Van Kaapstad-Jo'burg in 1 maand..

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
lindaz

Van Kaapstad-Jo'burg in 1 maand..

Bericht door lindaz »

Hallo allemaal,

In april ga ik samen met een vriendin voor een maand naar Zuid Afrika. Wij zullen met de Baz bus reizen van Kaapstad naar Johannesburg. Aan de hand van tips, reisverslagen en research heb ik een kleine planning gemaakt (waar nog wel vanaf geweken kan worden) maar ik zou graag van jullie horen wat jullie ervan vinden. Mis ik bepaalde plaatsen, zijn er nog mooie tips om te zien/doen? Ik hoor het allemaal graag!

do 8 april = kaapstad
vrij 9 april = kaapstad
za 10 april = kaapstad
zo 11 = Stellenbosch
ma 12 = Stellenbosch of knysna
di 13= knysna
wo 14 = knysna
do 15 = port elisabeth
vrij 16 = coffee bay
za 17 = coffee bay
zo 18 = coffee bay
ma 19 = umtentweni
di 20 = umtentweni
wo 21 = umtentweni of durban
do 22 = durban
vrij 23 = Eshowe
za 24 = Eshowe
zo 25 = Eshowe
ma 26 = St Lucia
di 27 = St Lucia
wo 28 = Bushlands
do 29 = Bushlands
vrij 30 = Buslands
zat 1 mei = bushlands
zon 2 mei = bushlands
ma 3 mei = manzini (swaziland)
di 4 mei = manzini
wo 5 mei = manzini
do 6 mei = Johannesburg
vrij 7 mei = Johannesburg

Alvast bedankt!

Groetjes,
Linda
bolletjeom
Reisexpert

Re: Van Kaapstad-Jo'burg in 1 maand..

Bericht door bolletjeom »

ik neem aan dat je deze planning hebt gemaakt met het BazzBus schema in de hand? want ze rijden niet alle dagen op alle routes dus afwijken van je schema kan je zo 2 dagen kosten waardoor je eventuele gewenste aansluitingen mist. Je houdt er ook rekening mee dat Bazzbus dagen "verloren" dagen zijn? Dat je op die dagen verder waarschijnlijk geen tijd meer hebt op de plaats van bestemming.
Ik kan in je planning niet zien wat je reisdagen zijn. Ben je 3 volle dagen in Kaapstad of kom je op de eerste dag aan en vertrek je op de derde waardoor je feitelijk er maar 1 volle dag bent? Stellenbosch.is dat aankomen en de volgende ochtend weer weg????

En je weet dat het ....zeker als je beperkt tijd hebt...verstandig is om de bazzbus tijdig te reserveren?
Er zullen absoluut stukken zijn dat je naast een lege stoel zit en je afvraagd waarom je hebt gereserveerd maar ik heb mensen ook wel eens in tijdnood gezien en dan te horen krijgen dat de bus die ze wenste al vol was.

de route:
De plaatsen die je aan wilt doen zien er goed uit.
Ik word heel gelukkig van je keuze voor Eshowe. Dat hostel hebben wij gerund in 2005/2006 !!!! Ik weet alleen niet hoe het er nu bij ligt. Stel je er niet te veel van voor qua luxe maar als je er in het weekend bent kun je hele speciale dingen gaan meemaken. De tours lijken relatief duur in vergelijking met andere hostels maar als je op die manier een echte zulu bruiloft of overgangsrite kan meemaken is dat het geld wel waard.

Je neemt ook lekker de tijd voor de wildcoast en dat is goed. Hou Durban kort.
Bushlands zit je te lang. Hoe gaaf het ook is je hebt waarschijnlijk alleen maar budget voor 1 dag safari en dan zou je de volgende dag nog "niets" kunnen doen maar dat is ook zo'n beetje alles dat je er kunt doen. Het is prachtig maar midden in de bosjes met wilde dieren waar je niet doorheen mag wandelen.
Maak je verblijf in Swaziland langer (bushlanddagen) door naar Mlilwane te gaan. Daar ga je geen spijt van krijgen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lindaz

Bericht door lindaz »

Wow, super bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb dit schema inderdaad gemaakt met het schema van de Bazbus in mn hand. De data die ik had geschreven zijn de nachten die we op die plaats door zouden brengen. We komen dus de 8e aan en zouden dan de 11e weer verder gaan. Zo hebben we drie dagen in Kaapstad. Bushlands had ik iets langer neer gezet ook ivm dat schema van de Baz bus maar dat kan dus wel korter worden..

Verder, hoe lang van te voren zou je aanraden om die bussen te reserveren. Opzich zouden we niet alles al 100% vast willen leggen om nog wel rustig te kunnen reizen en eventueel ergens langer te blijven (en dus een andere bestemming te laten vallen).. Maar hoelang van te voren raad je ons aan om alvast te reserveren voor routes die we zeker willen hebben?

Alvast bedankt!!

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

een dag of twee van te voren. als je eenmaal onderweg bent kun je ook wel gaan aanvoelen of het een drukke periode is of een drukke route
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik persoonlijk zou bushland overslaan. ben hier zelf afgelopen jaar geweest en er was toen bijna niemand daar en de mensen die daar waren hadden hun eigen auto, was de enigste backpacker en er is daar verder niks, en hun game drives zijn erg duur (750 rand), voor zo'n 500 rand heb je een game drive van af st lucia en dat is alleen in het andere deel van de reserve daar kan zo even niet op de naam komen en dat is voor een volle dag, en de kans dat je kunt gaan is groter omdat ze maar 3 man nodig hebben om de tour door te laten gaan toen ik er was.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

ben het niet helemaal met Ron eens, hoewel dit natuurlijk zijn ervaring is.
Ik ben 3 keer in Bushlands geweest en alle keren zat het vol met backpackers. dus het is een kwestie van een beetje geluk hebben, of pech. Het is zelfs zo dat ik zou willen aanbevelen hun safari vooruit te boeken. als ze al vol zitten kan je namelijk niet mee.

Ik ken de safari's vanauit St. Lucia en die vanuit Bushlands en die van St'Lucia gaan naar een minder interessant deel van het park (Umfolozi ipv Hluhluwi) en je zit veel langer in de auto (heen en terug) om bij het National Park aan te komen.
Die safaria van Bushalnds was een hele volle dag. Vertrek 7.00 terug om 19.00. Dit is omdat je in het begin van de dag en aan het einde de meeste dieren ziet. Ze hadden een goede lunch georganiseerd op een mooie picknick plek je eigen hamburgers bakken en even een uurtje of 2 chillen. Het is dan heet en de dieren laten zich toch niet zien.
Plaats reactie