Bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
El Niño
Reisexpert

Re: Boottocht in bolivia?

Bericht door El Niño »

Het enige dat ik kan bedenken is van La Paz naar Rurrenabaque vliegen en daar ergens een boottocht op de Rio Beni. Maar mensen gaan normaal gesproken naar Rurre voor Pampa en Jungletochten (wel heel goedkoop daar!), en vliegen dan weer terug. Heb daar ook helemaal geen grote boten gezien, maar je zou eens kunnen googlen op boottochten op de Rio Beni.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Misschien heb je hier wat aan:
http://andeanepics.com/?mod=index1
Volgens mij heb je daar vooral excursies met hikes en kleinere bootjes. Slapen in tenten aan de wal enzo.

Of deze:
http://www.amazoncruise.net/amazon%20cr ... olivia.htm

Dit is wel een echte cruise, maar op andere rivier (Mamoré). Vliegen op Trinidad ipv Rurre.
Danuvio

Bericht door Danuvio »

Een beetje een late reactie, maar misschien dat anderen hier nog wat aan hebben.
Ik heb in augustus van dit jaar een boottocht gemaakt op de rivier Mamoré vlakbij Trinidad, de hoofdstad van Beni. Ik heb 4 dagen op de boot gezeten en het was werkelijk fantastisch. De boot, de Reina de Enin, is een door de eigenaar zelfgebouwde catamaran. Hij is zeer professioneel, zeer avontuurlijk en met veel liefde gebouwt, met veel hout en mooie schilderingen. Op de boot is plaats voor ongeveer 30 passagiers, maar ik denk dat je nooit met meer dan 10 mensen tegelijk op de boot zit. Tijdens de tocht vaar je het ene dagdeel, en het andere dagdeel doe je een excursie zoals wandelen door het oerwoud of paardrijden. Ik zat met een groep passagiers die graag wilden zwemmen, dus wij hebben 2 keer per dag in de rivier gezwommen (omringt door zoetwaterdolfijnen) Tijdens het varen kan je op één van de terassen zitten om een boekje te lezen oid. Er vliegen tijdens het varen ook erg veel tropische vogels voorbij.
De tocht is wel wat prijzig, iets van $350 pp voor 3-4 dagen, maar je krijgt echt waar voor je geld. Wij hebben onze tocht geboekt bij Ruta Verde in Santa Cruz, een nederlandse tour operator die zich richt op natuurreizen in Bolivia. Op hun website kan je meer vinden over de boottocht: http://www.rutaverdebolivia.com/nd/
.julia

Bolivia

Bericht door .julia »

Ik vertrek eind januari naar Bolivia. Ik heb zes maanden de tijd om door Zuid-Amerika te trekken, daarbij wil ik een maand een talencurus Spaans doen om mijn Spaans sterk te verbeteren. Ik denk erover deze talencurus in La Paz te gaan doen. Zijn er mensen die daarmee ervaring hebben?

Na de talencurus wil ik een aantal weken rond gaan trekken. Ik heb er overgedacht om langs de kust via Peru, Ecuador en eventueel Colombia omhoog te reizen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het aan te raden? Welke trips worden ondernomen vanuit Bolivia?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bolivia

Bericht door Tikva »

Ik zou zelf La Paz geen leuke stad vinden om een maand te verblijven. Ik had het na een paar dagen al helemaal gezien (maar moest nog blijven want afgesproken met iemand).Het is koud, druk en een beetje viezig. Er zijn wel wat leuke trips om in het weekend te doen, maar in de stad zelf is niet zoveel te doen.

Ik denk dat er wel leukere steden in Bolivia zijn om een talencursus te doen.

De route die je daarna wil gaan doen klinkt goed, tenminste als je niet alleen langs de kust blijft en ook het binnenland ingaat. Maar met 6 maanden moet dat makkelijk lukken.

