoeven maken.

Vanavond samen met m'n moeder nog wat foto's van Oezbekistan zitten bekijken, dat lijkt me eigenlijk ook wel erg mooi. Maar voorlopig blijft Taiwan mijn persoonlijke favoriet, ik krijg daarbij alleen het gevoel dat 2 weken eigenlijk net te kort is. En m'n reisgenoot heeft als hem een beetje goed inschat eerder weer een voorkeur voor Iran. Zou ik ook best mee kunnen leven...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef: Vanavond samen met m'n moeder nog wat foto's van Oezbekistan zitten bekijken, dat lijkt me eigenlijk ook wel erg mooi. Maar voorlopig blijft Taiwan mijn persoonlijke favoriet, ik krijg daarbij alleen het gevoel dat 2 weken eigenlijk net te kort is. En m'n reisgenoot heeft als hem een beetje goed inschat eerder weer een voorkeur voor Iran. Zou ik ook best mee kunnen leven...
Iran. Doen!! Was er afgelopen jaar en een fantastische trip. Het is een van de weinige landen die ik nog eens wil bezoeken. Er zijn (nog) weinig toeristen, in ieder geval vorig jaar, en als je er een beetje voor open stelt is de gastvrijheid enorm. Heb zelf zelfstandig een maand daar rondgetrokken. Op mijn weblog heb ik de verhalen & foto's staan, van die trip.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

@Hildo, wanneer was jij in Iran geweest? We hadden namelijk al min of meer besloten dat het inderdaad Iran moest gaan worden, maar toen zagen we op BuZa toch een tamelijk negatief reisadvies, daar gaat een mens toch wel van twijfelen. De vraag is uiteraard hoe actueel die informatie nog is, op basis hiervan zou ik die reis toch waarschijnlijk een jaartje uitstellen.

Overigens hebben we ook meteen een alternatief bekeken, Noord-Korea, met noodzakelijkerwijs een paar dagen China (met Shoestring). Die reis zouden we dan nog met een paar dagen willen verlengen, in eerste instantie extra dagen in China, maar bij het zoeken naar een vlucht kwamen we nog een andere interessante optie tegen: een stopover in Moskou. Past uiteraard thematisch ook mooi in zo'n reisje communisme. Zal alleen wel een gedoe worden met visa e.d., en sowieso een prijzig grapje. En uiteraard helpt het ook niet mee dat de reisdatum die we op het oog hebben nog geen gegarandeerd vertrek heeft, vlucht boeken of visa regelen is dan ook linke soep. Twee weekjes China op eigen houtje op zich is ook best leuk, maar dat was toch niet de bedoeling, ik wou dit jaar toch eens wat nieuwe landen bezoeken...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

In October 2009. Toen was er ook al een negatief reisadvies (een 5 en een 6 voor baluchestan). Maar reisorganisaties gingen nog steeds. Ik heb een Koning aap groep in Kashan gesproken die het normale programma deden. Het reisadvies is voor de grensgebieden en dan met name voor de grensgebieden met pakistan en afghanistan. Ben daar zelf ook geweest en er was goed te reizen (alleen veel controles). Maar met een groepsreis ga je niet die kant op en blijf je meer in het centrale gedeelte. Wel jammer want de kaluts zijn erg gaaf.

Als je met een groepsreis wilt gaan, gewoon doen. Bijna iedereen (volgens mij allemaal) gaat gewoon naar Iran. Ze gaan helaas niet meer naar BAM, maar met een groep is het ook niet zo interessant, omdat je dan alleen naar het uitkijk punt kunt.
bolletjeom
Reisexpert

reisorganisaties stoppen over het algemeen met gaan als het een 6 is. Een algeheel negatief reisadvies. Oa omdat je verzekering dan niets meer dekt.
Ga bij het ministerie maar eens kijken hoe veel landen een 5 hebben.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Dat ligt inderdaad meer in lijn met het beeld wat ik zelf had, vooral gebaseerd op reiservaringen die ik op internet was tegengekomen. Blijkbaar is BuZa wel erg voorzichtig. Van de NL ambassade in Teheran hebben wel een reactie gehad dat wat hun betreft het advies nog steeds staat, dat dan weer wel. Maar ik zal het nog eens in de groep gooien, in ieder geval bedankt voor je reactie!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Dat ligt inderdaad meer in lijn met het beeld wat ik zelf had, vooral gebaseerd op reiservaringen die ik op internet was tegengekomen. Blijkbaar is BuZa wel erg voorzichtig. Van de NL ambassade in Teheran hebben wel een reactie gehad dat wat hun betreft het advies nog steeds staat, dat dan weer wel. Maar ik zal het nog eens in de groep gooien, in ieder geval bedankt voor je reactie!
Buza is altijd heel erg voorzichtig. Ik zou zeker gaan. Je zult een ontzettend leuke trip hebben omdat er nog heel weinig toeristen naar toe gaan en je nog niet als een wandelde portemonee behandeld wordt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Net ticket naar Rome geboekt *O*
Eerst in feb naar Ameland, dan in maart 4 dagen londen en in juni 6 dagen Rome :)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Nadat ik naar de Olympische Spelen ben geweest en een beetje van de USA heb gezien,

ga ik in april een weekendje naar Limburg om de Amstel Gold Race te fietsen en een dag later op de fiets op verschillende plaatsen de Amstel Gold Race te zien!
Plaats reactie