Safari in Namibië of Zuid-Afrika per 4x4 in November?

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Tenrec
Reisexpert

Re: Safari in Namibië of Zuid-Afrika per 4x4 in November?

Bericht door Tenrec »

Wat een leuke slangen zijn dat....
Ik heb ze wel eens gezien op een reptielenbeurs, maar dan liggen ze lekker in een curverbakje. Aan de ene kant zou ik ze graag een keer in het echt zien, maar aan de andere kant liever toch niet. Ben er heel nieuwsgierig naar, maar het gevaar is wel groot natuurlijk.
Op wat voor manier kwamen jullie die slangen tegen dan? In de bush-bush of in je tent, bij wijze van spreken. :)
Ik heb meteen even op de site gekeken van het nwr. De kampeerprijzen vallen wel mee, maar die lodges zijn wel erg prijzig. Maar goed, dat we een camper hebben.
We beschikken 27 nachten over de camper, hoeveel nachten zouden jullie dan aanbevelen om in het park te verblijven? We vinden "wildlife" wel heel erg leuk, maar blijft het daar wel interessant? Of kun je alleen dezelfde route steeds rijden en rij je in file daar?
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Ze lagen gewoon aan de kant van de weg of op de weg. Nou rijden wij niet zo hard, dus zie je ze ook sneller. Maar als je er met een gangetje van 60-80 km p/u zie je vallen ze niet zo snel op en denk je vermoedelijk dat er gewoon een tak ligt. Met die spitting cobra hebben we wel een bril opgezet en het fototoestel met telelens voor ons hoofd gehouden.

Maar slangen kunnen ook onder de motorkap kruipen (lekker warm 's nachts als het buiten koud is voor ze). Motorkap een beetje behoedzaam openen kan geen kwaad. M
aar kunnen ook in je auto kruipen:
http://www.nu.nl/algemeen/1926943/cobra ... -auto.html

In Etosha zijn de prijzen voor lodges in 2 jaar tijd schrikbarend duur geworden. De laatste 2 jaar hebben ze de lodges op de camping gerenoveerd en nieuwe gebouwd. Zelfs de touroperators hebben hier klachten over ingediend, want zij moeten die prijzen gaan doorberekenen aan hun reizigers. Maar het heeft niets geholpen. In Namibie zijn ze erachter gekomen, dat sommige toeristen veel geld hebben. En men probeert net als in vele andere landen om de toerist een poot uit te draaien. Niet alleen de lodges in de parken, maar ook veel lodges in heel Namibie. Vaak zijn het de buitenlanders (veel Duitsers) die lodges beheren.

Ik zou als ik jullie was op alle drie de campings 1 nacht blijven. Over het algemeen is 3 nachten wel het minimum. Sommige mensen blijven ook rustig 2 weken in het park. Maar als je 27 nachten hebt, dan zou ik 3 nachten doen. Dus van oost naar west of omgekeerd. In de campingwinkels hebben ze plattegronden van het park. Zo ziet hij er uit: http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1
Hierop staat aangegeven welke wegen waar zijn, zodat je niet kunt verdwalen. Ook waar je ongeveer welke dieren kunt vinden (bijv. rhino-route). Ook staan hier de meeste vogels, reptielen en zoogdieren in vermeld met voorbeeld). De bewegwijzering in het park is touwens ook goed. Om van de ene camping naar de andere camping te komen kun je rustig een hele dag doen. Het kan geloof ik ook in 2 a 3 uur, maar dan zie je weinig. Op die plattegronden staan ook de drinkplaatsen vermeld. Hier komen, zeker in de droge periodes, de dieren op af. De dieren trekken door het hele gebied. Het is dus geen dierentuin zodat je zeker weet welk dier waar is. Zo hebben wij dit jaar pas op de een na laatste dag leeuwen gezien en de laatste morgen eindelijk olifanten. Terwijl we 2 jaar terug bijna overal wel olifanten zijn tegen gekomen, maar toen geen enkele leeuw. Twee jaar terug wel neushoorns, nu geen eentje! Ga gewoon met je auto bij een drinkplaats staan en wacht. De kans is groot dat er binnen niet al te lange tijd giraffes, olifanten, leeuwen, wrattenzwijnen, zebra's, wildebeesten, impala's etc langs komen om te drinken. Vergeet niet dat je NIET uit je auto mag/kan. Zorg dat je genoeg drinkwater en eten voor in je auto hebt. En natuurlijk moet je camera voor in de auto liggen. En nee, je staat niet in de file (zoals in het Kruger park). Als je op de camping staat en al die auto's en mensen ziet, dan zou je denken van wel. Maar eenmaal in het park zie je de hele dag maar een paar auto's. Je kunt heel veel routes rijden binnen het park.
Ik weet niet wat voor camera je hebt. Maar als je een camera hebt, waarvan je lenzen moet verwisselen, zorg dan dat je het wisselen met zijn tweetjes doet. Gaat sneller en zo krijg je minder stof binnen in de camera. Want er is echt heeeeel veeeeeeeel stof in Namibie. Het handigst is dat je 2 camera's hebt. Eentje met telelens en een camera voor dichtbij. Dieren zijn namelijk in beweging. Soms probeer je een leeuw met je telelens op de foto te zetten en dan komt er ineens langs je auto een olifant lopen. Na de eerste schrik heb je geen tijd om eerst je telelens er af te halen. Houd dan bijv. een compactcamera bij de hand voor dichtbij.
Heb je al een goede wegenkaart aangeschaft? Zo ja dan kun je hier goed zien waar de campings liggen in het park. Hier is ook een digitale map te zien: http://www.map-of-namibia.com/etosha-maps.html En anders zelf even googlen op: 'Etosha map'.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Hi Maaike,

Allereerst weer heel erg leuk dat je zoveel tijd steekt in de antwoorden! ^O^
Wat betreft de fotocamera: ik heb een Olympus E3, die stof- en waterdicht is. Je kan er zo een emmer water overheen kieperen en wat stof betreft is de Olympus een toppertje met de manier van stofreiniging.
Dat is een van de redenen dat ik gekozen heb voor Olympus ipv Canon of Nikon.
Een recentie van Morten Hvaal, een beroepsfotograaf oa tijdens de oorlog in Irak, staat op de Olympus site:
"Documentairefotografie in een vijandige omgeving vergt veel van camera's en van fotografen. Wat ik nodig heb, is een robuuste, betrouwbare, compacte en lichtgewicht camera die garant staat voor een uitmuntende beeldkwaliteit. De E-1 is zo'n camera. Dit model is half zo groot en twee keer zo licht als veel vergelijkbare camera's en werkt met een aantal uitstekende objectieven. Bovendien is het gebruiksgemak ongekend groot, en dat maakt dat de E-1 er niet alleen mooi uitziet, maar dat 'ie ook fantastisch werkt. Ik zou bijna vergeten te vertellen dat hij ook is uitgerust met een fenomenaal antistofsysteem. Ik heb mijn E-1 gebruikt op de meeste stoffige plekken ter wereld en ik heb werkelijk overal de objectieven verwisseld. Toch heb ik nooit de sensor hoeven schoon te maken en ik heb echt nog nooit last gehad van stof." Deze recentie gaf de doorslag. Tevens lag de camera perfect in mijn handen. Hierbij een plaatje waarbij de waterdichtheid gedemonstreerd werd:
Afbeelding
Ik beschik over 3 lenzen: 50-200mm SWD F2.8-3.5 met een 35 mm equivalent van 100-400. Deze lens gecombineerd met een 1.4 extender komt op een bereik van 140-560mm telelens.
Waarschijnlijk ga ik voor vertrek nog een 2x extender aanschaffen, waarbij het bereik gaat komen op 200-800mm.
Extenders: links de 2x en rechts de 1.4x (die ik al heb)
Afbeelding
Dit is de telezoom op de E3 body:
Afbeelding
Een andere, mijn standaard zoomlens, die ik heb is de 12-60 mm SWD F2.8-4.0
Afbeelding
en een supergroothoek 7-14 mm F4.0:
Afbeelding
Om alles op te bergen hebben we een Löwepro Slingshot 350 waarin ook ons netbook kan, waarop de foto's overgezet worden tijdens de reis (tevens op een valbestendige backup mini hdd).
Afbeelding
Ik heb geen tweede body, maar wel een kleinere compact camera. We zullen die zeker meenemen. Goede tip!

Via Marktplaats hebben we al 2 kaarten aangeschaft van Namibië en Botswana. Het zijn kaarten van Reise Know How. Waterbestendig en zijn duidelijk. Schaal 1: 1 200 000 en 1: 1 000 000.
Bedankt verder voor de linkjes. Ik sla ze weer op in mijn favorieten.

