Werken in Australie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Werken in Australie
Hallo,
Je kunt ook op je skills een visum krijgen. Er zijn in Australie een tekort aan bepaalde beroepen dan kun je op basis van punten een verblijfsvergunning krijgen. Dan hoef je nog geen baan te hebben in Australie en mag je met die vergunning ook studeren. Via deze website kun je een wizard invullen om te kijken of je in aanmerking komt voor de vergunning.
Weet wel dat deze vergunning 2000 AU dollar kost en die voor de partner die je dan kan krijgen door deze verguning is ongeveer 1000 AU dollar. http://www.immi.gov.au/
Je hebt 120 punten nodig om het te halen er komt ook een taaltest om de hoek kijken waar je een 7.5 voor moet halen om de maximale punten te behalen.
gr van Moira
Je kunt ook op je skills een visum krijgen. Er zijn in Australie een tekort aan bepaalde beroepen dan kun je op basis van punten een verblijfsvergunning krijgen. Dan hoef je nog geen baan te hebben in Australie en mag je met die vergunning ook studeren. Via deze website kun je een wizard invullen om te kijken of je in aanmerking komt voor de vergunning.
Weet wel dat deze vergunning 2000 AU dollar kost en die voor de partner die je dan kan krijgen door deze verguning is ongeveer 1000 AU dollar. http://www.immi.gov.au/
Je hebt 120 punten nodig om het te halen er komt ook een taaltest om de hoek kijken waar je een 7.5 voor moet halen om de maximale punten te behalen.
gr van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
Dat moet je even na zoeken bij info van de australische overheid over het Working Holiday visa. Een aantal jaar geleden heb ik hier wel naar gekeken maar ik weet het niet meer.en als je 30 bent?
Of....je moest onder de 30 zijn om het visum aan te vragen en dan mocht je het binnen een jaar gebruiken. ...of je moest ook werkelijk onder de 30 zijn als je het land binnen kwam.... dat weet ik dus niet meer. (zal eens kijken of ik het ergens kan vinden)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Dit komt uit Alles Over Visa Australië. Daar kan je nog wat meer info vinden over visaWat betreft de leeftijd:
Je kunt dit visa ook nog op je 30ste aanvragen. Op het moment dat je je visa ontvangt moet je binnen een jaar tijd van dit visa gebruik maken en je moet 30 of jonger zijn op het moment dat je Australië binnenkomt. Vanaf dat moment gaat het jaar werken/vakantie in en mag je zo vaak Australië in en uit als je wilt gedurende die periode. Zo kun je een uitstapje maken naar bijvoorbeeld Indonesië voor 3 weken om vervolgens zonder problemen het land weer in te komen.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Die info van Rudi klopt nog steeds je moet 30 zijn als je het land inreist. Ik ben namelijk op dit moment 30 en heb het op mijn 29 ste aangevraagd. Ik zal ook straks weer in Australie zijn en dan ben ik 31 ik kan geen workingholiday meer krijgen jammer genoeg hihih.
gr van Moira
Die info van Rudi klopt nog steeds je moet 30 zijn als je het land inreist. Ik ben namelijk op dit moment 30 en heb het op mijn 29 ste aangevraagd. Ik zal ook straks weer in Australie zijn en dan ben ik 31 ik kan geen workingholiday meer krijgen jammer genoeg hihih.
gr van Moira
Je kan hem wel aanvragen op je 30e en op je 31e het land binnen gaan. Dat ding is namelijk één jaar geldig voordat hij vervalt. En Moira, jij zal waarschijnlijk geen tweede aan kunnen vragen of je moet 90 dagen er gewerkt hebben tijdens je eerste WHV. Of je moet iemand kennen die een bedrijf heeft in Australië en de papieren in laten vullen (zoals ik destijds ook heb laten doen
). 

- bolletjeom
- Reisexpert
enJe kan hem wel aanvragen op je 30e en op je 31e het land binnen gaan
de meningen zijn dus verdeeld. Eerst goed uitzoeken dus!!!!Je kunt dit visa ook nog op je 30ste aanvragen. Op het moment dat je je visa ontvangt moet je binnen een jaar tijd van dit visa gebruik maken en je moet 30 of jonger zijn op het moment dat je Australië binnenkomt
De overheid van Australië zegt toch iets heel anders.

** You must be no older than 30 when you apply for the visa, but you may be aged over 30 at the time the visa is granted.
- bolletjeom
- Reisexpert
vraagstuk opgelost! 

