Reizen naar en slapen in Bogor

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Gemma_B

Reizen naar en slapen in Bogor

Bericht door Gemma_B »

Hoi allemaal!
In Januari ga ik richting Indonesie. Na vele adviezen heb ik besloten Jakarta over te slaan en direct door te reizen naar Bogor. Aangezien ik pas om 18h00 aankom heb ik niet veel tijd om dingen uit te zoeken ter plekke, dus ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik heb 2 vragen:
1. Hoe kom ik het beste van het vliegveld in Bogor? Hoe lang duurt de reis ongeveer? Ik weet dat er een bus gaat, maar aangezien ik laat aankom kan ik dan het beste een taxi nemen?
2. Heeft iemand een tip qua accomodatie? Ik heb al bij de hostel-gedeelte gekeken van deze site, maar wellicht dat jullie andere tips hebben.

Alvast bedankt!
Gemma
okidoki

Re: Reizen naar en slapen in Bogor

Bericht door okidoki »

Beste Gemma,

ja, dat hoor ik vaak: Jakarta meteen overslaan. Begrijpelijk maar jammer. Ik woonde een paar jaar in Jakarta en had het gezien en verhuisde naar buiten Jakarta waar het nog groen en aangenaam is, zonder uitlaargassen etc. Daar woon ik nu zo'n 20 jaar.
Mijn huis is momenteel een guesthouse geworden en ideaal voor de eerste dag na aankomst. Je kunt dan even acclimatiseren, wat uitrusten, terwijl je toch direct in een echte kampung bent met rijstvelden en karbouwen. Met een grote tuin met vijvers , gazebo, zwembad kan je in rust je verdere reis voorbereiden en van onze staff wat tips krijgen hoe je met openbaar vervoer reist, (een ervaring apart), waar en wat je veilig kunt eten langs de weg. Je kunt dan met een trien in 50 minuten naar hartje Jakarta en je bezoek beperken tot het oude Batavia wat toch wat aardige locaties heeft. Eind van de dag reias je weer terug en kan je zeggen ik heb het gezien, mooi of niet ik kan er over mee praten en weet de vele kanten van Indonsie. Vanaf mijn villa is het dan een goed uur naar Bogor voor de verdere reis. Jammer dat deze informatie je als "mosterd na de maaltijd" komt maar wie weet een volgende keer of kan je een ander ermee van dienst zijn.

goede reis

Charles Guesthouse OKIDOKI Serpong
Jenny
Reisexpert

Re: Reizen naar en slapen in Bogor

Bericht door Jenny »

Het is voor mij te lang geleden dat ik in Bogor ben geweest, om je leuke accomodatie aan te bevelen.... Sorry.

Veel guesthouses en hotels in Bogor bieden je echter wel airport pick up aan. Wanneer je dus accomodatie boekt (zie evt een site als TripAdvisor of de LP voor rececenties) dan kunnen zij je voor een kleine meerprijs oppikken. Wanneer je ter plekke op het vliegveld een taxi huurt, is de kans groot dat je veel en veel meer betaald. Een taxi van CHG naar Jl Laksa is al iets van 150,000 rp (april 2009).

Hoe lang je vervoer erover doet, hangt voor een groot deel af van de drukte van het verkeer. Ik denk dat zo'n 2 uur wel een aardige schatting is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
H.Rachman

Qreply

Bericht door H.Rachman »

Mijn schoonvader en heel veel familie van ons woont in Bogor.Indien je wilt kan ik je de e-mail en telefoonnrummer van onze vaste chauffeur geven.H.Rachman.
Plaats reactie