Unieke momenten tijdens je reis

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sieniej

Unieke momenten tijdens je reis

Bericht door Sieniej »

Bij het plannen van een reis word gekeken naar de hoogte punten, de meeste geven dan temples aan of de andere vaste dingen die voor de touristen klaar staan. Nu vroeg ik me eigenlijk af of er iets is wat een keer per jaar gedaan word en wat ik zeker niet mag missen?

Ik heb bijv in een aflevering van Top Gear gezien hoe ze in Vietnam kaarsjes in een papierenbootje deden en deze allemaal lieten gaan op de rivier . Dit zijn de moment die mij geweldig mooi lijken, voornamelijk ook omdat dit bij de cultuur hoort. Maar volgens mij zijn dit tevens ook de dingen waar niet zo vaak over word gesproken. (http://www.youtube.com/watch?v=7YPN7f-tJkU 2:30 (geen idee wanneer dit is opgenomen trouwens))

Hebben jullie nog ideen en/ of zo iets ook meegemaakt?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Unieke momenten,

Bericht door Moira »

Hallo,

Wat je schrijft klopt inderdaad wat jij daar stuurt heb ik gezien in Hoi An Vietnam dit werd een paar keer per week gedaan door het hotel. Erg mooi om te zien.

gr van Moira
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

In India wordt dit ook gedaan. Wij waren net in Varanasi toen er bij de Ganges een grote ceremonie gehouden werdt en er duizenden van zulke kaarsjes de ganges op werden gelaten. Zulk soort dingen hebben inderdaad met cultuur en geloof te maken. In de Lonely Planet staan zulke dingen ook wel beschreven. Dan en dan is daar en daar iets moois te zien. Maar dit staat inderdaad niet vaak bij de hoogtepunten van het land beschreven, maar meer bij activiteiten en festivals etc.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Waar gaat je reis naar toe?? dan kunnen mensen mischien meer tips geven over bijzondere festivals etc..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Mijn reis gaat naar zuid oost azie, eind januari begin ik in thailand, dan ga ik van Laos door naar Vietnam en dan verder naar beneden voor de overige landen.

Tips zijn altijd welkom, maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar andermans belevenissen.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

watergevechten met thais nieuwjaar zijn natuurlijk leuk. in laos was ik tijdens het rocket festival waarbij ze gigantische bamboe raketten de lucht in schieten. leuk en soms enigzins gevaarlijk.
het leukste vond ik toch de wat kleinere dingen zoals onverwacht op een bruiloft belanden in een kleinlaotiaans dorpje.
amassakoul
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb zo'n boek van Lonely Planet over festivals in de ganze wereld. Ook wel grappig. Goedkoop te bestellen via Amazon UK.
backpackdaddy

Bericht door backpackdaddy »

Ik ben nu 7 jaar achter elkaar op vakantie in ZO Azie geweest. De mooiste momenten waren met name dingen die je spontaan tegen komt, niet vooraf geplande dingen. Dit jaar heb ik op Bali in Ubud gewoon gevraagd aan wat locals wat er de komende dagen te doen is en wat echt local-stuf is, wat je niet mag missen. En de reis ergens naartoe is vaak mooier dan het moment zelf voor mij....maar dit is allemaal geheel persoonlijk natuurlijk.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Één van de mooiste ervaringen tijdens mijn laatste reis vond ik dat ik samen met een andere Nederlander uitgenodigd werd voor een bijeenkomst in een Laotiaans dorp met een hele hoop gidsen en lokale stamhoofden in een huis. Bijna niemand kon Engels maar we hebben ons erg goed vermaakt en veel gedronken en ook wat gegeten. Er werd volop gezongen en muziek gemaakt en aardig aangeschoten gingen we weer. We lieten ook wat dingen achter (schoolboeken, pennen, potloden etc.) voor de verschillende stamhoofden voor in de dorpen en dat werd aanvaard met veel plezier.

Zoiets was in mijn ogen vrij uniek en ik heb niet eerder de kans gehad om met behulp van iemand die wat Engels kon te communiceren met mensen van verschillende etnische groepen in het noorden van Laos.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Grappig ik wou ook nog steeds een uniek moment vertellen maar Laosfan is me met bijna hetzelfde verhaal helemaal voor.

Maar mijn hoogtepunt was ook uitgenodigd worden in een dorp door de enige bewoner die een beetje Engels sprak. De hele avond in het huis van de stamoudste en diens familie doorgebracht. Om de veranda heen stonden de rest van de kinderen en vrouwen nieuwsgierig te kijken. (toen ik ze een hand wou geven holde ze gillend weg). Sommige hadden nog nooit een blanke van dichtbij gezien.

We konden niet echt met elkaar praten maar het was toch een geweldige ervaring. Ze hebben een kip voor ons geslacht en wij hebben de hele plaatselijke winkel vrij gemaakt van bier. Ook gaf de dorpsoudste ons zijn zelfgemaakt vijzel cadeau omdat hij het zo geweldig vond dat we er waren.

Zoiets kan je echt niet plannen, we waren al in een mega klein dorpje met 1 hotelletje met 3 kamers en dan komt er opeens iemand langs op een motertje en nodigt je uit om naar zijn dorpjes te komen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

veel groepsreis organisaties organiseren festivalreizen. Kwestie van bij de vertrekdata kijken en je weet waar je wanneer moet zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dexter schreef:Ik heb zo'n boek van Lonely Planet over festivals in de ganze wereld. Ook wel grappig. Goedkoop te bestellen via Amazon UK.
Als je zo'n boekje hebt zou je er anders wat voor voelen om een keer wat nieuwsartikeltjes te schrijven over gave festivals?
Plaats reactie