Budget 5 maanden Zuid-Amerika?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Micos

Budget 5 maanden Zuid-Amerika?

Bericht door Micos »

Hola!

Vanaf september 2010 wil ik 5 maanden reizen door Argentinie, Chili, Bolivia en Peru. Iemand enige ervaring hoeveel geld ik ongeveer per dag kwijt zal zijn? Zat zelf te denken aan 1000 euro per maand (= ongeveer 33 euro per dag) en ben van plan om veel te reizen per bus.

Alvast dank!

Ciao!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Budget 5 maanden Zuid-Amerika?

Bericht door Tikva »

Voor Peru en Bolivia is dat genoeg.
Chili en argentinie weet ik niet maar heb altijd begrepen dat die landen duurder zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
eschippe
Contacteer:

Bericht door eschippe »

We hebben de maanden december en januari (gedeeltelijk) doorgebracht in Argentinie en Chilie. Voor twee personen hebben wij een budget aangehouden van 50 euro per dag. Hier zijn we gigantisch over heen gegaan. In de Lonely planet hadden we gelezen dat 25 USD pp voldoende zou zijn, maar dan slaap je wel in dorms en kook je iedere avond zelf in het hostel. Als je dit wel van plan bent, is 33 euro krap, maar wel voldoende voor één persoon.

Probeer zo veel mogelijk zelf te regelen en zo min mogelijk met tours mee te gaan. Wij hadden (stom stom) een tour geboekt van Iguazu naar de beroemde watervallen, terwijl we later van twee meiden hoorden dat je voor weinig zelf met de bus kon gaan.

Voor Bolivia/Ecuador/peru is het inderdaad voldoende.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

het hangt er volledig van af hoe je reist. Wanneer je prijsbewust reist kun je voor een tientje per dag rond, plus af en toe een extra uitgave voor een toer. Wanneer je niet oplet ben je het geld zo kwijt, simpel genoeg. Bussen in Argentinië en Chili zijn duur in vergelijking tot Bolivia en Peru. Daar komt bij dat je verschillende klasses hebt en veel maatschappijen boeken je rustig in op de duurste stoelen. Let dus op de klasse en de daaraan verbonden prijs, neem nachtbussen (spaart een hotel uit) en reis lange afstanden. Om Argentinië erg goedkoop te maken kun je gaan kamperen. Vaak zijn campings gratis, of loopt de prijs op tot een maximum van 4 euro per persoon. Hostels zijn vaak een stukje prijziger, vooral in toeristische regio's (circa 10 euro). Doe zelf boodschappen en als het mogelijk is kook zelf in je hostel en je houd je makkeijk aan 33 euro per dag.

Voor Bolivia en Peru is 33 euro naar mijn mening zelfs veel geld. Je kun daar al gauw voor 2 tot 5 euro per nacht overnachten in hostels en goedkope hotels, een lunch kost je niet veel meer dan 1 euro a 1.50 als je er op let om niet in de meest toeristische plekken te gaan zitten, maar gewoon gezellig bij de lokals. Er zijn zoveel eethuizen dat je je hele reis nooit twee keer in dezelfde plek hoeft te eten.

Veel toers zijn lokaal goedkoper te boeken dan online, zijn af te dingen in prijs en zijn heel vaak ook zelf te organiseren. Er zijn maar erg weinig plekken waar je niet zelf kunt komen zonder grote uitgaven. Salar de Uyuni is eigenlijk de enige toer die ik heb genomen omdat het niet mogelijk was om daar zelf heen te gaan. Tenzij ik een auto zou huren, maar de kosten daarvan wogen absoluut niet op tegen de toerkosten van 60 euro voor 3 dagen.
Plaats reactie