Tasmanië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Eveline

Tasmanië

Bericht door Eveline »

Ik ga in oktober voor 6 maanden naar Australië en samen met mijn vriend (die ook voor drie weken komt) wil ik in december of januari graag naar Tasmanië. Heeft daar iemand ervaring mee? Dus wat kost de boot? Hoe lang duurt de boottocht? Hoe lang vantevoren moet ik de boot boeken? Hoe lang kun je het beste op Tasmanië verblijven? En wat zijn de mooiste plekjes op Tasmanië? Oh ja, ik wil graag een auto kopen, dus die moet ook mee.

Hopelijk heeft iemand antwoorden op mijn vragen.. :?:
Groetjes, Eveline
Charlotte
Contacteer:

Re: Tasmanië

Bericht door Charlotte »

Eveline schreef:Ik ga in oktober voor 6 maanden naar Australië en samen met mijn vriend (die ook voor drie weken komt) wil ik in december of januari graag naar Tasmanië. Heeft daar iemand ervaring mee? Dus wat kost de boot? Hoe lang duurt de boottocht? Hoe lang vantevoren moet ik de boot boeken? Hoe lang kun je het beste op Tasmanië verblijven? En wat zijn de mooiste plekjes op Tasmanië? Oh ja, ik wil graag een auto kopen, dus die moet ook mee.
Hopelijk heeft iemand antwoorden op mijn vragen.. :?:
Groetjes, Eveline
Hoi Eveline,

Leuk dat je ook naar Tazzie gaat, ik heb net mijn 6 day taste of Tasmania op de pagina gezet. Ik kan je alleen niet veel vertellen over de boot, want ik ben gevlogen. Dat was ongeveer au$ 70 enkele reis, ik denk dat de boot ook ongeveer zoiets kost. Het duurt geloof ik wel zo'n 5 uur, maar bind me er niet op vast hoor! In mijn verhaal kan je wel heel wat leuke plekjes terug vinden, die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken!
Have fun! Groetjes Charlotte
Misschien heb je hier ook wat aan http://www.spiritoftasmania.com.au/
hoeishetmetsjoerd

Bericht door hoeishetmetsjoerd »

ha,

de boot naar Tasmanie kost geloof ik rond de 100 dollar. En iets meer met een auto waarschijnlijk. Ligt aan de tijd waarin je gaat. Je vertrekt 's avonds en komt vroeg in de morgen aan (vanuit Melbourne, Sydney duurt langer).
Ik ben nu zelf al aan aantal maanden in Tasmanie, en het is echt de moeite waard. Als je hierheen gaat moet je wel een beetje de tijd nemen. Een hoop mensen gaan voor b.v. 2 weken, omdat ze denken dat het toch maar een klein eiland is, maar er is echt een hoop te zien en te doen. Vooral als je van een beetje natuur houdt. Bovendien zijn de afstanden groter dan je denkt, en de wegen niet altijd even goed! Maar zeker de moeite waard!!

sjoerd.
Plaats reactie