4 Weken backpacken: Aankomst BKK > maar dan....?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
nilessss

4 Weken backpacken: Aankomst BKK > maar dan....?

Bericht door nilessss »

Ik zit met een klein probleempje, en dat is de tijd.. :'( Ik ga komende zomer 4 weken backpacken in Zuidoost Azië. De tickets zijn al geboekt; een retourtje Bangkok (17-07 heenvlucht, 14-08 terugvlucht). 8-) Ik ben nog nooit in deze hoek geweest en weet daarom ook niet echt waartussen ik moet kiezen. Hebben jullie voor mij de do's en don'ts. Angkor Wat is iets dat ik zeker wil bezoeken! Verder heb ik Vietnam geskipt in mijn schema wanwegen de tijd, of moet ik dat juist gaan zien? Verder heb ik geen dingen die ik persé wil zien, maar wel een combi van cultuur/natuur. Mijn eigen idee ziet er tot nu toe alsvolgt uit:

Dag 1: Heenvlucht
Dag 2,3,4: Bangkok (Thailand)
Dag 5: Vlucht naar Chang-Rai (voor grensovergang Laos)
Dag 6,7,8: Gibbon Experience
Dag 9,10,11: (Boot)reis naar Luang Prbang
Dag 12: Bufferdag
Dag 13: Olifantentocht vanuit Luang Prbang
Dag 14: Busreis naar Vientiane
Dag 15: Vlucht Vientiane > Kuala Lumpur (Maleisië)
Dag 16: Dag Kuala Lumpur
Dag 17: Vlucht naar Sandakan (Maleisisch Borneo; Sabah)
Dag 18,19: Bijtanken op een resort
Dag 20: Boottocht Kinabatangan River
Dag 21: Vlucht naar Kuala Lumpur
Dag 22: Vlucht naar Siem Reap (Cambodja)
Dag 23,24: Angkor Wat
Dag 25: Landreis naar Ko Chang (Thailand)
Dag 26,27: Bijtanken op een resort Ko Chang
Dag 28: Via Trat vlucht naar Bangkok
Dag 29: Terugvlucht

Ik weet het, het is allemaal wat krap.. Maar ik hoop dat jullie goeie tips voor me hebben!! Alvast bedankt voor jullie reacties! ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 4 Weken backpacken: Aankomst BKK > maar dan....?

Bericht door Tikva »

Je plan is helaas niet realistisch. Je zult echt nog meer dingen moeten wegstrepen.

Je zegt bijvoorbeeld dag 5 vlucht naar chang rai en dan dag 6 al gibbon experience. Alleen wanneer je een hele vroege vlucht zou hebben dan zou je op tijd in laos kunnen zijn om op dag 6 mee te gaan met de gibbon experience. Heb je deze trouwens al geboekt dit moet wel ver van te voren?

Je hebt te weinig tijd ingepland voor de reizen tussen 2 plaatsen. Je bent ook echt alleen maar aan het vliegen en rondrennen.

Ik zou je adviseren of Laos of Malasie te laten zitten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

ook 2 dagen LP is wel weinig.
In LP is de 2daagse olifantentocht (live like a mahout) aangeraden. Je overnacht er in een ecolodge, eten is voorzien en 2e dag word gecombineerd met een trekking, kajak of bamboevlottentocht. Wij deden de trekking en die was niet te lang maar toch geweldig.

Hou er rekening dat het van Chiang Rai nog enkele uur met de bus is naar Chiang Khong (grensovergang met Houay Xai).
Probeer toch in Houay Xai te geraken want daar vertrekt de Gibbon Experience. Wijzelf hebben gekozen om te overnachten in Chiang Rai en dan door te trekken richting Houay Xai.

Klein voorbeeldje. Wij deden BKK - Chiang Rai - LP - Paksé - Si Phan Don - Phnom Penh - Siem Reap - BKK in 24 dagen en dat was behoorlijk krap.

Bootreis is trouwens vertrek dag 9 smorgens (overnachting Pak Beng) en aankomst dag 10 vroege avond.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik sluit me aan bij tikva, veel te veel voor 4 weken.
Ik zou zelfs zeggen laos en maliesie allebei te skippen. thailand en cambodja hebben veel te bieden en 4 weken vul je makkelijk. in plaats van te vliegen en te racen kun je dan bijvoorbeeld een mooi eiland in zuid thailand pakken of een jungletocht in cambodja doen.
amassakoul
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

De boottocht van Battambang naar Siem Reap is ook leuk, maar dan moet je niet zoals ons midden het meer zonder benzine vallen |:(
Maf

Bericht door Maf »

Haal Maleisië van je lijstje af, reis vanaf BKK of naar Cambodja en dan omhoog door Laos of juist meteen naar Chang Rai en dan naar beneden door Laos naar Cambodja. Dan kan je op je gemak reizen, geen zorgen te maken om te halen vluchten en als je nog tijd over hebt omdat alles snel ging ga je naar beneden in thailand (eilanden) of pak je een AirAsia naar Maleisië... al denk ik dat je die tijd niet meer hebt ;) Reizen in Azië kan wel eens tegenvallen... ik zat zelf door hevige regenval ook een keer vast in Laos, kon 2 dagen geen kant op...

BKK - Chang Rai - Huey Xai is goed te doen in een dag. Ik vertrok om 4 uur sochtends uit mn hostel in BKK, pakte de vlucht om 6:30 en kwam om 14 uur aan in Huey Xai, maar had ook wel erg geluk met de bus ;)
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Maf schreef:.. ik zat zelf door hevige regenval ook een keer vast in Laos, kon 2 dagen geen kant op...
dat zijn de mooiste momenten niet?
amassakoul
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

tom schreef:
Maf schreef:.. ik zat zelf door hevige regenval ook een keer vast in Laos, kon 2 dagen geen kant op...
dat zijn de mooiste momenten niet?
achteraf gezien wel....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
nilessss

Bericht door nilessss »

Thanks voor jullie reacties! Het is inderdaad allemaal wat krap gepland, maar dat heb ik expres gedaan omdat ik sowieso nog wat wilde laten vallen.. Theoretisch gezien is dit allemaal mogelijk is mij verteld, maar dan moet er niks tegen zitten.. Maar als ik het zo begrijp, dan kan ik het beste Maleisië schrappen? Ik kan in ieder geval niet meer wachten!! :P
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ik denk dat je je vooral niet mag rushen. Je plant beter te weinig dan te veel. Wie weet wie of wat je er allemaal tegenkomt.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik ben dit jaar 4 weken alleen in Thailand geweest en zelfs nu heb ik nog het idee dat ik een heleboel heb gemist. Ik zou echt genieten in plaats van rond te rennen omdat je per se alles moet zien. Ik vind genieten en relaxen in de omgeving belangrijker dan dat ik bij terugkomst kan zeggen dat ik zoveel landen/plekken heb gezien.

En bij backpacken is het zo dat je zomaar ineens ergens kunt blijven hangen. Ik heb zo Chiang Rai geskipt omdat ik 6 dagen in Chiang Mai bleef hangen omdat het daar simpelweg gewoon erg gezellig was en ik echt moest bijkomen omdat ik in de eerste week ook zo snel had gereisd!

Volgend jaar ga ik overigens weer 4 weken om de rest nog te bekijken *O*
Plaats reactie