Ah, mooi, op je 29e dus aanvragen en op je 30e t land in, mooi dan heb ik nog wat tijd 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik kan hem niet meer krijgen de 2de dus omdat ik gewoonweg te oud ben. Maar het maakt ook niet uit. Wij zijn vanaf oktober 2009 weer in Australie en dan in Queensland daar blijven we tot half december. We vliegen dan naar New Zealand en dan komen we weer terug in Australie en dan mag ik weer 3 maanden blijven met een toeristenvisum. Na die 3 maanden zijn we klaar met Australie dus probleem is weer makkelijk opgelost.
gr van Moira
Ik kan hem niet meer krijgen de 2de dus omdat ik gewoonweg te oud ben. Maar het maakt ook niet uit. Wij zijn vanaf oktober 2009 weer in Australie en dan in Queensland daar blijven we tot half december. We vliegen dan naar New Zealand en dan komen we weer terug in Australie en dan mag ik weer 3 maanden blijven met een toeristenvisum. Na die 3 maanden zijn we klaar met Australie dus probleem is weer makkelijk opgelost.
gr van Moira
Hallo,
Heb even een vraag over het zgn sponsorship visum.
Als je die via een werkgever in Australie kan krijgen, moet je daar dan evengoed voor betalen en hoe zit het dan
met die € 3200 die je moet bezitten?
Of geldt die regeling dan niet?
Ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft want via internet kan ik hier niets over vinden.
Alvast bedankt !!
Heb even een vraag over het zgn sponsorship visum.
Als je die via een werkgever in Australie kan krijgen, moet je daar dan evengoed voor betalen en hoe zit het dan
met die € 3200 die je moet bezitten?
Of geldt die regeling dan niet?
Ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft want via internet kan ik hier niets over vinden.
Alvast bedankt !!
Ik ben ouder dan 40 ik kan dus gaan woof'en of begrijp ik het verkeerd 

Je komt in ieder geval niet meer in aanmerking voor het Work and Holiday Visum (deze wordt tot en met 35 jaar vertrekt) Dus de enige optie lijkt dan inderdaad WWoof.
-
Qreply
Hee!
Ik ben nu 16 begin aankomend jaar aan mijn opleiding dierenverzorging. Uiteraard op het citaverde horst. Met toeval zag ik dat hier mensen uit venray en omgeving komen. Ik heb getwijfeld veehouderij of dierenverzorging. Ik ga voor dierenverzorging. Dan leer ik alles in het algemeen. Ik wil over +- drie jaar naar Australie vertrekken. Voor misschien 3 of 4 maanden mits mijn school gaat meewerken. Daar wil ik of tussen de schapen of tussen de koeien gaan werken. Is dit mogelijk daar? Hoe gaat het er daar aan toe? Spreekt hier iemand uit eigen ervaring?
Ik ben nu 16 begin aankomend jaar aan mijn opleiding dierenverzorging. Uiteraard op het citaverde horst. Met toeval zag ik dat hier mensen uit venray en omgeving komen. Ik heb getwijfeld veehouderij of dierenverzorging. Ik ga voor dierenverzorging. Dan leer ik alles in het algemeen. Ik wil over +- drie jaar naar Australie vertrekken. Voor misschien 3 of 4 maanden mits mijn school gaat meewerken. Daar wil ik of tussen de schapen of tussen de koeien gaan werken. Is dit mogelijk daar? Hoe gaat het er daar aan toe? Spreekt hier iemand uit eigen ervaring?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Werken en reizen in Australie
Hoi experts,
Op dit moment ben ik 5 maanden aan het reizen door Zuid oost Azie samen met mijn vriend. Door veel ontmoetingen met andere mensen zijn wij op het idee gebracht om ook nog door te gaan naar australie (vliegen vanaf KL of singapore), om daar te werken en daarna te reizen.
Nu is het zo dat wij enkel en alleen maar voor die 5 maanden azie gespaart hebben. We hebben wel nog wat extra's als backup, maar dat is niet veel.
Onze vraag is: Is het mogelijk om onze trip naar australie en het leven en reizen daar, te bekostigen door het geld wat we daar gaan verdienen? Of gaan we meer uitgeven dan dat we verdienen?
Ons plan is om ongeveer 4 maanden te reizen, hoeveel maanden moeten we dan van te voren werken om het reizen en het leven tijdens het werken te bekostigen?
We gaan er vanuit dat we in Australie zo ongeveer tussen de 400 en 700 $aus per week gaan verdienen. (opstartproblemen zijn ingecalculeerd)
Het is voor ons heel moeilijk in te schatten wat alle kosten zullen zijn die tevoorschijn komen tijdens het werken en reizen.
We hopen dat er mensen zijn die ons "globaal" kunnen vertellen wat we kunnen verwachten.
We weten wat de voorwaarden zijn om australie binnen te komen, dit moet goedkomen.
Alle reacties zijn welkom!
Op dit moment ben ik 5 maanden aan het reizen door Zuid oost Azie samen met mijn vriend. Door veel ontmoetingen met andere mensen zijn wij op het idee gebracht om ook nog door te gaan naar australie (vliegen vanaf KL of singapore), om daar te werken en daarna te reizen.
Nu is het zo dat wij enkel en alleen maar voor die 5 maanden azie gespaart hebben. We hebben wel nog wat extra's als backup, maar dat is niet veel.
Onze vraag is: Is het mogelijk om onze trip naar australie en het leven en reizen daar, te bekostigen door het geld wat we daar gaan verdienen? Of gaan we meer uitgeven dan dat we verdienen?
Ons plan is om ongeveer 4 maanden te reizen, hoeveel maanden moeten we dan van te voren werken om het reizen en het leven tijdens het werken te bekostigen?
We gaan er vanuit dat we in Australie zo ongeveer tussen de 400 en 700 $aus per week gaan verdienen. (opstartproblemen zijn ingecalculeerd)
Het is voor ons heel moeilijk in te schatten wat alle kosten zullen zijn die tevoorschijn komen tijdens het werken en reizen.
We hopen dat er mensen zijn die ons "globaal" kunnen vertellen wat we kunnen verwachten.
We weten wat de voorwaarden zijn om australie binnen te komen, dit moet goedkomen.
Alle reacties zijn welkom!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon