Haalbaarheid reis

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
elise,shila

Haalbaarheid reis

Bericht door elise,shila »

Hallo,

Wij hebben weinig reiservaring. In juli gaan wij een maand naar Thailand. Zouden jullie ons kunnen adviseren of deze planning haalbaar is?

Dag 1
Aankomst hotel: ong. 5 uur
Eten en slapen.

Dag 2
Ticket regelen naar Chiang Mai

Dag 3
Vertrek naar Chiang Mai ?

Dag 4
aankomst chiang mai
6 dagen Chiang mai
• Longnecks
• Fiets tour
• Kook cursus
• Olifanten trekking door de jungle

Dag 10
Chiang Rai -> Gouden driehoek

Dag 11
Chiang Mai naar Phuket

Dag 12
Naar eiland Koh Tao
5 dagen

Dag 17
Vertrek naar Kuala lumpur / Singapore
2 dagen Kuala lumpur
3 dagen Singapore

Dag 23
Vertrek richting Bangkok

dag 24
Terug in Bangkok
Nog 5 dagen voordat we terugvliegen.
• Floating market
• Bridge River kwai
• Ayutthaya (90 minuten trein)

Heeft iemand van jullie misschien nog andere handige tips voor ons?

Hartelijk groetjes!
Laatst gewijzigd door elise,shila op 12 jan 2010 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Haalbaarheid reis

Bericht door bolletjeom »

hoe ga je het vervoer Chiang Mai -Phuket doen?
Vliegend is het natuurlijk te doen in 1 dag maar met trein of bus niet.

6 dagen Chiang Mai is royaal hoor dus als je niet gaat vliegen haal je daar gewoon een dag vanaf.

ik snap ook niet waarom je naar phuket gaat als je naar Ko Tao wilt. is dit omdat je denkt dat dit een logische route is of omdat je ook echt Phuket wilt zien en daar tijd gaat door brengen?

en KL en Singapore en dan weer terug naar Bankok?? die snap ik ook niet helemaal. Ga je dit vliegen? of over land. Je hebt echt wel meer dan 1 dag nodig om over land van Ko Tao in KL of Singapore te komen. Het eiland af komen kost tijd namelijk.
5 dagen voor Bangkok is ook weer vrij royaal dus je zou een dagje voor KL of Singapore kunnen gebruiken

Anyway. leg me eens uit hoe jullie het vervoer zien en dan kan ik nuttigere info geven
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
elise,shila

Bericht door elise,shila »

We wilde vanaf Chiang Mai met de trein? Bus? naar Koh Tao. We dachten dat we daarvoor eerst naar Phuket moesten om het te regelen. Maar dat is dus niet nodig?

We weten niet precies hoe we de grens over willen vanaf Thailand naar Maleisië. We zaten aan de trein te denken. En dan terug met het vliegtuig naar Bangkok. Heeft u tips waar we misschien een vliegticket kunnen boeken daarvoor?\

Bedankt voor uw reactie!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

goedkoop vliegen binnen azie doe je met Airasia.
Hoewel Singapore - Bangkok niet perse goedkoophoeft te zijn. Johor Baru -Bangkok is dat wel. Dus gewoon even de grens over met Maleisie is waarschijnlijk de moeite waard.

Vanuit Bangkok gaan heel wat bussen richting Ko Tao. Dat zijn nachtbussen. Je staat dan wel echt midden in de nacht te wachten tot de eerste boot vertrekt maar goed. Als je echt wil backpacken hoort dat erbij.
Je kan dus 2 dingen doen. Een nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok nemen en dan bij 1 van de vele kantoortjes in de buurt van Ko san Road een kaartje regelen voor de bus die nacht (vrij vermoeiende reis van 2,5 dag) of je neemt niet aan het einde van je vakantie 5 dagen BKK maar in het midden 2 en aan het einde een paar.

Vanaf Ko Tao naar Maleisie gaan 2 dagen in zitten. Wanneer je de eerste boot terug neemt ben je rond de lunch eens in de buurt van aansluitend vervoer. Zeker Kuala Lumpur ga je dan niet halen die dag. Je kunt ook goed met de trein die kant op trouwens. Je kunt ook in 1 keer door naar Singapore en dan terug omhoog reizen naar Maleisie en vanafdaar terug vliegen naar Bangkok
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie