slaapzak in asia ja of nee

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

slaapzak in asia ja of nee

Bericht door Ron »

heb een probleem me backpack ik te vol en weegt 21kg!!!
hier op bali gaat dat nog wel maar als ik er straks meer mee moet lopen in asia zie ik dat niet zitten, nu is me vraag of ik me slaapzak daar echt nodig heb of niet anders stuur ik hem naar huis.

hey ben niet veel op het forum maar dat verandert in oktober.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

21 kilo is wel erg veel, strak plan dat je er ongebruikte spulletjes uithaalt. Wees niet te kritisch, als je later toch iets mist kun je het altijd nog kopen/huren.

Over de slaapzak, het ligt eraan waar je naar toe gaat, maar in zuid (zuidoost) azie heb je hem volgens mij echt niet nodig. Eventueel kun je een goedkope lakenzak kopen in bv Thailand.

(Ben je trouwens de broer van Robin?)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Slaapzak heb je NIET nodig!
behalve dat het over het algemeen toch te warm is krijg je overal schoon beddengoed en een laken. Je kunt desnoods een lakenzak kopen als je dat graag wilt maar ik sliep meestal onder mijn sarong. Dat is zo'n heerlijk mutlifunctioneel ding!
Hij werkte dus als laken om op of onder te liggen. als strandlaken, om je mee te bedekken wanneer je richting badkamer loopt. Om je benen of schouders mee te bedekken als je perongeluk tegen een tempel op loopt die je wilt zien

oooohhhhh...21 kilo....mijn handen jeuken.....ik zou zo graag even je kant op komen om te kijken wat er allemaal uit kan ;-)
licht pakken is een sport voor me geworden. ik reis meestal met 11 kilo.
Als je advies wilt over wat er nog meer uit kan mag je me best mailen wat je bij je hebt, dan kijk ik daar eens naar (bolletjeom@hotmail.com)

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:oooohhhhh...21 kilo....mijn handen jeuken.....ik zou zo graag even je kant op komen om te kijken wat er allemaal uit kan ;-)
licht pakken is een sport voor me geworden. ik reis meestal met 11 kilo.
Als je advies wilt over wat er nog meer uit kan mag je me best mailen wat je bij je hebt, dan kijk ik daar eens naar (bolletjeom@hotmail.com)
Rudi, zet dan ook even het resultaat hier neer, want ik ben erg benieuwd wat jij overbodig vind en wat Ron in eerste instantie toch mee wilde nemen! Leuk ook voor andere om ze aan het denken te zetten :)

(maar eigenlijk is het gewoon een testje om te kijken of ik zelf ook niet te veel mee neem :P )
bolletjeom
Reisexpert

hi Erik...als je meer dan 12 kilo meesleept heb je te veel bij je hahahaha
Als Ron in het openbaar met zijn billen bloot wil vind ik dat ook prima hoor :lol:
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey

geweldig met jullie antwoorden!!!
het eerste is dat ik dus net van austalia kom waar ik 21 maanden heb vertoeft, daar had ik bijna alle tijd een auto waar ik alles in mee sleepte.
dus niet op me rug haha.
maar toen ik in darwin het vliegtuig bij de check in kwam weegde me bagage 21kg dit is inclusief me wandel schoenen die ik dus de volgende x maar aantrek en me sniekers aan me backpack.
oja wat ik me heugde toen ik nl verliet weegde me backpack 14kg

verder heb ik zelf al een lijstje met onnodige dingen gemaakt.
dat is dus bij de ze ook me slaapzak
vishengel
koelkastmagneten die bijelkaar ongeveer een kilo wegen of meer maar die ik dus niet echt naar huis durf te sturen aangezien die me aardig wat hebben gekost.
me cd's met muziek ( aangezien niet meer nodig door nieuwe mp3player)

verder had ik 3 leesboeken bij me (aardig dik)wat ik terug ga brengen naar 2 in om te lezen en 1 voor reserve.

qua kleren heb ik niet zo veel bij me echt het minimale bijna.
en koop dus ook geen nieuwe tot dat het nodig is.

oja rudi in me blote billen zie je me niet!!! :)

bali is gaaf en heeft me al een beetje geleerd in afdingen!! ben er nog niet te goed in, nu zien hoe dat gaat in zuid/oost asia.
bolletjeom
Reisexpert

Ach Ron....dit is al aardig met de billen bloot hoor.
Vishengel en koelkast magneten hahahahaha :lol:

ik snap misschien wel dat je die niet naar huis wilt sturen omdat je ze niet kwijt wil raken. die hengel lijkt me inderdaad een goed plan om die ergens anders te laten ;-)
1 boek zou ook al kunnen hoor! je kunt echt overal aan nieuwe boeken komen.
Ik weet niet of je in Singapore komt maar vanaf hier kan je gerust spullen naar huis sturen. Indonesie weet ik niet helemaal zeker. ons pakketje van timor maar zuid-afrika is nooit aangekomen maar ik heb geen idee in welk land dat mis is gegaan.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ja ja net eens even een lijstje gemaakt met wat er allemaal in de backpack zit!!!
qua kleren dus niet echt te veel.
ga er van uit dat de magneten de boosdoender zijn.
weet dus ook niet hoe het zit van uit indonesia om dingen naar huis te sturen.
maar als het van uit singapore oke is doe ik het van daar want daar vlieg ik vrijdag namiddag heen om daar eens 10 dagen rond te kijken.

dingen naar huis toe sturen blijft altijd op goed geluk!! :wink:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dingen opsturen naar Nederland vanuit Indonesie is vooral erg DUUR! Zeker wanneer je het niet met de boot wilt doen (aangezien het dan een half jaar kan duren voordat het aankomt, als het al aankomt).

Per post betaal je 20 dollar ofzo per kilo. Wordt wel weer goedkoper naarmate je meer kilo's hebt.

Ik ben gisteren met 15,6 kg van Indonesie terug naar NL gereisd. Maar dat was inclusief drie (best zware) aardenwerk potten uit Lombok. Zonder die dingen zou ik op een kleine 12 kilo hebben gezeten, denk ik.

(Op de heenweg had ik 19,4 kg. Maar dat was inclusief 1 kg drop, 8 pakken stroopwafels, een paar klompjes, een boek over NL, 100 pennen en 12 wegwerpcamera's. Wat denk je Rudi, zijn dat nutteloze dingen???? :D :D :D )

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

niets dat je meeneemt om weg te geven is nutteloos :lol:
als je er maar geen weken mee gaat slepen.
maarreh...wie doe je in vredesnaam plezier met drop in Indonesie???
zijn wij niet de enige idioten die dat spul lusten?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Inderdaad, ik heb weer eens een tas vol cadeautjes meegesleept. De meeste dingen slecht voor een paar daagjes, een pakje stroopwafels echter drie weken. Je wilt trouwens niet weten hoe dat er uit ziet na drie weken in een backpack te hebben gezeten in de tropische hitte :D

De meeste Indo's lusten inderdaad geen drop, maar aangezien ik ook een aantal Nederlandse vrijwilligers heb bezocht, waren de dropjes toch zeer welkom. O ja, Finnen zijn ook gek op drop, Nederlanders zijn dus niet de enigen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey

ben op het moment in singapore en je kunt het nooit raden me backpack was van 21 kg naar 18.5 kg gegaan, het enigste wat ik had gedaan was me sneakers achter gelaten op bali waar 1 van de werknemers in het gasthuis heel blij me was hoop dat die er veel plezier van heefd als die ze past :D en 1 leesboek minder dan de vorige x.
en me wandelschoenen aangetrokken, nadeel bij de check moet je ze uitdoen door het metaal er in :evil:

verder had ik me zonnebrand cream in me hand bagage!!! dom aangeziend de nieuwe beveilings regels kun je dat dus niet mee krijgen als het over een 100ml is en ja ik had 750 ml bale maar goed. op bali krijg je niet eens een fles water mee na de laatste check, dat vond ik toch wel het minste aangezien je er ook geen nieuwe kon kopen.

volgende week nog even me slaapzak en vishengel naar huis toe sturen en wat andere kleine dingetjes en dan hoop ik weer onder de 15 kg te zitten.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey rudi

ben nu in singapore op het vliegveld om op weg te gaan naar vietnam, heb hier gratis internet dus nog even snel op het forum.
me backpack weegt nu 14 kg niet slecht dacht ik van me zelf, heb me slaapzak en hengel naar huis gestuurd + wat andere kleine dingetjes.
verder me fleece trui achter gelaten in het hostel.

12kg red ik dus nog net niet!!! haha probeer dat me volgende trip wel die waarschijnlijk lente volgend jaar begint als alles goed gaat.

mzzls allemaal en ik hou jullie op de hoogt over de mekong delta expedition die ik ga doen.
bolletjeom
Reisexpert

Ron, ik ben trots op je!!! :wink:
nu heb je een normale rugzak!

Wat betreft dat water meenemen....dat mag dus helemaal nergens meer. ook niet op de vliegvelden waar je na de douane geen kans meer hebt om water te kopen. een leeg flesje mag je wel vullen in het toilet maar dan moet je het locale water natuurlijk wel kunnen vertrouwen

Helaas zijn nog niet alle luchtvaartmaatschappijen hierop ingespeeld dus soms heb je tijdens de vlucht errug veel dorst.

Op de heen weg van Duitsland naar Bangkok met LTU kregen we voor de nacht een flesje water. Top!
Op de terugweg kregen we van diezelfde LTU de eerste 2 uur helemaal niets. Geen eten geen drinken. mijn mond was van kurk!
Ik ben het helemaal met je eens dat het een belachelijke maartegel is.

veel plezier op de mekong!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

vloog vandaag met tiger airways budget natuurlijk daar mag je aanboord niet eens je eigen eten of drinken nuttigen.

goed dat me backpack nu normaal lijkt :D
ps kan je happy tours niet vinden op het net!!! en ook niet waar ik ben in saigon, dus zal me tourtjes toch ergens anders moeten boeken!!! zo als het er nu uitziet prijzen schillen niet zo veel, helaas eten en drinken is tegenwoordig voor eigen rekening.

volgens mij neem ik de gok op vluchten langer dan 2a3 uur wel om lokaal water te drinken, gewoon direct ook maar diaree stoppers slikken!!! mocht er geen eten en drinken in het packet van de vlucht zitten

al blij om terug in het echte azie te zijn en niet singapore, dat is net europa voor mij!!
Plaats reactie