Aanvragen van visum voor Rusland in het buitenland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Jornjelluma

Aanvragen van visum voor Rusland in het buitenland

Bericht door Jornjelluma »

Hey allemaal,

heb een vraag op dit moment zit ik Perth (australie) en ben van plan om terug naar Nederland te reizen met de transsiberie expres. Maar nu komt mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een visum voor rusland in bijvoorbeeld australie, hong-kong, bejing/china of mongolie. Voor de andere landen weet ik dat een visum makkelijk te krijgen is. Ik weet dat het voor rusland een moeilijke opgave zal zijn. Maar zijn er mensen die mij tips, adviezen of misschien de oplossing wel weten _O_ . Alvast bedankt.

groeten jorn :W
bolletjeom
Reisexpert

Re: Help, Aanvragen van visum voor rusland in het buitenland.

Bericht door bolletjeom »

Ik weet niet precies hoe het zit in het buitenland want het visum voor Rusland is niet makkelijk. Misschien weten ze het bij een reisburo in Australië
Maar....hoe ga je verder? als je in Moskou bent. Vliegen of met de trein of over land.
Wit-Rusland/Belarus is namelijk ook lastig om een visum voor te krijgen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jornjelluma

Re: Aanvragen van visum voor Rusland in het buitenland

Bericht door Jornjelluma »

Ik wil gaan vliegen want ik heb het inderdaad begrepen dat wit-rusland ook vrij moeilijk is. maar in ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb mijn Russische visum voor de TME in China geregeld. Het kan, maar echt makkelijk is anders.

Zorg ervoor dat je al je papieren op orde hebt. Je treintickets, boekingsbewijzen voor hotels, verzekeringspapieren, pasfoto's enz. Zorg dat je VROEG bij de ambassade bent, er staat vaak een lange rij en op een gegeven moment gaat het hek dicht, ook als er nog een rij staat. De visumaanvraag duurt een aantal dagen, maar wanneer je meer betaalt kun je dit proces versnellen.

Succes en een goede reis!

Enneh, wanneer je via de Baltische staten en Polen reist, dan heb je geen visum voor Belarus nodig. Mooie reis, heb ik ook gedaan :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vergeet niet dat je ook het visum van Mongolië van te voren moet hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:vergeet niet dat je ook het visum van Mongolië van te voren moet hebben.
dat kan ook in Beijing, en de aanvraag hiervan gaat een stuk makkelijker dan het regelen van een Russisch visum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie