Wat is jouw reisbudget?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?

Wat is jouw reisbudget?

< €1000,- (per maand)
30
37%
€1000,- t/m €1500,- (per maand)
40
49%
€1500,- t/m €2000,- (per maand)
5
6%
€2000,- t/m €2500,- (per maand)
2
2%
€2500,- t/m €3000,- (per maand)
2
2%
€3000,- t/m €3500,- (per maand)
0
Geen stemmen
> €3500,-
2
2%

Totaal aantal stemmen: 81

sjaantje
Reiziger

Re: Wat is jouw reisbudget?

Bericht door sjaantje »

evanerp schreef:
sjaantje schreef:Tijdens onze laatste reis hebben we de TME gedaan en (oa) in Japan, Aussie en NZ gereisd. Dit zijn niet de goedkoopste landen. Ook reizen we niet low-low budget. Dus graag en camper die ietsjes luxer is of een keer een leuke excursie doen.
Mocht je het nog niet gedaan hebben zou je dan (eventueel annoniem) in de poll willen aangeven aan wat voor soort budget er dan gedacht moet worden? Hoe meer mensen hoe beter het overzicht :)
Al gedaan :) Ik was zelfs nog verbaasd dat er nog iemnd tussen 1500-2000 pm had uitgegeven....
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zie dat er meer stemmen binnenkomen, heel erg fijn! De €1000,- tot €1500,- lijkt er op dit moment wat meer uit te springen.
Lindake

Bericht door Lindake »

Ik heb ook net gestemd. Wij zijn nog nooit langer als 3 weken op vakantie gegaan. Vorig jaar zijn we 3 weken in Cuba geweest. we hebben er een auto gehuurd en aangezien het om onze honeymoon ging hebben we af en toe ook een wat luxueuzer hotel genomen. op 3 weken tijd hebben we per persoon toch zeker 1500 euro uitgegeven...
Nu 3 weken Indonesië, hopelijk wordt dat wat goedkoper...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Een wat ouder topic zie ik maar ik had het nog niet gezien. Ik heb meestal op voorhand geen budget in gedachten en zie altijd wel wat ik uit ga geven. Wel hoop ik altijd zo rond de 1000 en 1500 euro uit te komen. Maar in China is het bijvoorbeeld weer anders dan in Australië of een ander westers land.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ik ben nu alweer 2 maanden in Australie, en had 7000 euro zakgeld gespaard. Heb tijdens die 2 maanden niet meer dan 2000 euro uitgegeven.
Seeker

Bericht door Seeker »

Erik schreef:Net als mijn vorige hostel topic heb ik weer een vraag voor jullie om een beter beeld te krijgen van het volgende:

Wat is jullie budget als jullie op reis gaan? Daarbij bedoel ik niet de vakanties, maar vooral de reizen die je maakt die drie weken of langer duren, waarbij ik uit ga van het budget per maand. Als je budget flink verschilt wanneer je naar Azië, Australië of de VS bent geweest probeer dan een gemiddelde op te geven van de laatste reizen die je gemaakt hebt.

Binnen dit budget vallen sowieso de volgende dingen:
- ticket
- visa
- kleding en reisspulletjes
- uitgave ter plekke (eten, drinken, overnachten, attracties, vervoer etc)

Aangezien ik niet persoonlijk van je hoef te weten wat je budget is (en anderen ook niet) heb ik er een poll van gemaakt zodat je anoniem een stem kunt uitbrengen.
Ow shit want binnen mij budget heb ik het ticket naar China eerlijk gezegd niet mee gerekend, maar ik ben verplan niet teveel uit te geven, zou ik met 1000 euro redden, dus met tickets en al 1500 dan zou ik dat fijn vinden, maar ik krijg komende maand vakantie geld dus dat heb ik ook niet mee verrekend.

Maar ik zou zeggen 1500 euro en 2000 euro maximaal, en ik ga gewoon goedkope hotels zoeken, met minimaal airco dan ben ik tevreden, maar ik ga dat wel van te voren boeken denk ik, of door met trein te reizen hoef ik geen hotel te boeken voor 1 nacht of 2. Ik denk dat overnachtingen rond de 500 euro uit zullen komen, maar in China zijn er niet zoveel hostels en gueshouses dus zal gewoon goedkoop hotel nemen.
Plaats reactie