Waarschuwing grens Thailand/Cambodja
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Waarschuwing grens Thailand/Cambodja
ok, ik dan dat we veilig kunnen stellen dat het briefje over de "no visa on arrival" bij de thaise kant van de grens ernstig verouderd is ofzo.
doordat het busstation nu verder weg is van de grens en je over moet stappen in een shuttle busje ben je wel meer tijd kwijt dan voorheen maar ik moet zeggen dat het er wel een stuk overzichterlijker op is geworden bij de grens zelf.
Wij hadden een eigen bus tot onze beschikking en hebben 3 uur gereden over het stuk Poipet/ Siem Reap.
doordat het busstation nu verder weg is van de grens en je over moet stappen in een shuttle busje ben je wel meer tijd kwijt dan voorheen maar ik moet zeggen dat het er wel een stuk overzichterlijker op is geworden bij de grens zelf.
Wij hadden een eigen bus tot onze beschikking en hebben 3 uur gereden over het stuk Poipet/ Siem Reap.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ben gisteren van Thailand de grens met Cambodja overgegaan bij overgang Aranya Prathet. Dit ging zonder veel problemen. Ik zat op Ko Chang en heb een tour naar Siem Reap geboekt. Hier was ik 700 baht voor kwijt en het regelen van een visum gebeurde bij het bureautje zelf. Dit kostte nog eens 1300 baht. Waarschijnlijk wel teveel, maar het scheelde in ieder geval een hoop gedoe met scambusjes en problemen met het vinden van een taxi.
Geloof het trouwens niet als ze zeggen dat er maar 2 ATM's in Siem Reap zijn en dat je meteen moet wisselen aan de grens, dit is namelijk grote onzin. In Cambodja gebruiken ze vooral de dollar.. en ik heb Riel.. soms kost dat even wat omrekenmoeite, maar het kan nooit kwaad ze in hun eigen valuta te betalen.
Geloof het trouwens niet als ze zeggen dat er maar 2 ATM's in Siem Reap zijn en dat je meteen moet wisselen aan de grens, dit is namelijk grote onzin. In Cambodja gebruiken ze vooral de dollar.. en ik heb Riel.. soms kost dat even wat omrekenmoeite, maar het kan nooit kwaad ze in hun eigen valuta te betalen.
Halve dollars betalen ze jou trouwens terug in riel.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
In siem reap zijn zeker te weten meer dan 2 ATMs ben er geweest in 2008 en toen heb ik er veel gezien in het centrum van Siem Reap. Daarnaast is 4000 Riel 1 USD dat veranderd nooit. Je kunt maximaal 500 USD uit de Atm halen per keer.
gr van Moira
In siem reap zijn zeker te weten meer dan 2 ATMs ben er geweest in 2008 en toen heb ik er veel gezien in het centrum van Siem Reap. Daarnaast is 4000 Riel 1 USD dat veranderd nooit. Je kunt maximaal 500 USD uit de Atm halen per keer.
gr van Moira
Thats it, er kan hier niet normaal gereageerd worden dus mijn informatie is niet nodig.
Laatst gewijzigd door Seeker op 18 dec 2009 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, die Cambodja mensen zijn best gemeen soms