What to Ware?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
marloesvkuijk

What to Ware?

Bericht door marloesvkuijk »

Hi allemaal,

ben al druk bezig met de voorbereidingen. Ik ga voor 9 maanden samen met vriend naar zuid-oost Azie (cambodja, vietnam, zuid-china, hongkong, laos, thailand en maleisie).

Maar..

- Moeten we een fleese-trui meenemen?
- En een regenjas? (en dan zoeen die je over je backpack doet, of een gewone regenjack).
- En zijn van die kleine, dunne duikschoentjes handig. Sowieso voor t duiken natuurlijk, maar ik had begrepen dat het ook handig kan zijn voor op t strand en in de zee.

Kan iemand ons hier bij helpen?

Alvast weer super bedankt!

Groetjes Edwin en Marloes
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Marloes

neem in iedergeval geen dikke fleece mee. Eventueel een dunne windstopper. Ik kan me niet echt herinneren dat ik die vaak aangehad heb maar het is toch prettig om "iets" warmers bij je te hebben
Want 25 graden kan heeeeel koud zijn als je net gewend bent aan 35 8)

neem wel "iets" mee tegen de regen. wij hadden altijd wegwerp poncho's die ter plekke ook te koop zijn en megacheap. Die dingen zijn klein en licht dus makkelijk om mee te slepen. Je zult in Azie redelijk vaak onverwacht een bui hebben dus dan is het fijn om zo'n klein jasje bij je te hebben
Wat betreft je rugzak. Handiger om daar een apparte regenhoes voor te hebben ipv. je poncho er overheen te doen.
Tenminste dat vind ik.
Mijn dagrugzak heeft een ingebouwde regenhoes en daar ben ik erg blij mee.

hmmm. duikschoentjes....nog nooit gebruikt...dus ook niet met duiken...dus ik weet het niet.
Ikzelf heb ze niet gemist in iedergeval

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Duikschoentjes zou ik niet meenemen, wanneer je gaat duiken krijg je altijd wel booties aangeboden. Of je hebt van die vinnen die direct aan je voeten zitten, maar die kun je niet met duikschoenen dragen. (Toch?)

Wat de fleece betreft: ik ben een koukleum, met name in de avonden. Ik heb in Noord-Laos en Noord-Vietnam regelmatig mijn Fleece aangehad. Wanneer je zo'n vacuum zak koopt, kun je een fleece heel klein maken en het ding weegt sowieso niet veel.

Zuid-China was trouwens ECHT koud. Onder de 20 graden, toen ik er in mei vorig jaar was. Met een hoop regen. Voordeel is wel dat je heel veel buitensportzaken in bv Liang en Dali hebt, zodat je voor heel weinig geld spullen kan kopen. Ik heb bv een North Face jas (met een uitritsbare fleece) voor 35 euro gekocht. Niet eens een nep jas, maar wel een van de factory outlet met kleine productie foutjes.

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

:shock: Jenny is terug!!!!!!

ik ga snel op je site kijken hoe je het gehad hebt in Indonesie!!

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Re:

Bericht door Ilonka »

Hoi,

Ik neem altijd Teva's mee op vakantie. Mega lelijk zijn ze, maar voordeel is dat ze stevig zijn en ze snel drogen. Dus erg handig als je ermee door de zee of zo gebanjerd bent. Mijn ervaringen met de goekopere versie van Nomad zijn trouwens ook goed.

Verder neem ik altijd wel een lekker fleece vest mee, omdat ik gewoon een mega kou kleum ben. En het is idd zo dat 25C chilly kan aanvoelen als je een tijdje 37C gewend bent geweest.

Tijdens mijn eerste reis zeulde ik zo'n 16kg aan gewicht mee. Best heel zwaar als je ermee moet rond sjouwen. Dus ik mik nu altijd op een kilo of 11.
Vooral toiletspullen zijn zwaar. Mijn ervaring is dat veel Aziatische landen kleinere (en dus lichtere) verpakkingen voor shampoo etc hebben. Verder neem ik niet al te veel kleding meer mee. Je kunt het daar immers laten wassen en als je je kleding na een paar maanden zat bent voelt het super om wat nieuwe dingen te kopen.

Succes met je planning en als je nog vragen hebt zie ik het wel!

Groetjes Ilonka
(ilonka.aroundtheglobe.nl)
Floor88
Contacteer:

Bericht door Floor88 »

In vliegtuigen kan het ook behoorlijk koud zijn! Ik neem altijd dikke sokken en een sjaaltje mee voor langere vluchten. Een trui/ fleecevest lijtk me ook prettig.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In vliegtuigen kan het ook behoorlijk koud zijn! Ik neem altijd dikke sokken en een sjaaltje mee voor langere vluchten. Een trui/ fleecevest lijtk me ook prettig.
Ook handig voor bussen/treinen met AC...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Het Delta airlines dekentje wat je in het vliegtuig krijgt is ideaal!!! Ik heb het al een paar keer meegenomen bij camperen, picknicken of dergelijke. En zelfs in het warme vochtige NY toen ik bij een musical wegvroor in de AC. Licht en klein, en toch best warm.
Broaden your minds
Plaats reactie