Wat nog betreft de slangen.
Durf je dan nog wel onderweg in de bush-bush te stoppen om ergens even te eten langs de weg? Ik krijg zo het idee dat overal in de bosjes gevaar kan zitten.
En wat als je een wandeling wilt maken als je even ergens gestopt bent. Ik snap dat je dan gewoon goed moet uitkijken, maar ze komen dus echt overal voor?
Gelukkig staat de camper op hoge pootjes (wielen) en hebben we geen tentje op de grond. _O-
Ik heb wel altijd een gifzuiger mee in de EHBO kit, maar gebruiken wil ik hem liever niet.
Laatst gewijzigd door Tenrec op 26 dec 2009 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Aha ... een fotografie liefhebber :P
Nog een paar tips dan:
Neem een statief mee. Behalve de gekende voordelen, zal deze zeker nuttig zijn als je foto's wil maken 's nachts aan de waterpoelen. Die van Okaukuejo in Etosha is over het algemeen de beste plaats wat dit betreft. De dieren staan stil genoeg zodat je toch een iets langere sluitertijd kan gebruiken.
Zorg voor voldoende geheugencapaciteit, reserve batterijen en gebruik zeker een polarisatiefilter. En neem een reinigingset mee zodat je je camera zelf kan poetsen (je sensor zal écht wel vuil worden hoor).

Voor de rest heeft Maaike al zo ontzettend veel gezegd, dat ik er niets meer aan kan toevoegen.
Behalve dat je écht geen schrik moet hebben voor slangen ;)

Allez, salukes, mij zie je de volgende maand niet meer online ... *O*
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

kohraya schreef:Aha ... een fotografie liefhebber :P
Nog een paar tips dan:
Neem een statief mee. Behalve de gekende voordelen, zal deze zeker nuttig zijn als je foto's wil maken 's nachts aan de waterpoelen. Die van Okaukuejo in Etosha is over het algemeen de beste plaats wat dit betreft. De dieren staan stil genoeg zodat je toch een iets langere sluitertijd kan gebruiken.
Zorg voor voldoende geheugencapaciteit, reserve batterijen en gebruik zeker een polarisatiefilter. En neem een reinigingset mee zodat je je camera zelf kan poetsen (je sensor zal écht wel vuil worden hoor).

Voor de rest heeft Maaike al zo ontzettend veel gezegd, dat ik er niets meer aan kan toevoegen.
Behalve dat je écht geen schrik moet hebben voor slangen ;)

Allez, salukes, mij zie je de volgende maand niet meer online ... *O*
Ten eerste: bedankt voor de bestanden die je toestuurde! Perfect!
En echt, die sensor wordt niet vuil ;)
Hij heeft al genoeg meegemaakt in de Westerlijke Sahara en de stoffige weggetjes in Marokko en Roemenië. Nog nooit een stipje, stofje op de sensor gehad. Het is iets wat veel fotografen niet weten, maar Olympus is daar gewoon de beste in. Ik heb 2 linkjes toegevoegd, eentje van Olympus zelf en een van Lets Go Digital.

Hier een stukje over het systeem geschreven op lets go digital:

"Dankzij deze innovatie kunnen fotografen veel flexibeler te werk gaan. Het objectief kan nu immers prima "op locatie" worden verwisseld, zelfs op het strand of in de woestijn. Zo kan voor elke situatie gebruik worden gemaakt van het beste objectief en zijn compromissen overbodig. Bovendien gaat er geen tijd meer verloren aan het bewerken van de opnamen in een poging om de nadelige gevolgen van stofdeeltjes weg te poetsen. Olympus is de enige fabrikant die haar fotografen een dergelijke bescherming biedt, en zo bijdraagt aan een uitstekend resultaat. Digitale SLR-fotografen kunnen nu altijd en onder alle omstandigheden profiteren van een perfecte opnamekwaliteit. Met de exclusieve Supersonic Wave-filter van het Olympus E-Systeem hoeven ze zich bij het verwisselen van het objectief geen zorgen meer te maken over de risico's van stof. Bovendien behoren hiermee ook de kostbare en tijdrovende schoonmaak en reparaties van de camera's voorgoed tot het verleden."

http://www.letsgodigital.org/nl/news/ar ... _2961.html

Hierbijeen link naar de informatie van Olympus over de stofverwijdering:
http://www.olympus.nl/consumer/dslr_21530.htm