Een echt must in Bolivia is de Salar Uyuni, supermooie en aparte natuur.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

La Paz is een rotstad. Ik zou voor Sucre of evt Cochabamba gaan.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Ik sluit mij aan bij El Niño. Ga naar Sucre of Cochabamba beiden zijn wat kleiner en leuker. In Sucre zijn we veel mensen tegengekomen die daar een cursus deden. In de buurt is ook nog wat te zien en te beleven wat het de moeite waard maakt om wat langer te blijven. Ga zeker naar Salar de Uyuni, in Bolivia is ook Rurrenabaque een tripje waard. Steek dan bij het Titicacameer over naar Peru.
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Ik vond La Paz juist wel een toffe stad. Op de een of andere manier vond ik die chaos wel mooi.... Ik vond bijvoorbeeld Potosi een veel lelijkere rot stad.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

La Paz is zeker indrukwekkend, maar ik zou er zelf niet een maand willen verblijven denk ik. Potosi is inderdaad niet de mooiste stad maar ik vond de mijnen wel één van de indrukwekkendste dingen die ik gezien heb. Ongelooflijk hoe hard mensen daar moeten werken voor die paar centen en bovendien de hele dag giftige stoffen inademen waardoor ze niet ouder worden dan zo'n 48 jaar. Ik klaag echt nooit meer over mijn werk met arbo proof stoel, daglicht en airco. Het bezoek aan de mijnen maakt een paar dagen in Potosi de moeite waard. Het museum vlakbij het centrale plein is trouwens ook leuk om even binnen te kijken, een rondleiding is verplicht maar ook de moeite waard.
kohraya
Reisexpert

Goedkoop naar Bolivia. Tips?

Bericht door kohraya »

Ik ben een beetje lui en maak het me makkelijk door de vraag op't forum te gooien:
Hoe geraak ik (juli/aug) het goedkoopst in Bolivia?
Ik heb gemerkt dat een vlucht op La Paz aan de prijzige kant is. Welke manier is goedkoper en neemt toch niet te veel tijd in beslag. Via Lima ofzo is voor mij ook een optie. Iemand ervaring hiermee?
Info over lowcost maatschappijen ter plekke is ook welkom.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Goedkoop naar Bolivia. Tips?

Bericht door Tikva »

Low-cost airlines bestaan bij mijn weten nog steeds niet in boliva en peru etc.

Vliegen naar Lima is zeker goedkoper dan naar La Paz, je kunt wel een redelijk betaaldbare binnenlandse vlucht nemen naar bijvoorbeeld Puno, vanaf daar ben je met de bus binnen een dag in la Paz
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik had ook al gedacht op Lima te vliegen, even via Cusco te gaan omdat mijn vrouw de Machu Pichu nog niet heeft gezien en zo verder naar Puno zoals je zei. Jouw denkpiste bevestigd zo'n beetje mijn vermoeden. Mercikes voor je reactie dus.
Meer tips blijven welkom.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva schreef:Low-cost airlines bestaan bij mijn weten nog steeds niet in boliva en peru etc.

Vliegen naar Lima is zeker goedkoper dan naar La Paz, je kunt wel een redelijk betaaldbare binnenlandse vlucht nemen naar bijvoorbeeld Puno, vanaf daar ben je met de bus binnen een dag in la Paz
Dit is idd DE manier. Naar Cusco kan ook, maart houd er rekening mee dat Cusco-Puno nog best een eind is met de bus. Uurtje of 8-9 volgens mij. En toen moest ik dus in Puno overstappen. Puno-Copacabana is een uur of 3 geloof ik.

Een andere manier zou bv via Sao Paulo kunnen zijn. Maar volgens mij pakt dat niet goed uit, omdat er bijna geen goedkope vluchten van SP naar Bolivia zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wilde je heel blij verwijzen naar attitude travel omdat ze per land alle lowcost airlines overzichtelijk hebben....maar dus niet van Peru :{
Ik kan je verder dus niet helpen maar wie weet dat je een volgende keer wat aan deze site hebt.

ps, je weet dat modderstromen vorige week rond Machu Picchu de boel hebben vernielt?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Heb ik gehoord ja. Tegen de zomer (droge seizoen) zal de situatie wel weer beter zijn.
Momenteel zijn we toch aan 't zoeken naar een rechtstreekse vlucht op La Paz. Met Bolivia als hoofddoel zou vliegen op Lima te veel reistijd in beslag nemen tijdens de 4 weken die we slechts hebben. Binnenlandse vluchten zijn ook niet echt goedkoop te noemen (120€ op Cusco bvb om ons een reistraject van 20 uur te besparen) zodat het dure ticket op La Paz uiteindelijk nog het voordeligste uitkomt. Ik ben toch al in Peru geweest ...
Momenteel vind ik voor onze periode echter niets onder de 1065€ 0_0
Plaats reactie