Welke zaklamp is handig?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Welke zaklamp is handig?

Bericht door bolletjeom »

ik heb in 2 jaar reizen 1 keer de baterijen van mijn hoofdlamp hoeven vervangen. viel me alles mee.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:ik heb in 2 jaar reizen 1 keer de baterijen van mijn hoofdlamp hoeven vervangen. viel me alles mee.
Volgens mij gebruik je hem dan toch minder dan je denkt ;)
bolletjeom
Reisexpert

we hebben in die periode 2 maanden in Lesotho gezeten waar GEEN electriciteit was en het wel om 6 uur donker werd. De koplamp was daar minimaal 2 uur per dag aan en nog waren de baterijen niet op.
Dat vond ik dus verrassend goed van de baterijen
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Batterijen die 120 uur meegaan. Laat ff weten wat voor merk dat was 8-)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik neem een knijpkatje mee wat eens in een kerstpakket van me zat. Ik denk dat ik het daar bij ga houden. Heel misschien nog een ander klein lampje als reserve maar ik denk van niet.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Ik las op reis een SNP magazine van 2008 en daar stond een hoofdzaklampje met 3 LEDs die BATTERIJ VRIJ is !!!!!!!
Van het merk Rubytec...jajaja, die van de snel-droog-handoekjes.....
Je moet 1 minuut draaien en dan heb je tussen de 40 en 75 minuten licht (afhankelijk of je 1 of 3 lampjes aanzet)

Ik ben nu al enthusiast. Ga hem van de week halen. 1 minuutje aanzwengelen is peanuts en geen gedoe met "heb ik wel een reserve baterijtje bij me" En hij kost maar € 19.95

Hij wordt verkocht bij Kathmandu winkels. 3 in utrecht (tip voor de mensen die naar de Around The Globe ontmoetingsdag komen!) Amersfoort en Deventer.

kijk voor een foto en uitleg:
http://www.kathmandu.nl/default.asp?ite ... submenu=86
Seeker

Bericht door Seeker »

timmieboyvr schreef:een zaklamp op je telefoon, want die heb je altijd bij en daar kun je prima je bed mee vinden in de nacht! Of een plaats om te plassen in the middle of nowhere!
Indeed, dus dat heet dat ik mijn zaklamp niet hoef te zoeken, en gewoon even een flashlight installeren op mijn iphone.
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

bolletjeom schreef:Ik las op reis een SNP magazine van 2008 en daar stond een hoofdzaklampje met 3 LEDs die BATTERIJ VRIJ is !!!!!!!
Van het merk Rubytec...jajaja, die van de snel-droog-handoekjes.....
Je moet 1 minuut draaien en dan heb je tussen de 40 en 75 minuten licht (afhankelijk of je 1 of 3 lampjes aanzet)

Ik ben nu al enthusiast. Ga hem van de week halen. 1 minuutje aanzwengelen is peanuts en geen gedoe met "heb ik wel een reserve baterijtje bij me" En hij kost maar € 19.95

Hij wordt verkocht bij Kathmandu winkels. 3 in utrecht (tip voor de mensen die naar de Around The Globe ontmoetingsdag komen!) Amersfoort en Deventer.

kijk voor een foto en uitleg:
http://www.kathmandu.nl/default.asp?ite ... submenu=86
En heb je hem gekocht? Ik ben benieuwd of het jou is bevallen... :) Wie weet schaf ik ook zo eentje aan.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb hem gekocht bij een de JOHO winkel in Leiden
Het werkt goed...maar...Gek genoeg gebruik ik toch voornamelijk weer mijn gewone op baterijen.

Het werkt echt als een speer. er zit een goed hendeltje aan waarmee je hem aanslingert en dan brand ie een tijdje. Er zit ook een handig dingetje bij waarmee je hem aan je fiets kunt klikken. op die manier gebruik ik hem nu nog steeds maar op reis dus niet.
Waarom?
Ik wil een zaklampje naast mijn bed hebben die ik DIRECT aan kan doen als ik denk een eng beest te horen. De opwindbare variant kan je wel voor het slapen opwinden maar die verliest dan toch zijn kracht. Als ik oog in oog sta met een kikker die me elk moment kan bespringen wil ik dus niet dat mijn lampje dooft en ik eerst een half uur moet aandraaien.

Maar dit is dus allemaal omdat ik ook een gewone lampje heb. als die er ooit mee kapt dan gaat deze gewoon mee.
EN...als ik in nederland ben gebruik ik hem dus wel dagelijks op de fiets! hij kan makkelijk op geklikt worden, is klein in de tas en even aandraaien en klaar. hij is dus ook niet gevoelig voor baterijen die lek raken omdat er vocht bij is gekomen
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Bedankt voor je reactie! Ik kan mij voorstellen dat je de lamp inderdaad meteen aan wilt doen als je iets engs hoort :Y Ik kijk nog wel wat ik koop.
Reizen maakt je rijk.
Plaats reactie