Een stafief meenemen is toch wel een goed idee. Ik heb echter alleen een heel zwaar statief en dat is weer lastig in het vliegtuig. Ik heb wel wat kleine reisstatiefjes, maar ach, het is nog zo ver weg de reis. Nog genoeg dingen om over na te denken. Qua geheugen heb ik altijd 25 gb ter beschikking en het netbook met 250gb om alles op te zetten, met backup van 160gb. Verder 4 accu's. Maar ik wil nog wel een reservelader kopen. Tevens passen er AA batterijen in, ipv de accuhouder.
Ik vind een polarisatiefilter zo lastig, altijd maar bijdraaien. Ik heb er wel Hoya HD UV filters op zitten als bescherming. Daar kun je met een hamer opslaan en ze zijn dan nog niet stuk. Ik zie dat ze ook te krijgen zijn als circulair polarisatiefilter. Ik krijg de neiging om ze meteen maar te bestellen. Dan kunnen we ze meteen gebruiken over een maandje in Australie.
Hierbij een linkje naar de HD Hoya filters. Ik heb trouwens meteen even gekeken wat ze kosten als polarisatiefilter. Ik kom voor mijn twee lenzen (op de groothoek past geen filter) op 67 en 61 euro excl. verzendkosten bij factoryprices.nl
(dezelfde filters worden ook aangeboden voor 103 en 113 euro bij cameranu.nl !!)
http://www.cameranu.nl/artikel/19793/Ho ... mm_HD.html
De diverse coatings van HOYA beschreven:

Coatings reduce these reflections.

Good: Single-coated (mono-coated) is the basic one-layer coating. Reflections are a dim blue, and it's usually the only coating you need. Even the cheapest Hoyas, except some polarizers, have this. (You never shoot a polarizer into a light source, so coating isn't needed anyway.)

Excellent: HMC (Hoya Multi-Coating). Hoya's original HMC multicoating is a triple-layer coating on each surface. Reflections are an almost invisible dim green.

Excellent: DMC (Digital Multi-Coating). Hoya's DMC is a redesigned three-layer coating. It's better, newer and uses different materials than HMC.

Superb: Super HMC. Hoya's S-HMC, in the black-and-gold boxes, are the best they, or anyone, make. It has six layers on each side. The glass is pretty much invisible. If you can see any reflection (by putting the filter on black velvet), all you see is a dim greenish-brown reflection.

Superb: HD. Hoya's HD coating is 8-layers, with 99.35% transmission of visible light between 400~700 nm.

De laatst genoemde coating is die van de HOYA HD filters, waar mijn voorkeur naar uitgaat.

UPDATE: Ik heb net twee HD polarisatiefilters besteld van HOYA: 72 en 67mm, samen 133 euro incl. verzendkosten. Bedankt voor de tip om die ook mee te nemen op reis!
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Lijkt een mooie camera die je hebt.
Wij hebben net 2 jaar een Canon EOS.
Het eerste jaar hebben we ook een statief meegenomen, tweede jaar niet. Je kunt ook in de supermarkt een pak rijst kopen. Deze op een muurtje, auto etc. leggen en als statief gebruiken. Werkt perfect.
Leg tijdens het autorijden ter bescherming een handdoek of theedoek over je 2e toestel voor bescherming (stof en stoten). Niet in een plastic zak, want dat trekt stof aan.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Maaike T schreef:Lijkt een mooie camera die je hebt.
Wij hebben net 2 jaar een Canon EOS.
Het eerste jaar hebben we ook een statief meegenomen, tweede jaar niet. Je kunt ook in de supermarkt een pak rijst kopen. Deze op een muurtje, auto etc. leggen en als statief gebruiken. Werkt perfect.
Leg tijdens het autorijden ter bescherming een handdoek of theedoek over je 2e toestel voor bescherming (stof en stoten). Niet in een plastic zak, want dat trekt stof aan.
Dat idee van dat pak rijst zal ik toch eens goed overdenken. Lijkt me geen slecht idee! ^O^
Vandaag via marktplaats een nieuwe tweede camera aangeschaft, en opgehaald, die als tweede camera kan gaan dienen, zodat er minder lenzen verwisseld hoeven te worden Het is een Olympus E-600, maakt dezelfde kwaliteit foto's als de E-3 maar is alleen niet zo robuust en heeft 4 beelden per sec. ipv 5.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/O ... y_e600.asp
Afbeelding
Wat betreft het stof, de E3, mijn oude camera kun je bewaren in het stof, en nog heb je geen last. De nieuwe is inderdaad niet stofdicht. Maar heeft wel dezelfde reiniging van de sensor als de E3.
Bedankt weer voor de tips.
Iemand nog tips die me geen geld gaan kosten? _O-

EDIT: meteen vanavond nog een grip aangeschaft voor een leuk prijsje (49 euro), nu alleen nog 3 extra accu's en extra lader aanschaffen. Heb er wel een paar op het oog voor een klein prijsje.

