guesthouse sri lanka

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
sophie29

guesthouse sri lanka

Bericht door sophie29 »

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik voor 2 weekjes naar Sri Lanka.
Wie is er recent nog geweest? Kennen jullie leuke guesthouses in Hikkadua, Unawatuna en Merissa?
Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
Sophie
bjank

Re: guesthouse sri lanka

Bericht door bjank »

Hoi Sophie,Ik zie net je berichtje dat je in Januari hebt gepost.
Ik ben heel erg benieuwd hoe jij Sri lanka hebt ervaren en of je nog leuke tips voor me hebt.
Ikzelf wil graag in maart gaan.
grtjs Bianca
darianoa
Reiziger

Re: guesthouse sri lanka

Bericht door darianoa »

Hoi Sofie & Bianca,

Sofie jij bent ondertussen al in Sri Lanka geweest maar jij nog niet Bianca. Ik heb zelf een tijdje in SL gewoond dus hier wat tips:

- Hikkadua
Ben hier niet vaak geweest maar als ik er was, was het altijd gezellig.
Is een beetje een surfers beach. Zult een aantal surf kleding winkels aantreffen (kwaliteit is minimaal),volop hotels/guesthouses, restaurantjes waar ze weinig Sri Lankaans eten aanbieden, maar veel westerse dingen. Er is wel een HELE lekkere Italiaan daar. Dit restaurant word ook gerund door Italianen dus goede kwaliteit eten!

-Unawatuna
Volop guesthouses. Je hoeft hier niet van te voren accommodatie te boeken tenzij het Galle Litterairy Festival aan de gang is. Dan is vaak alles volgeboekt. . Mijn favoriete restaurantjes zijn King Fisher, Nor Lanka (ook een hotel), Jina's Vegetarian and Vegan Rastaurant, One love en nog veel meer.

- Galle fort
Prachtig fort wat door de Nederlanders is gebouwd en staat op de werelderfgoedlijst! Veel guesthouses en hier kun je de lekkerste curry's krijgen. Goede restaurants zijn: Mama's Roof, Peddlers Inn, India hut, Anura's.

-Merissa
Ben er zelf nooit geweest, maar heb er veel goede dingen over gehoord.

-Hill country
Adembenemend mooi! Hill country strekt zich uit van Kandy tot Ella en het is een mooie maar vermoeiend treinreis. Prachtige theeplantages, watervallen en al het moois wat de natuur te bieden heeft.

Denk aan deze dingen als je naar Sri Lanka reist:
-Stap rustig verschillende guesthouses binnen en vraag ook om eerst de kamer te zien, heel normaal om dit te doen. Vooral ook omdat de concurrentie groot is en ze je graag willen hebben komen ze vaak met een lagere prijs. Wees ook niet te beroerd om af te dingen.
- Als vrouw zijnde NOOIT ALLEEN OVER STRAAT LOPEN ALS HET DONKER IS!!!!! Hoe seksistisch het ook is, je moet echt een man naast je hebben lopen. Dit is voor je eigen veiligheid. Dit geldt vooral in Unawatuna, maar eigenlijk overal als het donker is en er zijn weinig tot geen mensen op straat.
-Bikini alleen aan op het strand. Zodra je het strand verlaat tshirt en korte broek aan. Doe je dit niet, moet je niet raar opkijken dat mannen je achtervolgen en willen betasten. Ook dit is seksistisch, maar de cultuur zit nu eenmaal zo in elkaar.
- Als je tempels of andere heilige plekken bezoekt geen blote schouders en knieën.

Hoop dat je er iets aan hebt,
Anne
Plaats reactie