zonnebrand of DEET, wat eerst???
- bolletjeom
- Reisexpert
zonnebrand of DEET, wat eerst???
beetje een domme vraag misschien....maar ik zit nu dus in thailand op een strand waar ook (potentiele malaria) muggen zijn en vroeg me af
Wat smeer ik eerst? de zonnebrand en daarna de deet erover of anders om?
maakt het uit? werkt de DEET onder zonnebrand?
enne...moet je DEET na het zwemmen weer opnieuw aanbrengen? of kan ik het onder mijn waterproof zonnebrand laag aanbrengen?
Wat smeer ik eerst? de zonnebrand en daarna de deet erover of anders om?
maakt het uit? werkt de DEET onder zonnebrand?
enne...moet je DEET na het zwemmen weer opnieuw aanbrengen? of kan ik het onder mijn waterproof zonnebrand laag aanbrengen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mag ik lachen? ...
Zonnebrand gebruik je overdag, wanneer de zon schijnt.
DEET 's avonds, wanneer de (malaria)muggen actief worden.
Enfin ... dat is 'mijn' logica hé ... ik wou je gewoon ff uitlachen
ops:
Het GGD heeft een proffesionelere uitleg: "Wanneer u zonnebrandcrème en DEET (anti-muggenmiddel) nodig heeft, smeer beide middelen dan niet tegelijkertijd op. Beide middelen verliezen dan hun werking. Begin met de zonnebrandcrème, wacht zeker een uur en gebruik dan DEET."
Toch geen domme vraag dus
zie link http://www.rijv.nl/index.asp?intStyleit ... pe=styleit
Ps: De wanhoop is zo van je berichtje af te lezen. Moe 'k helpen krabben?

Zonnebrand gebruik je overdag, wanneer de zon schijnt.
DEET 's avonds, wanneer de (malaria)muggen actief worden.
Enfin ... dat is 'mijn' logica hé ... ik wou je gewoon ff uitlachen

Het GGD heeft een proffesionelere uitleg: "Wanneer u zonnebrandcrème en DEET (anti-muggenmiddel) nodig heeft, smeer beide middelen dan niet tegelijkertijd op. Beide middelen verliezen dan hun werking. Begin met de zonnebrandcrème, wacht zeker een uur en gebruik dan DEET."
Toch geen domme vraag dus
zie link http://www.rijv.nl/index.asp?intStyleit ... pe=styleit
Ps: De wanhoop is zo van je berichtje af te lezen. Moe 'k helpen krabben?
Malariamuggen zijn idd overdag niet actief, maar muggen die dengue (knokkelkoorts) overbrengen juist weer wel. Om maar te zwijfgen van andere prikbeestjes...
Dus nee, je vraag is niet dom. Al is DEET niet watervast, dus moet je na het zwemmen opnieuw DEETen.
DEET is echter nogal giftig, wanneer het niet nodig is, zou ik het niet continu lopen smeren. Zeker omdat de meeste muggen zich ophouden bij zoetwater, zou het best kunnen dat je vlak bij de zee sowieso geen last van muggen hebt.
Hooguit van zandvlooien :twisted:
Groet,
Jenny
Dus nee, je vraag is niet dom. Al is DEET niet watervast, dus moet je na het zwemmen opnieuw DEETen.
DEET is echter nogal giftig, wanneer het niet nodig is, zou ik het niet continu lopen smeren. Zeker omdat de meeste muggen zich ophouden bij zoetwater, zou het best kunnen dat je vlak bij de zee sowieso geen last van muggen hebt.
Hooguit van zandvlooien :twisted:
Groet,
Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
gelukkig, ik ben dus toch niet de enige... als er hier in Nederland malaria was, zou ik een van de eerste patienten zijn. Zelfs thuis (in Zwolle vlak bij de stadsgracht) slaap ik onder een klamboe en vannacht wist een mug binnen te dringen. Ik 4 keer gestoken en een nacht op jacht, mijn vriendin niet eens wakkertraveller schreef:Ha ha, dit klinkt herkenbaar!!!!!!!! Ze moeten ook altijd mij hebben!!!! :lol:bolletjeom schreef:ik blijf het maar wel doen maar vraag me soms af of het nut heeft....ik ben gewoon veeeeeels te lekker
ops:

ze zouden een pil uit moeten vinden die je bloed onaantrekkelijk maakt voor parasieten, zou een stuk beter werken dan DEET.
- bolletjeom
- Reisexpert
bolletjeom schreef:oll:
oll:
4 muggenbulten
pffffffff
zielig hoor.................ik had er in hongkong 45 in 1 nacht !!!
:lol: :lol:

Heb je nog iets dat je tegen de jeuk gebruikt? En slaap je onder een klamboe?
- bolletjeom
- Reisexpert
Stingose is erg goed tegen de jeuk.
zit in een wit tubetje met rode letters. is geloof ik niet heel gezond. in iedergeval heel vies als je na het aanbrengen per ongeluk met je vinger in je mond komt
En het slaat wit uit. dus charmant is het niet. Maar ik gebruik het dus vooral 's nachts omdat ik anders wakker word van de jeuk
wat ook fijn is: tijgerbalsem. je kunt soms hele kleine platte potjes kopen die nauwelijks groter zijn dan een euro en die passen dus prima in je portemonee of ergens in je tas. Niet iedere fabrikant heeft die kleine potjes nog omdat ze in verhouding te duur zijn om te produceren maar in heel Azie kan je makkelijk aan tijgerbalsem komen dus gewoon even rond vragen
zit in een wit tubetje met rode letters. is geloof ik niet heel gezond. in iedergeval heel vies als je na het aanbrengen per ongeluk met je vinger in je mond komt

En het slaat wit uit. dus charmant is het niet. Maar ik gebruik het dus vooral 's nachts omdat ik anders wakker word van de jeuk
wat ook fijn is: tijgerbalsem. je kunt soms hele kleine platte potjes kopen die nauwelijks groter zijn dan een euro en die passen dus prima in je portemonee of ergens in je tas. Niet iedere fabrikant heeft die kleine potjes nog omdat ze in verhouding te duur zijn om te produceren maar in heel Azie kan je makkelijk aan tijgerbalsem komen dus gewoon even rond vragen
Ja het heeft te maken met je lichaamstemperatuur en je geur, ze moeten mij ook altijd hebben.
Ik koop altijd anti-mug en anti-jeuk in het land waar ik verblijf. Vaak werkt dit beter dan middeltjes die je van thuis mee neemt. (Ik neem voro de zekerheid wel altijd DEET mee). Wil alleen echt niet weten wat voor troep je op jezelf smeert, maargoed als het werkt...
Ik koop altijd anti-mug en anti-jeuk in het land waar ik verblijf. Vaak werkt dit beter dan middeltjes die je van thuis mee neemt. (Ik neem voro de zekerheid wel altijd DEET mee). Wil alleen echt niet weten wat voor troep je op jezelf smeert, maargoed als het werkt...
Bij onze laatste test van tropenzorg zat er ook een aparaatje bij waarmee je snel en pijnloos je muggenbulten kunt laten stoppen met jeuken.
https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... i1149.html
De click-away. Je krijgt een klein stroompje waardoor de muggenbult vrijwel direct stopt omdat het gif wat je van de mug hebt gekregen naar een andere laag in je huid wordt gebracht (o.i.d.) het jeuken stop en de muggenbult trekt sneller weg.
https://www.aroundtheglobe.nl/product-t ... i1149.html
De click-away. Je krijgt een klein stroompje waardoor de muggenbult vrijwel direct stopt omdat het gif wat je van de mug hebt gekregen naar een andere laag in je huid wordt gebracht (o.i.d.) het jeuken stop en de muggenbult trekt sneller weg.
- bolletjeom
- Reisexpert
dat is beter dan het suffe apparaatje dat ik bij perrysport zag. dat was een plastic dingetje met een soort kruiskop erop en dat moet je dan in de bult duwen
oll:
ja, hallo!!! dat doe ik al eeuwen! een kruisje zetten.....met mijn nagels
oll:
daar heb ik geen apparaatje voor nodig
maar stroomstootjes klinkt al beter

ja, hallo!!! dat doe ik al eeuwen! een kruisje zetten.....met mijn nagels

daar heb ik geen apparaatje voor nodig
maar stroomstootjes klinkt al beter
Mijn moeder is ook zo'n lekker iets voor muggen. Zij neemt tegenwoordig een of ander homeopathisch middel, in druppelvorm in. Hierdoor wordt je minder lekker voor muggen heet het. Bij mijn moeder schijnt het redelijk te werken... ik zal eens vragen hoe het precies heet! (zodat deze info ook nog nuttig wordtze zouden een pil uit moeten vinden die je bloed onaantrekkelijk maakt voor parasieten, zou een stuk beter werken dan DEET.

Broaden your minds
Re: zonnebrand of DEET, wat eerst???
Je kunt eerst de zonnecreme opdoen, 20-30 minuten later de DEET. Zie verwijderd
Laatst gewijzigd door Erik op 30 okt 2011 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
Re:
Mijn oma zegt ook altijd dat dat helpt, maar als ik er een kruis in zet met mijn nagels word de jeuk alleen maar erger! Sowieso niet aan krabben, want dan komt er meer bloed bij, waardoor het dus alleen maar meer gaat jeuken. Maar werkt dat "kruiskoppen" dan echt?bolletjeom schreef: dat was een plastic dingetje met een soort kruiskop erop en dat moet je dan in de bult duwenoll:
ja, hallo!!! dat doe ik al eeuwen! een kruisje zetten.....met mijn nagelsoll:
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”