Afbeelding
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Iemand nog tips die me geen geld gaan kosten?

- Sta vroeg op en geniet van een gratis zonsopkomst.

- Laat 's nachts raampjes open, zodat je van de geluiden buiten kunt genieten (wel horren dicht!).

- Bijna gratis:
Huur bij de bieb het boek 'Solitaire' van Ton van der Lee, Een thuis in de Namibische woestijn, € 15,95, Paperback, 297 Pagina's, Prometheus, 2004, ISBN: 9044604228. Beschrijving: Als filmproducent Ton van der Lee zijn overvolle leven bekijkt, constateert hij een groot gevoel van leegte. De filmwereld, netwerken, vrienden en vriendinnen: het lijkt wel of hij alle sociale rituelen al een keer heeft meegemaakt. Hij besluit zijn productiebedrijf te verkopen en Nederland te verlaten. Zijn vrienden en collega's reageren geschokt: iedereen droomt ervan weg te gaan en alles achter te laten, maar niemand doet het écht. Ton vertrekt naar Afrika en belandt in Solitaire, een minuscule verzameling huizen in de Namibische woestijn. Hier zet hij zijn kamp op, jaagt hij op springbokken om te kunnen eten, ziet hij de vloedgolf van de rivier aankomen en maakt hij urenlange tochten door de woestijn. Hij voelt zich eindelijk thuis. En tijdens je vakantie op je route langs deze camping/tankstation.
- Bijna gratis:
Huur bij de bieb: 'Olifanten in de nacht' van Ada Rosman: In 2003 zijn Ada en Jan Rosman 5 weken in zuidelijk Afrika geweest (Zuid-Afrika, Botswana en Namibië). In Namibië hebben ze een bezoek gebracht aan o.a. de Himba bij Opuwo, Sossusvlei en Etosha. Uiteraard ontbrak het appelgebak bij Solitaire niet. Van deze fascinerende reis heeft Ada een prettig leesbaar boek geschreven dat een goed beeld geeft van de natuur en cultuur van de bewoners van deze prachtige landen. Kijk ook op haar website (http://www.adarosman.nl) voor meer informatie.

- Het hoogspanningsnet in Namibië gebruikt 220/240 volts AC 50 hertz. Stopcontacten (met 3 ronde gaten) dragen maximaal 15 ampère. Het is belangrijk om een adapter met drie pinnen te kopen omdat de meeste buitenlandse (wereld)stekkers niet in de stopcontacten van Namibië passen. Deze adapters zijn te koop bij ijzer- en elektriciteitswinkels, bij fotozaken en natuurlijk bij elke supermarkt. De wereldstekkers die je hier in Nederland koopt, passen gek genoeg niet. Op deze site kun je zien welke stekker in welk land wordt gebruikt (met voorbeelden) http://kropla.com/electric2.htm

- Schorpioenen komen voornamelijk voor in gebieden met een zachte ondergrond (Sossusvlei en Twijfelfontein). Overdag is de kans heel klein dat je schorpioenen ziet, omdat ze vooral na middernacht uit hun holletjes kruipen. Indien je in een zanderig gebied overnacht, beveel ik aan om ‘s ochtends de inhoud van je schoenen grondig te bekijken. Een beet van de witte schorpioen is weliswaar pijnlijk, maar niet dodelijk. Indien je door een zwarte schorpioen wordt gebeten is het advies om gelijkswijze te reageren als op de beet van een Cobra of Zwarte Mamba. Raak dus niet in paniek en zoek zo snel mogelijk een arts op. Indien de nood ‘s nachts hoog is, controleer dan eerst je schoenen en gebruik je zaklamp om een plekje te zoeken waar je je behoefte kan doen. Kleine schorpioenen kunnen wel lastig zijn. Tip: ga er niet naar op zoek. Til geen grote stenen op en als je in echt ruig terrein loopt ga dan op!! de stenen lopen in plaats van je voeten tussen stenen te plaatsen. Bij black light licht wordt een schorpioen in het donker goed zichtbaar. zie ook: http://www.serpo.nl/ en dan de rubriek 'schorpioen'.

