Controle op contant geld in Kenia

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Controle op contant geld in Kenia

Bericht door bolletjeom »

ik las net ergens dat je geen locale valuta Kenia in mag nemen.
Nu hebben wij van Tikva een mooi restantje geld toegestuurd gekregen die we eigenlijk gewoon in de portemonee wilde stoppen voor de eerste uitgave (flesje water ofzo). Is er een kans dat men daarop controleert? Stoppen we het geld beter wat dieper in de rugzak voor een later tijdstip?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Re: controlle op geld in Kenia

Bericht door jaydee »

niks gemerkt. ook niet gezien dat ze iemand vroegen om de portemonee te openen. volgens mij kan je het daar gewoon instoppen hoor.
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik weet niet hoeveel duizenden euro's in lokale valuta je hebt gekregen?????????

Ons werd niets gevraagd op het vliegveld. Ook niet gezien dat andere mensen iets gevraagd werd. Toen wij Kenia uitgingen hadden we nog shillingen bij ons die we hebben gebruikt toen we weer terug in Kenia kwamen vanuit Tanzania. Ook daar werd niets gevraagd. Misschien beter om je geld een beetje weg te stoppen, maar je kan het beter in je handbagage houden dan in je check-in bagage/koffer om te voorkomen dat die helemaal opengebroken, doorzocht of gestolen wordt omdat ze zien dat er wat cash geld in zit. Ik kan me zo voorstellen dat het een probleem is als je echt een grote hoeveelheid geld het land mee inbrengt, maar een klein bedrag om de eerste dagen te overleven kan toch geen probleem zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Het lijkt mij ook niet...maar soms weet je het niet hè? Ieder land zo zijn eigen eigenaardigheden 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie