Tips voor Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
tijn1980

Re: locals

Bericht door tijn1980 »

Mee eens, gewoon vriendelijk opstellen. Taal is in veel landen een barriere, maar je hebt handen en voeten waar je heel wat mee kunt zeggen.

Maar wat ik je wel op het hart wil drukken, ga geen peking express achtige toestanden uithalen. Niet aandringen dus. Durf ook dingen met respect af te wijzen, zoals uitgebreide maaltijden die speciaal voor je zullen worden klaargemaakt, omdat een arm gezin vaak alles uit de kast haalt om gastvrij te zijn, maar hierdoor de rest van de week zelf niets meer te eten heeft.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

en je hebt natuurlijk nog een half jaar om frans en wat woordjes marokkaans te leren
vooral wat marokkaans opent vele deuren
amassakoul
crea-flex

Bericht door crea-flex »

Dank jullie wel, maar het lijkt me wel heel moeilijk om iets te weigeren wanneer mensen heel erg je best voor je doen, alhoewel je weet hoe arm ze kunnen zijn. Er voor betalen is heel beledigend zeker?
Ik ga zeker proberen wat woordjes Marrokaans te leren.
Gr. Marjan
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet niet of het beledigend is om er achteraf wat voor te betalen. Probeer het in iedergeval discreet te doen. dus het onopvallend in de handen van de vrouw des huises te stoppen. Of zorg dat je altijd iets van kadootjes bij je hebt. pakje sigaretten voor de mannen, mooi stukje luxe zeep voor de vrouwen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
crea-flex

Bericht door crea-flex »

Dat is inderdaad ook een goed idee...
Ik heb ook ergens gelezen dat er op de locale markt waren geruild worden, weet iemand hier iets van af?
Is dit op een speciale markt in een bepaalde plaats of is dit zoiezo mogelijk?
bolletjeom
Reisexpert

nooit van gehoord.
wil je zelf dingen gaan ruilen? dan mag je wel een studie van de taal gaan maken, denk ik.
crea-flex

Bericht door crea-flex »

Was een opwelling, leek me wel leuk om te gaan doen.......
tom
Reisexpert

marokko tips

Bericht door tom »

hoi allemaal,

ik ga met kerst en oud en neiuw weer eens naar marokko. Ik hoor het graag als iemand nog tips heeft voor de regio dades vallei, jebel sahro en merzouga, en dan met name over goedkope accomodatie in (de buurt van) merzouga en de dades vallei. goedkoop = <10 euro pp

thnx!
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Re: marokko tips

Atlas Berbere in de dades Valei
27 km na de afslag aan de linkerkant
in het smalle gedeelte van de kloof vlak voor de haarspeldbochten naar het uitzichtpunt op het allersmalste stuk.
Kamers zijn prima, Douche is houtgestookt dus niet al te warm, lekker eten en een goede gids die bergwandelingen doet
De jongens willen 's avonds wat trommelen en het je ook leren. Heel ongedwongen en gezellig.

atlasberbere@yahoo.fr
ze hadden kamers vanaf 110 dirham. €9 ongeveer. mail ze anders eens!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Dat klinkt goed!
Zijn er mooie bergwandelingen te maken direct vanuit daar? en vond je een gids daar echt nodig (ik ben redelijk ervaren in de bergen)?
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

het zijn niet echt "bergen" bergen. Kijk maar eens op mijn site naar de foto's.
Ik denk dat je er ook wel alleen kunt lopen maar zodra je het dal uit het oog verliest is het heel makkelijk om gedesorienteerd te raken. Geen paden, geen begroeing dus iedere heuvel lijkt op elkaar.
De gids is niet nodig maar wel leuk, gezellig en handig. Wij zijn thee gaan drinken bij nomaden. Ik denk niet dat we het lef/de brutaliteit hadden gehad om die 2 dames te benaderen zonder een gids die de taal spreekt.
Ik ben niet zo van: Hoooooi, heb je thee??
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

hee rudi, weet je toevallig ook of die gids van daar meerdaagse tochten doet, van dorpje naar dorpje lopen??
amassakoul
Anneke

Bericht door Anneke »

Hallo Allemaal,

Wij zijn Anneke en Andre en gaan de eerste week van mei een reis maken naar Marokko. Aangezien wij geen enkele ervaring hebben met Marokko hebben wij enkele vragen omtrent vervoer en slaapplekken. Ons bestemmingsgebied zal zich afspelen in ''Het grote zuiden''

Welke auto is het meest geschikt als je kijkt naar de bergen en rijden over zand/woestijn?
Weet iemand een goedkope site om een huurauto te reserveren?
Wat zijn een beetje de normale hotelprijzen en moet je dan ook met alles wat je koopt en betaald afdingen?
Is het makkelijk om met een gids bepaalde gebieden in te trekken of is de lonely planet voldoende?
Als je door de bergen rijdt op een verharde wegen; wat voor afstanden zou je dan in een paar uur kunnen afleggen?

Mocht je zelf voor ons nog handige tips hebben, dan houden we ons graag aanbevolen
We hopen het een en ander van je te mogen horen; alvast dank!

groetjes Anneke en Andre
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hebben jullie al gekeken bij reisinformatie van Marokko
Hier wordt antwoord gegeven op de meeste van jullie vragen.

Je hebt met jullie plannen een 4x4 nodig.
In dit topic vind je tips over waar een auto te huren etc:
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ter plekke een auto huren kan ook. je betaalt dan ongeveer 30 euro per dag, goedkoper als je hem de hele week huurt.
hotel betaalde ik gemiddeld 6 euro. af en toe ook duurder omdat prijzen met kerst e oud en nieuw omhoog gegooid werden.

afdingen kan bijna altijd, ook hotelkamers enzo. let er wel op dat je niet tot in het belachelijke af gaat dingen.

bijna overal kun je prima zelf rondkijken. gids heeft wel voordelen; kennis, makkelijker contact met lokale bevolking.

hoe lang je over bepaalde afstanden doet verschilt natuurijk per weg.
amassakoul
Plaats reactie