Geniet verder van het gratis uitzicht, gratis stilte, gratis zon, gratis vriendelijkheid van de bevolking, de grote varieteit aan zoogdieren, vogels, landschappen, uitgestrektheid......... teveel om in woorden uit te drukken. Allemaal voor niets. Je moet er alleen nog wel 'even' naar toe vliegen en een auto regelen.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

@maaike: bedankt weer voor alle tips en tekst!

Afgelopen avond de tickets geboekt van Amsterdam naar Johannesburg via Caïro bij AirEgypt. Ze kostten nu 421 euro p.p. Nu alleen nog de vlucht van Johannesburg naar Windhoek v.v. ^O^
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

jongens, wat een HEEEEEEERLIJK informatief topic is dit geworden!!
ik krijg zin om een 4x4 camper te gaan huren en af te zakken naar namibië!!!
(als hulde hebben jullie Karma ontvangen)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:jongens, wat een HEEEEEEERLIJK informatief topic is dit geworden!!
ik krijg zin om een 4x4 camper te gaan huren en af te zakken naar namibië!!!
(als hulde hebben jullie Karma ontvangen)
Ja, ik dacht al, wat is dat nou? Karma? Maar ik heb het even nagezocht. Binnenkort kan ik het ook geven, als ik 100 berichten heb gepost, las ik.
Bedankt voor je karma! Voel me een stuk beter ; ^O^
Er zijn trouwens nog wel een paar plaatsen over in het vliegtuig, dus als je snel boekt kun je mee. ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als het goed is kan je nu met 50 berichten al Karma uitdelen. zie je een plusje en minnetje staan?
Karma is dus om de input van een gebruiker te waarderen (of juist niet als het alleen maar slap geouwe... is)

ik zou graag bij jullie in dat vliegtuig stappen maar het budget laat dat niet toe. Kenia en Tanzania gaan daar volgende maand een enorm gat in slaan 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

bolletjeom schreef:als het goed is kan je nu met 50 berichten al Karma uitdelen. zie je een plusje en minnetje staan?
Karma is dus om de input van een gebruiker te waarderen (of juist niet als het alleen maar slap geouwe... is)

ik zou graag bij jullie in dat vliegtuig stappen maar het budget laat dat niet toe. Kenia en Tanzania gaan daar volgende maand een enorm gat in slaan 8-)
Er staan nog geen plusjes en minnetjes bij mij zoals in het voorbeeld bij de uitleg.
Dus ik denk toch dat het pas verschijnt bij de 100 berichten. Ik kan er nu wel een aantal plaatsen dat ik er 100 heb, maar dan daal ik meteen in mijn karma door mijn slap geouwe h..r _O-
Maaike T

Bericht door Maaike T »

Tenrec, bij mij zijn die plusjes en minnetjes ook weer verdwenen en kan ook niets uitdelen. Het was niet bij 100 hoor, maar het was aangepast naar 50. Er zal binnenkort wel een logische verklaring voor zijn.

Hoe dan ook: gefeliciteerd met de prijs van je ticket. Ben benieuwd hoe duur je de ticket naar Windhoek gaat worden.
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Maaike T schreef:Tenrec, bij mij zijn die plusjes en minnetjes ook weer verdwenen en kan ook niets uitdelen. Het was niet bij 100 hoor, maar het was aangepast naar 50. Er zal binnenkort wel een logische verklaring voor zijn.

Hoe dan ook: gefeliciteerd met de prijs van je ticket. Ben benieuwd hoe duur je de ticket naar Windhoek gaat worden.
Ik zie de plusjes en minnetjes bij jou staan! Ik heb er meteen maar gebruik van gemaakt als beloning voor alle berichtjes die je hier gepost hebt voor mij!
De retourticket van Johannesburg naar Windhoek kost op dit moment 270 euro pp bij Britisch Airlines, Air Namibia vraagt nog iets minder, maar heeft ook minder goede vertrek- en aankomsttijden. Wij hebben South Africa Airways op het oog. Die vliegt wat vaker en heeft dus meer keus. De vlucht kost daar 285 euro pp. Het ontloopt elkaar dus niet echt.
We zoeken eigenlijk een aanbieding waardoor we minder gaan betalen. De goedkoopste tarieven bij SAA zijn niet ingevuld. Vandaag gebeld met ze en een man vertelde mij dat die nog wel in de verkoop komen. Ik kan echter voor geen een datum deze stoelen in de verkoop vinden. Maar echt haast is hier niet mee, denk ik. Er zijn meerdere lijnen voor die prijs, dus ze zullen niet zo snel hun eigen prijzen verhogen. Toch?
Plaats reactie