top 10 NIET bezoeken lijst

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

top 10 NIET bezoeken lijst

Bericht door bolletjeom »

Het AD komt met een lijst van plekken waar je in 2010 vooral niet heen moet. Dit hebben ze niet zelf bedacht maar ook weer geleend van een andere site.
Mijn vragen: Wat vinden jullie van het lijstje? en wat ontbreekt er aan of kan vervangen worden?
Wie een trip of vakantie plant dit jaar, wordt overstelpt met lijstjes van plekken die zeker het bezoeken waard zijn of die je zeker niet mag overslaan. Nu zijn er duizenden plekken in de wereld die je kan bezoeken en zie je mede door die lijstjes de bomen door het bos niet meer. Dan is een lijstje met plaatsen die je zeker NIET moet bezoeken misschien iets handiger.
Het online reis- en cultuurmagazine BlackBook.com heeft zo zijn eigenzinnige (en dat mag u letterlijk nemen) top tien voor 2010 bekendgemaakt. Het lezen waard als u niet van een vervelende reis wilt terugkomen.

1. Ojmjakon, Rusland
Dit Siberisch stadje heeft de twijfelachtige eer van het koudste stadje ter wereld te zijn. Vogels zouden er gewoon doodvriezen terwijl ze aan het vliegen zijn. En scholen sluiten er pas wanneer het kouder is dan -52 graden Celcius.

2. Paula Deen Cruise naar de Caraïben
We kennen het allemaal: als we op vakantie gaan, kan het al eens gebeuren dat we wat bijkomen. Maar als u wil vermijden dat de kilo's eraan vliegen, blijf dan weg van de Caraïben-cruise van de Amerikaanse tv-kok Paula Deen. Volgens BlackBooks.com doen haar botergevulde recepten er zeker geen goed aan. Wegblijven is de boodschap.

3. Pakistan
Gewelddadige extremisten, al-Qaida, taliban ... allemaal elementen om je vakantie te verpesten. Maar dat wist u waarschijnlijk al.

4. Scranton, Pennsylvania
Vergelijkbaar met het Britse Slough, is Scranton het 'gat' waar de Amerikaanse versie van 'The Office' zich afspeelt. Niet dat u sowieso al van plan was naar daar af te zakken, maar moest u er om een of andere reden toch zijn, probeer dan zeker 'The Office Fan Tour' te vermijden.

5. Rotorua, Nieuw-Zeeland
Dit stadje op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland is best een populaire toeristische attractie, maar noemt zich tegelijkertijd ook 'de meest misselijkmakende stad ter wereld'. Die titel heeft het te danken aan de overvloed van zwaveldampen door haar ligging in een gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong.

6. Tsjernobyl, Oekraïne
De reden is simpel. Een bezoek aan Tsjernobyl begint en eindigt voor elke bezoeker altijd met een test naar radioactieve straling.

7. Mexico
De drugsoorlog, meer moet dat niet zijn.

8. Bakersfield, Californië
Wie aan Californië denkt, denkt aan zonnige stranden, mooie berglandschappen in de Sierra Nevada en bruisende steden als San Francisco en Los Angeles. Als u dat verwacht, hebt u in Bakersfield niks te zoeken. Bovendien heeft het stadje het hoogste percentage van fijn stof in de hele VS.

9. Orlando, Florida
Er zijn al genoeg redenen om deze toeristenval links te laten liggen, maar komende lente opent er een nieuwe haar deuren: het 'Wizarding World of Harry Potter'-themapark van Universal.

10. New York
Beetje verrassend wellicht, want The Big Apple is een geweldige stad. Maar Blackbook.com raadt mensen af de stad te bezoeken in mei, wanneer de première van 'Sex and the City 2' ongetwijfeld een tsunami van wannabe Carries, Charlottes, Mirandas en Samanthas in de stad veroorzaakt. "It ain't gonna be pretty", klinkt het bij BlackBook.com.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Re: top 10 NIET bezoeken lijst

Bericht door jaydee »

what een bullshit over mexico!!!!

Ik zou zeggen zuid-afrika, zal wel een heisa worden met het aanstaande WK...
bolletjeom
Reisexpert

ik vind dat een aantal dingen met flut redenen op dit lijstje staan.
NY is gewoon een toffe stad en een film die uitkomt is natuurlijk een suffe reden om er niet heen te gaan. Roturoa, ach een beetje zwaveldamp.

Maar de koudste plek kan ik me wel in vinden en oorlogsgebieden lijken me ook logisch maar om Mexico op zo'n lijst te zetten gaat me wat ver

Toevoegingen zijn all in resorts vol russen! waar dan ook ter wereld
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

tja en waarom zou je uberhaupt naar Scranton en Bakersfield gaan. Als we duffe steden/dorpen gaan opnoemen zijn we nog wel ff bezig denk ik....
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

jaydee schreef:tja en waarom zou je uberhaupt naar Scranton en Bakersfield gaan. Als we duffe steden/dorpen gaan opnoemen zijn we nog wel ff bezig denk ik....
Hey prutsert, als je een avatar neemt met karma police en je hebt er tekst in staan dan moet het wel leesbaar zijn. :N
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Rick schreef:
jaydee schreef:tja en waarom zou je uberhaupt naar Scranton en Bakersfield gaan. Als we duffe steden/dorpen gaan opnoemen zijn we nog wel ff bezig denk ik....
Hey prutsert, als je een avatar neemt met karma police en je hebt er tekst in staan dan moet het wel leesbaar zijn. :N
Prutser :?
Dat gaat je karma kosten.....
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik ben nog in geen enkele stad geweest uit dat lijstje. En uiteindelijk staat enkel New York op mijn verlanglijstje om één van deze jaren eens te doen. Aangezien die trip ruim na de première van Sex & The City zal zijn, moet ik mij geen zorgen maken :)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Apeldoorn en Alkmaar. Nuff said.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een achterlijke redenen.

Mexico moet je echt wel heen. De drugsoorlog nou dan zijn er om die reden nog veel meer landen af te strepen.
NY zou ik wel heen willen hoor, Tsjernobyl lijkt me ook wel bijzonder.

Alleen die extreem koude plaats vind ik wel grappig.

Want al die saaie plaatsen dan had je ook Almelo o.i.d. erop kunnen zetten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

tsjernobyl had ik ook op willen schrijven maar ik wist niet hoe je het schreef dus toen heb ik het maar achterwege gelaten :@
ik ben er nieuwsgierig naar maar niet voldoende om speciaal om die reden die kant op te gaan. Maar als ik in de buurt zou komen zou ik er wel gaan kijken. Ondanks eventueel risico voor de gezondheid. ik meen dat die toch te verwaarlozen is.

De heetste plek ter wereld hoef ik ook niet zo nodig naar toe. Warm is leuk maar verbranden niet.
Verder hoef ik niet zo nodig naar afgelegen en onbewoonde eilanden waarvoor je weken op ruige zee in een boot moet zitten
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Rick schreef:Apeldoorn en Alkmaar. Nuff said.
_O-
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Toen ik afgelopen OCtober in Iran zat, een aantal mensen gesproken die uit Pakistan kwamen. Die vertelden weining van de problemen met de Taliban, bommen en etc meegekregen te hebben. Ze waren allemaal zeer postief over de bevolking, natuur e.d. Het staat ook zeer zeker op mijn lijstje om daar naar toe te gaan.
bolletjeom
Reisexpert

ik denk ook dat pakistan prachtig is maar ik wacht toch nog even tot het ietsje rustiger is.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

De mensen die ik eind October sprak, gaven allemaal aan dat ze niks gemerkt hebben van enige bommen oid :) Het zelfde gevoel had ik ook in Iran. Weinig gemerkt van de onrusten. Zeker in Teheran, terwijl mijn laatste dag in Teheran er volgens de krant een enorme oproer geweest moet zijn. Ben zelfs nog in de buurt geweest en niks gemerkt qua onrust :)
bolletjeom
Reisexpert

ok. ik weet ook niet precies hoe de situatie er is. maar ik ga er het liefst heen als je ook makkelijk het hele land kan bereizen. of in iedergeval alle delen die je zou willen zien. Volgens mij is een deel van pakistan dat niet. Tenminste dat vertelde iemand me afgelopen weekend. Minbuza raadt niet essentiele reizen af. dat kan gevolgen hebben voor verzekerd zijn en dat is toch ook wel wenselijk.

ik weet ook nogwel een festival waar ik niet zo nodig naar toe hoef. iets met oktober en heel veel bier ;)
Plaats reactie